Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@05:16:15 GMT

نقدی بر نحوه افتتاح خانه های ورزش روستایی سمنان

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۵۳۶۷۸

نقدی بر نحوه افتتاح خانه های ورزش روستایی سمنان

اینکه چرا برخی از مدیران استان، علاقه زیادی به بزرگ نمایی اقدامات مجموعه های تحت امر خود دارند نیازمند بررسی دقیق جامعه شناسان و تحلیلگران این حوزه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، در هفته های اخیر، اخبار متعددی از افتتاح خانه های ورزش روستایی در سطح استان با حضور تعداد زیادی از مسئولان منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با مراجعه به کانال تلگرامی استانداری سمنان و سایت اطلاع رسانی اداره کل ورزش و جوانان می توان متن های حماسی و طولانی در این خصوص مشاهده کرد که مسئولان امر در مصاحبه هایی اعلام کرده اند با این اقدامات بزرگ و ماندگار نشاط در بین آحاد جامعه و علی الخصوص روستائیان افزایش چشم گیری یافته است!

اما نکته ای که در این بین مغفول مانده است میزان اعتبارات اختصاص یافته برای این پروژه هاست.

واقعیت ماجرا آن است که شوراهای روستا فضای لازم و مهیا را به اداره کل ورزش و جوانان معرفی می کنند و درپی آن اداره کل نیز یک میز پینگ پنگ، یک فوتبال دستی و 2 الی 3 تخته دارت در اختیار شورای روستا قرار می دهد.

با یک محاسبه سر انگشتی به سهولت می توان دریافت هزینه ای حداکثر در حدود ۲ میلیون تومان برای هر یک از این امر که مدیران دولت آنرا پروژه می نامند صورت می پذیرد.

اما طنز تلخ ماجرا حضور پر رنگ مسئولان ارشد استان برای این افتتاح ها است، به عنوان نمونه در هفته گذشته برای افتتاح دو خانه ورزش روستایی در میامی معاون سیاسی و امنیتی استاندار به همراه جمعی از مسئولان استانداری سمنان، مسئولان اداره ورزش و جوانان استان و شهرستان و... که شاید حدود ۳۰ نفر بودند حضور یافتند و بر ابهامات اینگونه افتتاح ها افزودند.

سوال این است آیا هزینه بنزین خودروهای دولتی، حق ماموریت حاضرین، هزینه های جاری مانند هزینه غذا و... این افراد چندین برابر اعتبار هزینه شده برای پروژه ها نیست؟

در یکی از این موارد در شهرستان گرمسار آش شورتر از این شد و علاوه بر حضور نماینده مجلس شورای اسلامی برای افتتاح یک پروژه چند میلیون تومانی، معاون وزیر نیز به استان سمنان سفر کرد!

اما آنچه لازم است صاحب نظران و افکار عمومی به آن توجه کنند و به آن بپردازند این است که ریشه اینگونه نمایش های تبلیغاتی در بین مدیران چیست؟ چرا مدیران تلاش می کنند خود را به رخ بکشند و اگر یک واحد فعالیت می کنند 10 واحد تبلیغات انجام دهند؟ آیا این گونه طرح های کوچک، سایر طرح ها و پروژه های بزرگ که می توان آنها را پروژه نامید تحت الشعاع قرار نمی دهد؟ آیا این امر در نهایت به کاهش اعتماد عمومی نسبت به افتتاح های انجام شده در سایر موارد منجر نخواهد شد؟ سوال دیگر اینکه این خانه ها تا چه اندازه به ترویج فرهنگ ورزش همگانی در روستاهای استان کمک خواهد کرد؟

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۵۳۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد خانه های هلال زنجان به ۲۴۸ باب رسید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ هاشمی بابیان اینکه افتتاح خانه‌های هلال در مناطق شهری و روستایی استان زنجان مصوبه هیئت دولت و تأکید قانون است، گفت: این مهم تکلیفی به واسطه اساسنامه برای هلال احمر است چرا که در حوادث و سوانح تاثیرگذار است.

وی افزود: هلال احمر سازماندهی دوره‌های آموزشی و تیم‌های امدادی و نیرو‌ها را در این خانه‌ها عهده دار است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: برای تجهیز خانه هلال شهر سهرورد امسال ۲۰۰ میلیون ریال تخصیص خواهد یافت و ۱۰ دستگاه چادر اسکان اضطراری، ۲ دستگاه فشار سنج و یک دستگاه مانکن SPR دیجیتالی به این خانه هلال ارائه خواهد شد.

در حاشیه افتتاح خانه هلال سهرورد تیم‌پزشکی متشکل از سه دندانپزشک، سه کارشناس مامایی و یک پزشک عمومی مراجعان را به صورت رایگان ویزیت کردند.

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان+ فیلم
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • باغات منطقه۶ شهر قم بهسازی می‌شود
  • ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی در روستاهای سمنان افتتاح می‌شود
  • اجرای طرح آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای یک‌هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • تعداد خانه های هلال زنجان به ۲۴۸ باب رسید
  • بهره‌برداری از ۱۳ پروژه ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه در تبریز