Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز |

استاندار بوشهر گفت: اعتبارات استانی دشتستان از 62 میلیارد تومان سال گذشته به 150 میلیارد تومان امسال افزایش یافت،که قطعا سبب پیشرفت در تحولات سازنده این شهرستان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر ، مصطفی سالاری صبح امروز در نشست با فعالان سیاسی و اجتماعی شهرستان دشتستان با تاکید بر ضرورت تقویت سفره‌های آب زیر زمینی اظهار داشت:سال گذشته به استثنای شهرستان جم، 8 میلیارد تومان در حوزه آبخیزداری هزینه شد واین رقم امسال در شهرستان دشتستان به حدود 55 تومان می‌رسد که به طرح‌های آبخیزداری واحداث سدهای کوچک اختصاصی می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه انتظار مردم در خصوص اینکه کار ریشه‌ای در حوزه‌های عمرانی و شهری صورت گیرد مطالبه به حقی است تاکید کرد: اعتبارات استانی دشتستان از 62 میلیارد تومان سال گذشته به 150 میلیارد تومان امسال افزایش یافت ،که قطعا سبب پیشرفت در تحولات سازنده این شهرستان می‌شود.

سالاری با اشاره به اجرای طرح دهکده گردشگری در برازجان گفت:بخش اعظم اعتباری که سال گذشته به این طرح اختصاص یافت ،صرف پرداخت هزینه زمین به مالکان شد و با طراحی صورت گرفته امسال عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

استاندار بوشهربا بیان اینکه 50 درصد بزرگراه برازجان -گناوه در دولت تدبیر امید تکمیل وبه بهره برداری رسید افزود: رفع نقاط حادثه خیز جاده اهرم-برازجان در حال اجرا است.

وی از اجرای بیمارستان جدید در برازجان خبرداد و خاطر نشان کرد: 9 میلیارد تومان برای احداث بیمارستان جدید برازجان مصوب شدو با تخصیص 4 میلیارد تومان اولیه به‌زودی عملیات ساخت آن آغاز می‌شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه در گذشته اعتبارات عوارض ارزش افزوده و تجمع آلایندگی صرفا به شهرستان‌های میزبان صنایع آلاینده پرداخت می‌شد گفت: اعتبار مذکور امسال تجمیع و به صورت استانی توزیع وپیش بینی می‌شوداین رقم به حدود 400 میلیارد تومان برسد.

سالاری با تاکیدبر اینکه پروژه‌های نیمه تمام روستایی امسال تکمیل می‌شود خاطر نشان کرد: تمامی روستاهای بالای 30 خانوار استان بوشهر در دهه فجر امسال دارای گاز می‌شوند.

وی، با بیان اینکه پتروشیمی دشتستان نخستین واحد پلی‌استال ایران است گفت: این مجتمع با ظرفیت تولید سالانه 20 هزار تن در زمینه تولید پلاستیک خشک با استفاده از مواد اولیه متاتول ایجاد می‌شود.

سالاری با بیان اینکه تمامی مسایل زیست محیطی مجتمع پتروشیمی دشتستان مورد بررسی قرار گرفته است افزود: ما در جانمایی پتروشیمی دشتستان دخالتی نخواهیم کرد و سرمایه‌گذار مخیر است هرجا که احساس امنیت و توجیه اقتصادی بیشتری کند سرمایه‌گذاری خود را انجام دهد و از این پس جذب و متقاعد کردن سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در هر منطقه بر عهده مردم است.

استاندار بوشهر از اجرای طرح بشیرین‌کن در دشتستان خبر داد و گفت: با بهره برداری از آبشیرین کن، علاوه بر رفع مشکل کمبود آب در نوار ساحلی استان وضعیت آب شرب شهرستان‌های بالا دست مانند دشتستان مساعد می‌شود.

