Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور درباره رفع حصر، پیگیری وضعیت کروبی، انتصاب استانداران زن، رابطه با علی لاریجانی پرونده مینو خالقی و حضورش در وزارت کشور دوازدهم به صروت صریح مواضع و مطالبی را بیان کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، مشروح مصاحبه با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور را در ذیل می‌خوانید:

وضعیت ادامه حضورتان در کابینه آینده به کجا رسیده است؟

آقای دکتر روحانی با من صحبت کردند و صحبت‌های اولیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان اول باید به جمع‌بندی برسد و بعد تصمیم خود را اعلام کند. اما اگر منظورتان این است که با من صحبت شده است یا خیر بله، با من از سوی رئیس جمهور صحبت‌هایی شده است ولی معرفی در اختیار ایشان است.

این صحبت‌ها برای پست وزارت کشور بود؟

بله، برای وزارت کشور صحبت شده است. در این مورد هم آقای رئیس جمهور شرایط و نقطه‌نظراتی داشتند و سیاست‌هایی را برای دوره جدید مدنظر دارند که این‌ها را به من گفتند. تقریباً هم صحبت با بقیه وزرا نیز بر همین روال بوده است که احتمالاً ایشان برای هر وزارتخانه‌ای با افراد دیگری هم صحبت کرده‌اند. روحانی باید جمع‌بندی کند و بعد نظرش را بگوید.

تاکید روحانی برای برگزاری انتخابات الکترونیک در دوره آینده

شرایط و سیاست‌هایی که اشاره کردید از سوی رئیس‌جمهور به شما اعلام شده چه محورهایی دارد؟

یکی از اولویت‌های جدی رئیس جمهور در دوره جدید بحث سیاست داخلی بود و برای این مسئله اهمیت بالایی قائل هستند و در کنار آن روی بحث اقتصاد مقاومتی خیلی تاکید داشتند که این دوره ما باید روی بحث اقتصاد و توسعه مناطق تاکید بیشتری داشته باشیم. همچنین رئیس جمهور در صحبت با بنده روی مسئله امنیت داخلی با توجه به شرایط منطقه‌ای تاکید بسیار زیادی داشتند. در موارد دیگر آقای روحانی روی مسئله انتخابات خیلی تاکید کردند و تاکید داشتند که باید بتوانیم در انتخابات‌های بعدی آن را به صورت کاملاً الکترونیک برگزار کنیم. وقتی انتخابات دستی است و با توجه به نهادهای مختلفی که در این زمینه حضور دارند حتماً ما یک سلسله مسائل و مشکلاتی را خواهیم داشت ولی اگر بتوانیم انتخابات را الکترونیکی کنیم بیش از ۸۰ درصد مشکلات فعلی حل خواهد شد. برای همین هم آقای رئیس جمهور تاکید داشت که بحث انتخابات الکترونیک جدی گرفته شود.

پس انتخابات الکترونیک یکی از دغدغه‌های آقای رئیس جمهور بود؟

نمی‌توان اسم آن را دغدغه گذاشت. بیشتر به نظر می‌رسید که یکی از اولویت‌های جدی آقای روحانی بود که در این دور حتماً انتخابات را کاملاً الکترونیک کنیم. این مسئله حق است ما هم همیشه دنبال آن بوده‌ایم اما علی‌ایحال نتوانسته‌ایم موافقت‌ها را جلب کنیم.

