Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-05-05@04:41:42 GMT

حداد عادل: زبان آموزی به سود صلح جهانی است

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۵۳۱۸۵

حداد عادل: زبان آموزی به سود صلح جهانی است


رئیس بنیاد سعدی گفت: لازمه صلح جهانی، آشنایی با دیگران، فهم آنها و معرفی خود به آنهاست که این مسئله محتاج زبان آموزی است.

به گزارش خبرنگار بی‌باک، غلامعلی حداد عادل رئیس بنیاد سعدی در هشتاد و چهارمین دوره آئین اختتامیه دانش افزایی زبان فارسی که به همت این بنیاد و طی یک ماه گذشته در دانشگاه علامه طباطبایی تشکیل شده بود در سخنانی گفت: اختلاف زبان ها در دنیای ما یک واقعیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دنیای ما، دنیای اختلاف های زیادی است و این اختلاف ها باعث می شود ما هم حرف همدیگر را نفهمیم. آموزش زبان دیگران گامی است برای تفاهم بین‌المللی و درک همدیگر و در واقع گامی است به سوی صلح و زبان آموزی به سود صلح جهانی است.

وی افزود: نه ثروت، نه علم و نه فناوری و نه اقتصاد هیچ کدام نیاز بشر امروز نیست بلکه نیاز بشر امروز صلح است. در هر همایش جهانی و بین‌المللی از تروریسم صحبت می شود و شما می بینیدکه در منطقه ما روزی نیست که یک خبر تأسف آور از کشته شدن انسانهای بیگناه نبینیم ونشنویم.

رئیس فرهنگستان ادب فارسی با تأکید بر اینکه لازمه صلح آشنایی با دیگران و فهم آنها و معرفی خود به دیگران است این مسئله را محتاج زبان آموزی دانست و خطاب به دانشجویان خارجی که برای تحصیل زبان فارسی در یک ماه گذشته به ایران آمده اند اظهار داشت: قدر زبان فارسی را که در این مدت یاد گرفته اید، بدانید و بدانید که این برای شما یک سرمایه است؛ فارسی کلید یک گنج است و اگر آن را گم نکنید و از آن استفاده کنید، گنج حکمت، اندیشه، عرفان، دین، معنویت، عشق، انسانیت و محبت در اختیار شما قرار می گیرد.

وی یادآور شد: وقتی زبان فارسی در جهان گسترده شود، زمینه برای ارتباط همه جامعه ا یران با کشورهای دیگر هموارتر می شود. بعد از بازگشت به کشورهایتان، آموزش زبان فارسی را رها نکنید و دیگر اینکه رابطه خود را با بنیاد سعدی حفظ کنید.

رئیس بنیاد سعدی همچنین از زبان آموزان فارسی خواست تا تجربه خود را در ایران برای هموطنانشان بدون کم و کاست و افزوده ای بازگو کنند و از آنها پرسید آیا ایرانی که دیدید با ایرانی که قبل از آمدن به این کشور برایتان به تصویر کشیده بودند، یکی است؟ من از شما می خواهم که عین واقعیت ایران را برای هموطنان خود بازگو کنید.


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۵۳۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی دانشگاه مطرح ایرانی برای آموزش زبان فارسی به دانشجویان اخراجی آمریکا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، مدتی است دانشجویان دانشگاه های آمریکایی و اروپایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پا خواسته اند و اعتراضات گسترده شان به گوش جهانیان رسیده است.
در این رابطه عبداله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: این اتفاق، اتفاق بی سابقه و میمونی است که بیداری واقعی در فضای دانشگاهی را نشان می دهد.
وی افزود: با توجه به اتفاقاتی که افتاده دانشگاه علامه طباطبائی هم آمادگی دارد سوابق تحصیلی استادان و دانشجویان علوم انسانی دانشگاهیان آمریکایی که اخراج شده را برای پذیرش بررسی کند.
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی اضافه کرد: ما حتی آمادگی داریم از این افراد برای حضور در مجامع علمی دانشگاه دعوت کنیم تا از ارزیابی و تجربیات شان از اتفاقاتی که در کشورهای اروپایی و آمریکایی رخ می دهد استفاده کنیم.
معتمدی در ادامه گفت: اگر رشته تحصیلی این افراد با رشته تحصیلی دایر در دانشگاه علامه طباطبائی مطابق باشد آمادگی داریم به این دانشجویان بورس تحصیلی ارائه کنیم و حتی آمادگی آموزش زبان فارسی از طریق وبینار و فضای مجازی در دوره های معینی به آنها داریم تا با زیان فارسی آشنا شوند.

کد خبر 848967 برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • شاعری که براساس دانش ادبی شعر نسروده!
  • ببینید | ادبیات فارسی بر قله جهان
  • علت مشکلات جیدون سانچو در منچستریونایتد از زبان تیری آنری (زیرنویس فارسی)
  • ادبیات فارسی بر قله جهان + فیلم
  • آیا حذف زبان فارسی در افغانستان ممکن است؟
  • اعلام آمادگی دانشگاه مطرح ایرانی برای آموزش زبان فارسی به دانشجویان اخراجی آمریکا
  • آموزش زبان فارسی در ارمنستان موجب تقویت تعاملات دو کشور می‌شود
  • توسعه ظرفیتهای آموزش زبان فارسی در جمهوری خودمختارنخجوان
  • ادعای اسرائیل درباره ترور نیروی وابسته به سپاه؛ رامین یکتاپرست کیست؟
  • گفت‌وگوی بی‌بی‌سی فارسی با یکی از نویسنده‌های گزارش درباره قتل نیکاشاکرمی و تجاوز به او | بخش فارسی BBC آمد ابرو را درست کند، چشمش را هم کور کرد...