سالاری با اشاره به تامین تسهیلات اشتغال‌زایی ویژه روستاها تصریح کرد: معادل ریالی 1.5 میلیارد دلار اعتبار برای اشتغال روستایی اختصاص یافته است و در استان بوشهر نیز با استفاده ظرفیت از نخبگان بومی و توسعه منظومه‌های روستایی کار مطالعاتی برای توسعه اشتغال در این بخش آغاز شده است.

وی عشایر را فرزندان استان خواند وافزود : خانوارهای عشایری که قشلاق را در استان بوشهر به سر می‌برند بومی استان لحاظ می‌شوند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه منطقه آزاد تجاری بوشهر در نوبت مطرح شدن در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد گفت: منطقه آزاد بوشهر از جزیره نگین و شیف تا گز بلند دشتستان را در بر می‌گیرد.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۵۳۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران در اقصی نقاط استان سمنان/ جاده ها لغزنده هستند

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با صبح سه شنبه و با استقرار سامانه کم فشار بارشی در استان سمنان شاهد بارش باران و کاهش دمای هوا هستیم. این موضوع سبب بروز لغزندگی و مه گرفتگی شدید در معابر استان به خصوص راه‌های کوهستانی شده است.

بارش باران به خصوص در ارتفاعات سبب شده تا تردد خودروها با مخاطراتی روبرو شود رئیس پلیس راه استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه هیچ گره ترافیکی در جاده‌های استان همزمان با صبح سه شنبه وجود ندارد، گفت: تردد در جاده‌های استان در حال انجام است.

سرهنگ موسی بزرگی با بیان اینکه تردد در جاده‌های کوهستانی استان سمنان به دلیل بارش باران کند اما روان است، تاکید کرد: به دلیل کاهش دید و لغزندگی معابر از رانندگان درخواست می‌شود تا فاصله طولی و سرعت مطمئن را حتماً رعایت کنند.

وی با بیان اینکه پرهیز از عجله در زمان مه آلودگی و لغزندگی جاده‌ها از مهمترین توصیه‌های دیگر پلیس راه به مردم است، افزود: به مردم استان توصیه می‌شود که در صورت عدم داشتن کار ضروری به جاده‌های مرتفع استان وارد نشوند.

هم اکنون محورهای دامغان- کیاسر، شاهرود - توسکستان، شاهرود خوش ییلاق - آزاد شهر، شاهرود- میامی و رضوان به تیل آباد، دامغان به سمنان از طریق آهوان و فولاد محله میزبان بارش نسبتاً شدید، مه گرفتگی و کاهش دید افقی است. وضعیت مه آلودگی به خصوص در محور دیباج و خوش ییلاق بیش از دیگر نقاط است.

از سوی دیگر بارش باران همچنین سبب برودت هوا نیز شده است دمای هوا اغلب نقاط استان سمنان به صورت میانگین بین پنج تا هشت درجه نسبت به روز قبل سردتر شده است. به گفته هواشناسی، بارش در ارتفاعات استان به صورت برف خواهد بود.

سامانه بارشی که امروز در استان سمنان استقرار دارد تا شامگاه چهارشنبه مهمان مردم این استان خواهد بود و از بامداد پنجشنبه به مرور استان را ترک خواهد کرد.

کد خبر 6086072

دیگر خبرها

  • نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان
  • عملیات اجرای پانسیون پزشکان دالکی شهرستان دشتستان آغاز شد
  • طرح ارتقاء امنیت اجتماعی وپاکسازی نقاط جرم خیزدر کهگیلویه اجرا شد
  • بازدید معاون دادستان مرکز خراسان رضوی از نقاط حادثه‌ساز جاده کلات
  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود
  • ۲۸۵ برنامه به مناسبت دهه کرامت در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود
  • بارش باران در اقصی نقاط استان سمنان/ جاده ها لغزنده هستند
  • صعود شبانه تیم کوهنوردی فاتحین به بلندترین قله دشتستان
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است