در این چهار سال خودسری‌هایی که در گذشته مرسوم بوده را نداشتیم

برای دفاع از آزادی‌های قانونی و جلوگیری از برخی خودسری‌ها که در دوره چهارساله اخیر شاهد آن بودیم برنامه‌ای دارید و آیا رئیس جمهور در صحبت با شما در این مسئله تاکیدی داشته‌اند؟

ما در این چهار سال تقریباً خودسری‌هایی که در گذشته مرسوم بوده را نداشتیم اگر موردی هست نمونه‌ آن را به من بگویید. برای مثال در ۱۶ آذر امسال ما ۷۰۰ سخنرانی در سراسر کشور داشتیم. شاید به تعداد انگشتان دست برخی سخنرانی‌ها انجام نشد آن هم نه به دلیل اینکه شلوغ شود و نگذارند. گاهی یکی از طرف‌های مناظره نرفت، یا در مواردی سخنران مربوطه نتوانست بلیت هواپیما تهیه کند یا اینکه در سخنرانی‌هایی که داخل دانشگاه برگزار می‌شد خود دانشگاه تشخیص داده بود یک سخنرانی می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند اما اینطور نبوده که عده‌ای بروند و نگذارند سخنرانی‌ها برگزار شوند.

برای سخنرانی مازنی در گلستان شخصا به استاندار زنگ زدم

در بیرون از دانشگاه هم تعدادخیلی کمی سخنرانی لغو شده داشتیم، مثلاً در لرستان یک مورد را داشتیم که به سرعت و با قاطعیت برخورد شد و نهایتاً خود فرد سخنران به آن مکان نرفت. در مورد دیگری یکی از نمایندگان محترم برای سخنرانی در استان گلستان به مناسبت ۲۲ بهمن دعوت بود. در این استان فضا به گونه‌ای بود که سخنرانی ایشان لغو شده بود. در این مورد من شخصا به استاندار زنگ زدم و گفتم آقای مازنی حتماً باید برای سخنرانی به گلستان بیاید و شما هم حتماً باید امنیت ایشان را تامین کنید اما خود ایشان تشریف نبردند. بعد هم دو سخنرانی دیگر برای ایشان در استان گلستان گذاشتند که این مسائل مرتفع شود.

در موضوع آقای مطهری هم که در اوایل دولت ما رخ داد ما سریعاً برخورد کردیم. همه عوامل را شناسایی کردیم و مستندات را فوراً به دادگاه فرستادیم و هنوز هم قوه قضائیه در حال پیگیری آن است.

به افراد گزارش نمی‌دهیم

آقای مطهری و وکیل ایشان معتقدند وزارت کشور گزارش خود را به آن‌ها و حتی دادگاه نداد.

ما گزارش را به افراد نمی‌دهیم. گزارش خود را به محاکم و مراجع رسمی می‌دهیم. ما هم گزارش خود را به دادگاه دادیم. فکر می‌کنید دادگاه از کجا به این پرونده رسیدگی می‌کند؟ فکر می‌کنید همین‌طور به خیابان رفتند و از افراد خواستند که به دادگاه بیایند و توضیح دهند؟ وزارت کشور رسماً گزارش مستند خود را در مورد عوامل این حمله به دادگاه داد.

پیدا کردن آمران حمله به مطهری وظیفه ما نیست

یعنی اسناد مربوط به آمران حمله به مطهری را هم شما به دادگاه دادید؟

ما اسناد مربوط به تمام کسانی که سر صحنه بودند و دچار جرم حمله به نماینده مجلس شده بودند به قوه قضائیه دادیم. اینکه چه کسانی دستور این حمله را داده بودند را دادگاه باید پیدا کند و این وظیفه ما نیست. دادگاه در مراحل رسیدگی به پرونده باید آمران را پیدا کند.

عین همین موضوع قبلاً در قم اتفاق افتاده که زمان ما هم نبود. در آنجا به رئیس مجلس با کفش و دمپایی و مهر تعرض شد و هیچ‌یک از افراد و عوامل آن دستگیر نشدند و به دادگاه هم معرفی نشدند ولی ما در موضوع آقای مطهری این کار را کردیم و این پرونده الان در مسیر رسیدگی است.

ظرف ۱۰ روز تمام عوامل حمله به سفارت عربستان را شناسایی کردیم

آقای رحمانی‌فضلی من به عنوان یک نمونه از خودسری‌هایی که شما می‌گویید نداشتیم مسئله حمله به سفارت عربستان را مثال می‌زنم. این مسئله‌ای است که هنوز هم حل نشده.

کاملاً درست است. بخشی از مسئله رسیدگی به این موضوع مربوط به قوه قضائیه است. در ماجرای حمله به سفارت عربستان ما ظرف ۱۰ روز تمام عواملی را که آنجا بودند شناسایی کردیم و با همه مشخصات و اسناد به قوه قضائیه دادیم و آن‌ها هم برخی از این افراد را بازداشت کردند و مدتی هم در بازداشت بودند. الان هم مراحل بازجویی، بازپرسی و اقدامات قانونی در حال طی شدن است.

پرونده حمله به سفارت عربستان هنوز در مراحل قضایی است

اینکه متهمان این پرونده به راحتی به امور جاری خود می‌پردازند و حتی به پیاده‌روی اربعین می‌روند و تصاویر خود را منتشر می‌کنند گواهی بر عدم برخورد جدی با آن‌ها نیست.

این مسائل واقعاً به ما مربوط نمی‌شود و به قوه قضائیه مرتبط است. ما تا جایی که بتوانیم باید کسی که دچار جرم شده شناسایی کنیم و مستندات آن را توسط نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات تهیه کرده و آن را به قوه قضائیه بدهیم. از آن مرحله به بعد کار کاملاً از دست ما خارج است. البته پیگیری‌های لازم را می‌کنیم. در این مورد هم بار‌ها پرسیده‌ایم این پرونده در چه مرحله‌ای است و این‌ها هم پاسخ داده‌اند که هنوز در مراحل قضایی است. پس نحوه رسیدگی به این پرونده‌ها دو بخش است. ما نباید بخش مربوط به قوه قضائیه را با بخش مربوط به وزارت کشور قاطی کنیم. البته من دیده‌ام که در برخی محافل چنین بحث‌هایی را مطرح می‌کنند فکر می‌کنم شاید سطح برداشتشان از جنبه‌های حقوقی مقداری ناقص است و برداشت برخی از آن‌ها تا حدی سیاسی است البته به معنای بد سیاسی منظورم نیست. این مورد را هم رسیدگی کردیم.

وقتی قوه قضائیه حکم صادر می‌کند، دیگر از وزارت کشور کاری برنمی‌آید

اگر خاطرتان باشد در قضیه مشهد هم آقای رئیس‌جمهور در نامه‌ای به شما این اتفاق را مایه شرمساری نظام دانستند.

البته منظور آقای رئیس‌جمهور از این نامه ما نبودیم؛ منظورشان افرادی بودند که این سخنرانی را به هم زدند. آقای مطهری به مشهد رفته و دادستانی حکم صادر کرده و نیروی انتظامی را به محل سخنرانی فرستاده که این مراسم نباید برگزار شود. وقتی قوه قضائیه وارد می‌شود و حکم صادر می‌شود دیگر از دست وزارت کشور کاری برنمی‌آید.

گفتم اگر مطهری آمادگی دارد روی صندلی بایستد و سخنرانی کند

ولی گفته شد که قوه قضائیه به استاندار اطلاع داده بود و آقای استاندار هم تلفن همراه خود را پاسخ نداده بود.

خیر، این‌ها حرف‌های درستی نیست. استاندار در این مورد تشکیل جلسه داده بود و نظر خود را دراین خصوص اعلام کرده بود و آن را به دادستان هم گفته بود.

معاون سیاسی –امنیتی استانداری هم با نماینده قوه قضائیه صحبت و مکاتبه کرده بود.

من در تماس با استانداری اعلام کردم که اگر آقای مطهری آمادگی دارد در‌‌ همان محل صندلی بگذارید و آقای مطهری روی صندلی بایستد و سخنرانی خود را انجام دهد که اعلام کردند فضای این کار هم مهیا نیست و قوه قضائیه هم گفته اصلاً‌نمی‌گذاریم چنین سخنرانی صورت گیرد. پس وقتی دادستانی حکم داده مسئله به وزارت کشور مربوط نیست.

شما گزارش این اتفاقات را تهیه کردید؟

بله، در تمام مراحل این اتفاق گزارش خودرا تهیه کردیم.

سه ماه یک بار رئیس قوه قضائیه را ملاقات کنم

آیا در این رابطه با شخص رئیس قوه قضائیه هم رایزنی داشتید؟

در این موضوع خاص با رئیس قوه قضائیه تماسی نداشتم اما من به صورت دوره‌ای با رئیس قوه قضائیه جلسه دارم و سعی می‌کنم سه ماه یک بار ایشان را ملاقات کنم البته در حاشیه برخی مراسم‌ها و همچنین در حاشیه جلسه شورای عالی امنیت ملی زیاد یکدیگر را می‌بینیم و برخی مسائل را مطرح می‌کنیم. واقعاً هم نظر رئیس قوه قضائیه در این نوع مسائل نظر بسیار باز و واقعاً دموکراتیک است.

رابطه رئیس قوه قضائیه با قضات و دادستان‌ها رابطه حاکمیتی آمرانه نیست

آنطور که ما تصور می‌کنیم رابطه رئیس قوه قضائیه با قضات و دادستان‌ها یک رابطه حاکمیتی آمرانه نیست همه قضات استقلال قضایی دارند و به اقتضای شرایط خودشان تصمیم می‌گیرند اما ما هرگاه در مسائل اینگونه گیر کرده‌ایم و به ایشان مراجعه کردیم با نظر حسن، دستور پیگیری دادند.

مراحل دادرسی و قضایی ما خیلی طولانی است

فکر نمی‌کنید اینکه شما ظرف ۱۰ روز تمام مستندات مربوط به حمله به سفارت عربستان را به دادگاه داده‌اید اما این مسئله هنوز در قوه قضائیه به سرانجام نرسیده تا حدی باعث دلسردی مردم نسبت رسیدگی به اینگونه اتفاقات می‌شود؟

قطعاً اینطور است. همین هفته جلسه شورای امنیت داشتیم، دو فقره جرم در جایی اتفاق افتاده بود و‌‌ همان دو فقره را به دادستان محترم که عضو این شورا هستند گفتم باید آن‌ها را خارج از نوبت رسیدگی و برخورد کنید چون قدرت بازدارندگی در این موارد بالا است. موارد زیادی را هم داریم که به دوستان قضایی می‌گوییم و آن‌ها هم تایید می‌کنند. متاسفانه مراحل دادرسی و قضایی ما خیلی طولانی است چون قانون ما به کسی که متهم است یا در معرض اتهام است فرصت داده است که از خود دفاع کند وا ین مرحله‌ای بودن رسیدگی به پرونده‌های قضایی و موضوع تجدیدنظر از همین موارد است. ضمن اینکه متهمان چون وکلای واردی دارند اغلب از تمام مراحل قانونی و فرصت‌های قانونی استفاده می‌کنند. شاید لازم باشد در موارد خیلی خاصی قانون شرایطی را بگذارد که موضوع به صورت ویژه بررسی شود.

رسیدگی به پرونده حمله به سفارت عربستان باید سرعت پیدا می‌کرد

از نظر بنده به عنوان وزیر کشور موضوع سفارت عربستان مسئله‌ای بود که باید با سرعت انجام می‌شد چون حیثیت بین‌المللی ما در این رابطه مطرح بود و یک مسئله صرفاً داخلی نبود. ما آسیب بسیار زیادی از این موضوع دیدیم. رابطه ما با عربستان بعد از این موضوع به چالش کشیده شد. البته قبل از آن هم مسائلی با عربستان داشتیم اما حمله به سفارت عربستان درست در شرایطی رخ داد که بحث منا و کشتارهای صورت گرفته مطرح بود و همین موارد می‌توانست آن‌ها را به چالش بسیار بزرگی بکشد. اما دیدیم که حمله به سفارت عربستان به خبر اول دنیا تبدیل شد و به ضرر ما شد. برای همین معتقدم رسیدگی به پرونده حمله به سفارت عربستان باید سرعت پیدا می‌کرد. البته دوستان قضایی هم می‌گویند ما کارهای خود را انجام داده‌ایم و همه مراحل قضایی باید طی شود. در موضوع حمله به مطهری در شیراز چون یکی از اولین حواشی دولت ما بود ما با قدرت و سرعت کار را انجام دادیم ولی رسیدگی قضایی به آن طول کشید. ما هم باید به قوه قضائیه در این راستا کمک کنیم.

فکر کنم آمران حمله به مطهری هنوز محاکمه نشده‌اند

فکر نمی‌کنید درجه نظامی آمران حمله به مطهری در شیراز باعث شد که رسیدگی به این قضیه کمی طولانی شود؟

من اطلاعی ندارم. من فکر می‌کنم افرادی که الان به عنوان متهم این پرونده مطرح هستند آمران نیستند؛ افرادی هستند که سر صحنه بودند و آمران هنوز محاکمه نشده‌اند. البته مواردی را هم که اعلام شده است از درجه نظامیشان اطلاعی ندارم که بخواهم اظهارنظر کنم. البته گفته شده که برخی جلسات بوده که این افراد در آن تصمیم می‌گرفتند و این الزاماً به معنای نظامی بودن این افراد نیست. ضمن اینکه باز هم می‌گویم من از این مسئله اطلاعی ندارم.

دست مطهری برای پیگیری پرونده خودش باز است

وکیل آقای مطهری اعلام کردند که ایشان برای اعلام اسامی آمران دست نگه داشته‌اند.

من نمی‌دانم آقای مطهری می‌خواهد چه کار کند. آقای مطهری نایب رئیس مجلس است حتماً قدرت بالایی هم دارد. خواهشم از ایشان این است که همین پرونده خود را پیگیری کند. به نظر می‌رسد در این راستا دستشان باز است و قدرتش را هم دارند.

در مورد احضار استانداران چند وقت پیش در حاشیه جلسه هیات دولت با شما گفت‌وگو کردیم و شما از این مسئله ابراز بی‌اطلاعی کردید.

در حاشیه حیاط دولت من در حال عبور بودم که این سوال از من پرسیده شد.

هرچند روز یک بار یک استاندار دیگر به احضارشده‌ها اضافه می‌شود

الان مدتی از آن زمان گذشته آیا پیگیری کرده‌اید و جزئیات آن را می‌دانید؟

بله، حدود هفت استاندار احضار شده‌اند. اینکه می‌گویم حدود هفت استاندار برای این است که هرچند روز یک بار یک استاندار دیگر به احضارشده‌ها اضافه می‌شود. تعدادی شکایت به قوه قضائیه رسیده و آن‌ها به مرور همکاران ما را برای پرس‌وجو می‌خواهند برای همین هم تعداد رفت و آمد‌ها گاهی زیاد‌تر می‌شود. تا جایی که من امروز خبر دارم حدود ۶ یا ۷ استاندار احضار شده‌اند. طبق آنچه معاونت حقوقی بنده پیگیری کرده آمار آنچه مدیران استانی ما به خاطر آن احضار شده‌اند اعم از استاندار، فرماندار و بخشدار حدود ۶۲ یا ۶۳ مورد است. ما حدود ۴۰۰ فرماندار و ۲هزار بخشدار داریم و ۶۰ نفر احضار شده‌اند.

۹۰ درصد دلایل احضار استانداران تخلف نیست

تمام مواردی که در مورد همکارانمان دیده‌ام مطرح می‌کنم واقعا و انصافا به عنوان کسی که سال‌ها در این سیستم‌ها کار کرده‌ام و تخلف را می‌شناسم می‌توانم بگویم شاید ۹۰ درصد این موارد حتی تخلف هم نیست. ولی خب، شکایتی شده است و قوه قضائیه باید شکایت‌ها را مورد رسیدگی قرار دهد. ما هم به آن حق می‌دهیم و مانعی برای رسیدگی به شکایت‌ها نیست ما هم پیگیر هستیم

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۵۳۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است

به گزارش جماران؛ فرمانده فراجا گفت: موضوع حفاف و حجاب را کاملا فرهنگی و اجتماعی می‌بینیم اصلاً امنیتی و انتظامی نمی‌بینیم آن کسی که این شبهه را می‌آورد می‌خواهد مردم را در برابر واژه‌ای قرار دهد که از اساس غلط و بی خود است.

احمدرضا رادان فرمانده فراجا امروز ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در حرم مطهر حضرت معصومه (س) گفت:  زمانی که چشم مردم به بی حیایی عادت کند آرام آرام غیرت گرفته می‌شود یعنی محیط برای فرد بیننده عادی می‌شود. 

فرمانده فراجا افزود: زمانی که محیط برای مردان و زنان با غیرت ما عادی بشود یعنی  یک ارزش در جایی قرار می‌گیرد که بی‌ارزش‌ترین ارزش‌ها از منظر دین قرآن  و اسلام است  و می‌بینیم که برخی از افراد در این موارد اظهار نظر می‌کنند که معمولاً آن افراد باید مروج دین و فرهنگ حجاب و عفاف باشند. 

وی ادامه داد: زمانی که بی‌ارزشی به عنوان ارزش معرفی می‌شود هر فردی میتواند مدافع امر بی ارزشی باشد که ارزش شده است.

 رادان گفت: مگر دختران این سرزمین دشمن ما هستند هرگز! 

 این‌ها دختران ما هستند که مورد هدف هجمه دشمن قرار گرفتند.

فرمانده فراجا ادامه دا‌د: ما فقط مشغول حفظ و صیانت از دختران میهن اسلامی خود هستیم از دخترانی که مادران آینده این مرز و بوم هستند مادران آینده‌ای که باید رزمنده و شجاع پرور باشند.

وی افزود: سوال پیش رو که  همیشه به ما  تهمت می‌زند این است که آیا حجاب یک مسئله امنیتی است من میگویم هرگز رسما بدانید موضوع حفاف و حجاب را کاملا فرهنگی و اجتماعی می‌بینیم اصلاً امنیتی و انتظامی نمی‌بینیم آن کسی که این شبهه را می‌آورد می‌خواهد مردم را در برابر واژه‌ای قرار دهد که از اساس غلط و بی خود است.

فرمانده فراجا افزود: رئیس قوه قضاییه در حمایت از طرح عفاف و حجاب در کنار ما قرار گرفته است، شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور برای برگزاریِ این مراسم از ما حمایت کرده؛ معمولا هیچ رئیس‌جمهوری از این کارها نمی‌کند چون اعتقاد دارد می‌بایست کاری بکند که رای داشته باشد حتی اگر رای‌اش ضربه به دین بزند اما رئیس‌جمهور ایستاده تا حیا، دین و عفت در جامعه جاری شود.

سردار رادان: اگر در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم، بر علیه اراذل، سارقان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومیِ جامعه هم تلاش می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • هر کسی رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند
  • سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم
  • سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • وزارت نفت ۶ هزار و ۲۰۰ پروژه مسئولیت اجتماعی در کشور در دست اجرا دارد
  • اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است
  • مخبر: دستگاه‌های ذیربط مراقبت کنند تا اخلال و مشکلی در برگزاری کنکور رخ ندهد
  • هشدار کنکوری مخبر به ۳ وزارتخانه
  • مخبر: دستگاههای ذیربط مراقبت کنند تا اخلال و مشکلی در برگزاری کنکور سراسری رخ ندهد