Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس جمعيت هلال‌احمر در جلسه کارشناسي هماهنگي و ارزيابي اجراي طرح سلامت‌يار بر تشکيل کارگروه کارشناسي بررسي و ارزيابي نحوه و بهبود عملکردها در اجراي طرح، ضرورت بازبيني شرح خدمات و ايجاد انگيزه بيشتر در ميان مديران بيمارستان‌ها براي اجراي طرح سلامت‌يار تاکيد کرد.

هلال‌احمر هيچگاه در اجراي طرح سلامت‌يار به‌دنبال تولي‌گري نبوده است
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني جمعيت هلال‌احمر، سيد اميرمحسن ضيائي در نشست هماهنگي و ارزيابي نقاط ضعف و قوت اجراي طرح سلامت‌يار، گفت: هلال‌احمر سال‌هاست که در بخش‌هاي مختلف حوزه سلامت خدمات لازم را به هموطنان ارائه مي‌کند و در اين زمينه به عنوان پشتيبان و حامي نظام سلامت کشور و به‌منظور اجراي هرچه بهتر ماموريت‌هاي حوزه بهداشت و درمان کشور براي خدمت‌رساني به مردم همواره در کنار وزارت بهداشت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با تاکيد بر اين‌که هلال‌احمر هيچگاه در اجراي طرح سلامت‌يار به‌دنبال تولي‌گري نبوده است، خاطرنشان کرد: عمده تلاش هلال‌احمر در اجراي طرح سلامت‌يار اين است که بتواند از نظر معنوي حمايت‌هاي لازم را از بيماران داشته باشد و در نتيجه موجبات رضايتمندي مردم از خدمات ارائه شده در بيمارستان‌ها را فراهم آورد؛ چراکه همانگونه که بارها تاکيد شده است اين الگو در بسياري از کشورهاي دنيا ارائه شده و جداي از کادر پرستاري؛ افرادي هستند که خدمات معنوي و کمک‌هاي غيرپزشکي را به مراجعه‌کنندگان به بيمارستان‌ها ارائه مي‌کنند.
وي با اشاره به اجراي مطلوب سلامت‌يار در 10 بيمارستان کشور، اظهار کرد: اکنون زمان آن است تا در جلسه کارشناسي نحوه اجراي طرح بررسي و هماهنگي‌هاي بيشتر به‌منظور رفع نقاط ضعف و بهبود عملکردها در اجراي طرح انجام شود.
روساي بيمارستان‌ها و داوطلبان هلال‌احمر در اجراي طرح سلامت‌يار به‌جد وارد عمل شوند
رئيس جمعيت هلال‌احمر با تاکيد بر اين‌که روساي بيمارستان‌ها و داوطلبان هلال‌احمر بايد در اجراي طرح سلامت‌يار به‌جد وارد عمل شوند، گفت: بر اين اساس ضروري است تا به‌منظور نظارت بيشتر و بهبود اجراي طرح کارگروهي تخصصي تشکيل شود و در ارتباط مداوم با مجريان؛ اجراي طرح را به سمتي پيش ببرد که بيشترين تمايل را براي اجرا در ميان مديران و کادر بيمارستاني ايجاد کند.
به گفته وي؛ به‌منظور ايجاد انگيزه بيشتر مي‌توان حتي نمونه‌هاي برتر بيمارستاني را که طرح سلامت‌يار در آنها اجرايي شده است؛ معرفي کرد تا از اين طريق تمايل براي اجراي طرح در ساير بيمارستان‌ها افزايش يابد و از سويي از بيمارستان‌هاي برتر مجري طرح سلامت‌يار نيز قدرداني شود.
فراهم‌کردن زمينه بهبود اجراي سلامت‌يار با ارزيابي جزئيات اجرا در کميته کارشناسي
محمد آقاجاني، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي نيز در اين جلسه با اشاره به اينکه کار سلامت‌ياران؛ هدايت معنوي بيماران است، گفت: رويکرد ما در بهره‌گيري از توان سلامت‌ياران؛ کمک به بيماران در انجام امورات غيردرماني خود در بيمارستان‌ها و دريافت خدماتي چون راهنمايي، نحوه استفاده از برانکارد، ويلچر و ساير خدمات و راهنمايي‌هاي غيردرماني است که بسياري از بيماران دربيمارستان‌ها به آنها نياز دارند.
وي افزود: در اين زمينه بايد با ارزيابي جزئيات اجراي طرح در کميته کارشناسي، زمينه بهبود ارائه خدمات در اين زمينه را فراهم کرد.
برگزاري نشست با مديران بيمارستان‌ها و مديران عامل استان‌هاي مجري طرح سلامت‌يار
اندام، رئيس سازمان داوطلبان جمعيت هلال‌احمر هم در اين نشست اظهار کرد: مقرر شده است تا در 2 هفته آينده نشستي با روساي بيمارستان‌هاي مجري سلامت‌يار و مديران عامل استان‌هاي مجري برگزار شده و نقاطقوت و ضعف اجراي طرح بررسي و راه‌کارهاي بهبود اجراي طرح تدوين شود.
وي با اشاره به اينکه هدف اصلي از اجراي سلامت‌يار؛ نه توسعه اجراي طرح در ساير بيمارستان‌ها، بلکه توسعه طرح در بيمارستان‌هايي است که تا کنون مجري بوده‌اند، گفت: بايد در اين زمينه از ظرفيت و تجربيات ساير کشورها استفاده کرده و در مطالعات تطبيقي خود از تجربيات آنها بهره برد.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۵۲۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا



به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ به نقل از خانه ملت، عادل نجف زاده در دیدار معاون نخست وزیر اوگاندا که امروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد افزود: بهره برداری ایران و اوگاندا از ظرفیت های موجود در دو کشور یکی از اهداف جمهوری اسلامی ایران در توسعه روابط دوجانبه است.
وی تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه های دوجانبه بین ایران و اوگاندا را ضروری دانست و ادامه داد: براساس آمارهای گمرک، تراز تجاری بین ایران و اوگاندا شرایط مطلوبی ندارد در حالی‌که ظرفیت افزایش و تشکیل بلوک‌های اقتصادی وجود دارد.
نجف زاده افزود: آمادگی داریم تا با صادرات خدمات فنی و مهندسی، تامین تجهیزات پزشکی، جاده سازی و انتقال آب و برق با اوگاندا همکاری کنیم.
همچنین معاون نخست وزیر اوگاندا نیز در این نشست گفت: توافقنامه‌هایی که بین روسای جمهور دو کشور به امضا رسیده باید از طریق تاسیس کمیسیون مشترک اجرائی شود.
خانم روکیا ناکاداما با بیان اینکه مواد اولیه مناسبی در اوگاندا وجود دارد که با استفاده از مهارت و فناوری ایرانی می‌تواند برای هر دو کشور نتایج مثبتی به دنبال داشته باشد، افزود: به تجهیزات پزشکی در کشور خود نیاز داریم. همچنین علاقمند به همکاری با ایران در زمینه زیرساخت های نفت، گاز و پتروشیمی هستیم.

دیگر خبرها

  • نحوه انتخاب و معرفی اساتید نمونه کشوری
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا
  • برگزاری اولین نشست کمیته پایش، ارزیابی و بهبود شاخص های لجستیک
  • «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان