Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه پس از ابلاغ زمان آغاز به کار شوراها توسط ریاست‌جمهوری باید 15 روز برای درج در روزنامه رسمی صبر کرد گفت: به این ترتیب اگر همین امروز هم این قانون توسط ریاست جمهوری ابلاغ شود، آغاز به کار شوراها 26 مرداد ماه خواهد بود لذا حدود پنج یا شش جلسه دیگر چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، مهدی چمران در نشست خبری امروز (چهارشنبه) گفت: تا روز گذشته که سیصد و شصت و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، 525 مصوبه عمومی در شورای شهر تهران داشتیم که 11 مصوبه به صورت دو فوریتی و 70 مصوبه به صورت یک فوریتی بوده است و مابقی نیز به صورت عادی بررسی شدند. همچنین 883 نامگذاری در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه باید پس از ابلاغ زمان آغاز به کار شوراها توسط ریاست‌جمهوری، 15 روز برای درج در روزنامه رسمی صبر کرد، افزود: به این ترتیب اگر همین امروز این قانون توسط ریاست جمهوری ابلاغ شود آغاز به کار شوراها 26 مرداد ماه خواهد بود لذا حدود پنج یا شش جلسه دیگر چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران ادامه خواهد داشت.

رییس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در ارتباط با طرح‌های مهمی که در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسیده است می‌توان دسته‌بندی‌های مختلفی را در نظر گرفت به شکلی که در حوزه‌های فرهنگی و طرح‌های عمرانی در حال اجرا توانسته‌ایم اقدامات موثری را انجام دهیم.

چمران با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در حوزه عمرانی به افتتاح «تونل شهدای غزه» و احداث «بزرگراه شهید همدانی» اشاره کرد و افزود: این بزرگراه در ادامه بزرگراه حکیم و علامه جعفری احداث شده است که می‌تواند به روان‌سازی ترافیکی عبور و مرور شرق به غرب تهران و بالعکس تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی به پروژه باغ کتاب به عنوان یک پروژه بی‌نظیر در منطقه خاورمیانه اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه در حوزه فرهنگی حتی با نمونه‌های مشابه خود در تاریخ از ویژگی‌های برتری برخوردار است، اگرچه احداث آن به طول انجامید اما پروژه بی‌نظیری ساخته شد.

همکاری و همفکری اعضای چهارمین دوره شورای شهر با وجود تضادهای فکری قابل تقدیر بود

رییس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: نحوه همکاری و همفکری اعضای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با وجود تضادهای فکری قابل تقدیر بود چرا که در مسائل تخصصی و شهری بر اساس بینش و مطالعات خود برنامه‌ریزی، رای‌گیری و نهایتا اجرای مصوبات را دنبال می‌کردند.

چمران با تاکید بر فعالیت تلاش همه کمیسیون‌های شورا برای به ثمر رسیدن مصوبات و تصمیم‌گیری‌های درست، گفت: همه کمیسیون‌ها گزارش‌ها و بررسی‌های کارشناسانه‌ای ارائه می‌کردند از جمله کمیسیون برنامه و بودجه که هر شش ماه یکبار گزارشی از روند بودجه‌ای پروژه‌ها ارائه می‌کرد. در حال حاضر نیز گزارش کمیسیون‌ها و شورا در حال چاپ است و به زودی ارائه خواهد شد.

وی گفت: مسائل مختلفی در خلال این گزارش‌ها تذکر داده می‌شد از جمله اینکه در مورد جرثقیل‌ها تذکری داده شد تا آیین‌نامه آن تدوین شود چرا که در سال گذشته چندین مورد سقوط چرثقیل‌ها را شاهد بودیم که تلفات نیز در پی داشت.

ارسال گزارش نتیجه تعطیلی معادن شن و ماسه و برخی کارخانه‌ها به شهرداری

با وجود تنوع فکری و دیدگاهی به خوبی از پس کارها بر آمدیم

رییس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر تهران موارد زیادی از جمله تعطیلی معادن شن و ماسه و برخی کارخانه‌های دارای آلایندگی را مورد پیگیری قرار دادند و گزارش و نتایج کارشناسانه خود را به شهرداری ارسال کردند.

چمران در خصوص همکاری و تعاون میان اعضای شورا، گفت: در دوره چهارم شورای اسلامی شهر تهران با وجود تنوع فکری و دیدگاهی به خوبی از پس کارها بر آمدیم البته در بعضی مواقع تنش‌هایی وجود داشت که با بزرگواری دوستان و برادری و دوستی حل و فصل می‌شد به شکلی که در جلسه دیروز دوستان پیشنهاد دادند یک جلسه خصوصی داشته باشیم البته سه الی چهار جلسه به این شکل تاکنون میان اعضای شورا برگزار شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: در مقابل مردم خوب شهرمان کاری نکرده‌ایم و باید کارها و برنامه‌های بیشتری ارائه می‌کردیم. افتخار می‌کنیم که خدمتگزار آنها بودیم و توانستیم تا به اینجا برای آنها تلاش کنیم. ان‌شاءالله این تلاش ما مورد قبول خداوند و پذیرش مردم بوده باشد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص طراحی نما و منظر شهری در مناطق 22گانه شهر تهران، گفت: امیدوارم شورای شهر پنجم با پشتکار حوزه سیما و منظر شهری را پیگیری کند. بی‌تردید طراحی نما در شهر فرمول ندارد و همانند محاسبات فنی نیست و قطعا تفکر صاحب ملک در آن نقش بسزایی دارد اما ما در سطح مناطق آیین‌نامه‌ای را تدوین کردیم که برخی از اصول در طراحی نما مدنظر قرار گیرد.

چمران در خصوص عقد قراردادهای جدید توسط شهرداری تهران در دوره انتقال مدیریت شهری، گفت: قراردادهای عادی شهرداری باید وجود داشته باشد اما قطعا قراردادهای کلان منعقد نخواهد شد.

تجربیات خود را در اختیار شورای پنجم قرار می‌دهیم

تلاش کردم خط و خطوط سیاسی را وارد شورا نکنم

در تمام طول حضورم در شورا از اصولگرایی و اصلاح‌طلبی نامی نبردم

وی در خصوص ترکیب اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران و پیش‌بینی عملکرد آنها، گفت: تصور می‌کنم با ترکیبی که در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران شکل گرفته است بتوانند خیلی خوب کار کنند چرا که تجربه و تخصص‌های مختلف در میان آنها وجود دارد. امیدوارم موفق باشند چرا که موفقیت آنها موفقیت شهر ما قلمداد می‌شود. قطعا تجربیات خود را در اختیار آنها خواهم گذاشت. امیدوارم این شورا شهرداری توانمند و پرکار را انتخاب کند البته بعد از قالیباف، شهردار شدن کمی سخت است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: تلاش و سعی من در شورای شهر تهران و همچنین شورای عالی استان‌ها این بوده است که خط و خطوط سیاسی را وارد شورا نکنم لذا در تمام طول حضورم در شورا نامی از اصولگرایی و اصلاح‌طلبی نبرده‌ام و امروز نیز به دلیل اینکه این جلسه، جلسه رسمی شورا نیست این موضوع را مطرح می‌کنم. باید بدانیم شورا یک کار تخصصی است و با هر تفکر و گرایشی باید برای شهر خدمتگزار باشیم.

درآمدهای نقدی و غیرنقدی شهرداری را می‌توان به موقع وصول و پیگیری کرد

چمران در تشریح وجود شفافیت مالی در شهرداری تهران، گفت: اگر حدود 15 سال قبل در گاو صندوق شهرداران هر منطقه را باز می‌کردید با دسته‌ای از چک‌ها مواجه می‌شدید که معلوم نبود چه زمانی وصول می‌شود. امروز همه این موارد حل و فصل شده و با سیستماتیک شدن گرفتن طلب‌ها شاهد سامان یافتن موارد مالی هستیم. امروز می‌توانیم درآمدهای نقدی و غیرنقدی را به موقع پیگیری کنیم و نسبت به وصول آنها اقدام کنیم. با تحقق این مهم هم مردم توانستند روال موجود را بشناسند و هم ساخت و ساز رونق پیدا کند. امروز ساختمان‌سازی در شهر تهران تنها بر اساس طرح جامع و تفصیلی امکان‌پذیر است و یک افتخار محسوب می‌شود.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۵۳۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکری هاشمی: قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین را فقط در سایت‌ها و فضای مجازی دیده‌ام

آفتاب‌‌نیوز :

تشکری‌هاشمی با اشاره به اینکه ساخت خطوط مترو در شورای شهر تهران تصویب نشده است، گفت: «این موضوعات با هزینه ۱۲ میلیارد یورو برنامه‌ریزی شده است. از جمله این برنامه‌ها ساخت خطوط ۹ و ۱۱ مترو است که قرار است به این شرکت فاینانسور بدهند. البته هنوز نه بودجه آن در شورای شهر تهران تصویب شده و نه جزئیات فنی این قرارداد‌ها مطرح شده است.

او گفت: وقتی مشکلی پیش می‌آید وااسلاما سر داده و آن را به تحریم نسبت می‌دهیم که از ناپختگی است. شرکت‌های خارجی باید برای فروش این محصولات التماس کنند. اگر به ملاحظات بپردازیم منطقی‌تر است تا اینکه با استفاده از کلمه پرابهامی به نام «تحریم» همه روش‌های قانونی را زیر پا گذاشته و از هر راه غیرمتعارفی پیش برویم.

دیگر خبرها

  • اقدامات دوره ششم مدیریت شهری اراک در راستای توسعه شهری است
  • تشکری هاشمی: قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین را فقط در سایت‌ها و فضای مجازی دیده‌ام
  • «الحوثی»: سلاح‌هایی در اختیار داریم که آمریکا تصورش را هم نمی‌کند
  • اعلام اسامی و مشخصات نامزدهای دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس
  • گفت‌وگوی صریح با رئیس شورای شهر کرج/ برای مردم چه کردید؟
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا: ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبل شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان