Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری یزد از آغاز طرح آموزشی خود مراقبتی و ارائه خدمات نوین سلامت ویژه زنان شاغل استان یزد خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری یزد در گفتگو با خبرنگاریزدبانو، با اعلام آغاز طرح آموزشی خود مراقبتی و ارائه خدمات نوین سلامت ویژه زنان شاغل استان یزد از سوی دفتر امور زنان و خانواده استانداری یزد خاطرنشان کرد: با توجه به آمارهای به‌دست‌آمده‌ی حوزه سلامت در استان یزد ضرورت اجرای این طرح بیشتر محرز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رقیه کرمانیان با اشاره به آمارهای ثبت مرگ در استان یزد تصریح کرد: بیماری‌های قلبی، دیابت، فشارخون و سرطان از عوامل مرگ‌ومیر در استان یزد است؛ ازاین‌رو و با توجه به اهمیت نقش زنان در قالب همسران و مادران در خانواده لزوم ارائه آموزش‌هایی جهت خود مراقبتی احساس می‌شود.

وی بابیان اینکه خود مراقبتی عملکردی آگاهانه، آموختنی و تنظیمی است، اذعان کرد: انجام این عمل برای تأمین و تداوم سالم زیستن افراد خانواده از طریق بانوان به‌عنوان سفیران سلامت ضروری است.

کرمانیان در خصوص چگونگی انجام طرح گفت: در طرح «خود مراقبتی فردی» یک نفر سفیر سلامت به ازای هر خانوار تربیت می‌شود و به‌صورت داوطلبانه مسئولیت انتقال مطالب آموخته‌شده در حوزه سلامت و مراقبت فعال از سلامت خود و اعضای خانواده را بر عهده می‌گیرد.

این مسئول بابیان اینکه این طرح با آموزش نمایندگان بانوان دستگاه‌های استان (رابطین بانوان)، به‌عنوان سفیران خود مراقبتی برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: کارگاه‌های آموزشی خود مراقبتی و ارائه خدمات نوین سلامت زنان شاغل استان به‌منظور افزایش سلامت جسمانی زنان، کنترل سرطان‌های خاص زنان، پیشگیری و شناسایی زودرس بیماری‌ها، شناسایی ریسک برگ خرید بیماری‌های غیر واگیر، ارتقا سطح آگاهی زنان شاغل، آموزش خود مراقبتی از انواع بیماری‌ها و سلامت زنان است.

وی هدف از برگزاری طرح آموزشی خود مراقبتی و ارائه خدمات نوین سلامت ویژه زنان شاغل استان را هدف توسعه سلامت و ارتقا سطح پیشگیری در سلامت زنان تحت راهبرد تمرکز بر پیشگیری از بیماری، کنترل و مدیریت عوامل خطر سلامت زنان عنوان کرد.

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری یزد اذعان کرد: طرح آموزشی خود مراقبتی و ارائه خدمات نوین سلامت ویژه زنان شاغل استان یزد با حضور معاون امور سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در محل کارخانه فولاد آلیاژی افتتاح شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۵۲۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ سمنان کلنگ زنی شد

کامران قدس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه با حضور نماینده ولی فقیه در استان سمنان پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ سمنان کلنگ زنی شد، ابراز داشت: این پایگاه قرار که در ۲۵۰ متر مربع زیر بنا ساخته شود.

وی ضمن بیان اینکه این پایگاه سلامت بالغ بر ۳۴۴ مترمربع مساحت دارد، افزود: هدف از ساخت این مجموعه ارائه خدمات حوزه سلامت به مردم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن بیان اینکه این پایگاه هشت هزار و ۴۲۰ نفر را تحت پوشش خواهد داشت، بیان کرد: در این مرکز مراقب‌های سلامت و روان و واکسیناسیون ارائه خواهد شد.

قدس ضمن بیان اینکه در حال حاضر پایگاه سلامت مرحوم نصرت الله دانایی به مردم این ناحیه خدمات ارائه می‌کند، ابراز داشت: مراقب‌های مادران باردار، نوزادان، سالمندان و بیماران نیز انجام خواهد شد.

وی افزود: قطعاً ارتقای هر چه بیشتر خدمات بهداشتی و درمانی برای بهره‌مندی افراد تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان با جدیت پیگیری و امیدواریم به زودی شاهد افتتاح این پایگاه باشیم.

کد خبر 6087666

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات «مشاوره‌ای – آموزشی»، آنلاین و حضوری مرکز روانشناختی «جهت» برای عموم
  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • برپایی پایگاه سنجش و ارزیابی سلامت در بیمارستان علامه بهلول گنابادی
  • نشست تخصصی سلامت در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • قدردانی بانوان آستارایی از عوامل پلیس در اجرای طرح نور
  • آکادمی ورزش و تندرستی دانشگاه علامه‌طباطبایی راه‌اندازی شد
  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ سمنان کلنگ زنی شد
  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه های ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران