Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: طرح انسداد مبادی بی سوادی از اولویت‌های مهم آموزش و پرورش استان بوشهر، در اولوبت اجراء قرار دارد که نقش مهمی در کاهش افراد بی‌سواد دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، ناصر کذمی ظهر امروز در نشست با معاون و کارشناسان سوادآموزی استان بوشهر ضمن تاکید بر اهمیت فراوان نعمت خداوندی خواندن و نوشتن، خواستار مشارکت فعال‌تر فرهنگیان در رفع معضل بی‌سوادی در استان بوشهر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر ریشه کن شدن معضل بی‌سوادی در استان بوشهر اظهار داشت: برای پایان دادن به معضل بی‌سوادی باید از تمام ظرفیت‌های موجود استان استفاده کرد.

کرمی به استفاده از ظرفیت‌های مختلف برای بهره‌مندی نوآموزان در نقاط مختلف استان بوشهر اشاره کرد و افزود: هم از نظر بُعد نیروی انسانی و مکانی ظرفیت‌های زیادی در سراسر استان بوشهر در حوزه آموزش و پرورش وجود دارد که تاکنون به حد مطلوبی برای باسواد افراد بی سواد جامعه بهره‌گیری نشده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ، مبارزه با بی‌سوادی را یکی از اولویت‌های استان بوشهر دانست و تصریح کرد: مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق سراسر استان موظف هستند حل معضل بی‌سوادی را یکی از اولویت‌های مهم کاری خود قرار دهند تا این پدیده نامناسب از جامعه اسلامی رخت برکند.

وی با اشاره به نقش کم رنگ فرهنگیان در عرصه مبارزه با بی سوادی در شهرها و روستای استان، تاکید کرد:فرهنگیان شاغل و بازنشسته بویژه مدیران مدارس باید مسئولانه‌تر عمل کنند و مشارکت فعال‌تری در این عرصه داشته باشند.

کرمی با بیان اینکه نباید اجازه داد بی‌سواد در استان تولید شود، خاطرنشان کرد: انسداد مبادی بی سوادی از اولویت‌های مهم آموزش و پرورش و این مهم در جلسه آینده شورای پژوهش آموزش و پرورش استان بوشهر مطرح می‌شود.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز طی گزارشی از عملکرد این معاونت، به چالش‌های پیش رو حوزه کاری خود پرداخت و گفت: کمبود شدید نیروی انسانی،اعتبارت و عدم همکاری بخشی و بین بخشی از مشکلات عمده پیش رو حوزه سواد آموزی استان است که انتظار درمان اساسی آن داریم.

غلامرضا دانش‌فر با بیان اینکه براساس سرشماری سال 1395 در رشد باسوادی افراد زیر 49 ساله در کل کشور مقام اول را کسب شده گفت: معاونت سوادآموزی استان بوشهر در طرح خواندن با خانواده، تبلیغات و تدوین برنامه سالانه و آمار تحت پوشش مقام‌هایی شایسته‌ای کرده است.

وی با ذکر این نکته که در صورت مشارکت همه فرهنگیان و مدیران مدارس و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق شاهد رفع بی سوادی در گروه سنی 10تا 49 ساله در استان خواهیم بود، تصزیح کرد:امسال با اولویت قراردادن آموزش اولیا بی‌سواد دانش آموزان، باسوادی گروه سنی 10 تا 20 ساله، آموزش کودکان بی سواد در معرض آسیب‌های اجتماعی تعداد افراد بی سواد در شهرها و روستاهای استان بوشهر به حد مطلوب جهانی رسانده می‌شود.

انتهای پیام/

R41363/P1336/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۵۳۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ میلیون یورو در اختیار نیروهای مسلح برای انسداد مرزها +جزئیات مهم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید مجید میر احمدی معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور، درباره آخرین اقدامات درباره فنس کشی و ایجاد دیوار در مرزها گفت: یکی از اقدامات بسیار شایسته و تعیین کننده دولت جناب آقای رئیسی تصمیم گیری و سرمایه‌گذاری اساسی برای انسداد مرزهاست.

وی در گفتگو با فارس افزود: در ابتدای کار ما یک جمع‌بندی را خدمت آقای رئیسی ارائه و شرایط و وضعیت مرزها را تبیین کردیم و خسارت‌های اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی که عدم انسداد مرزها برای کشور دارد نیز برای رئیس جمهور تشریح شد.

تخصیص ۳ میلیون یورو برای انسداد مرزها طی ۵ سال

میراحمدی با بیان اینکه سالیانه بیش از ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور یا از کشور خارج می‌شود فقط یک بخش از خسارت‌های اقتصادی درباره مرزها است، تصریح کرد: قاچاق مواد مخدر و ناامنی‌هایی که برای کشور وجود دارد همه از طریق یک سرمایه‌گذاری اساسی برای انسداد مرزها قابل حل است همان اقدامی که در دولت‌های قبلی از آن غفلت‌های اساسی شده بود.

وی ادامه داد: جناب آقای رئیسی به سرعت با این موضوع موافقت و دستور دادند تا ۳ میلیون یورو ظرف ۵ سال در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح قرار داده شود و نیروهای مسلح به سرعت فرآیند انسداد مرز را آغاز کنند.

استفاده از ظرفیت نیروهای مسلح برای انسداد مرزها

معاون امنیتی _ انتظامی وزیر کشور با اشاره به اینکه راهبری موضوع انسداد مرزها توسط سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح انجام می‌گیرد، تاکید کرد: این کار اکنون جزو اولویت‌های کاری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح است و با هدایت و راهبری وی در حال پیگیری است.

وی افزود: در این راستا، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همه ظرفیت‌های مهندسی نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، فراجا و قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) را به کار گرفته‌اند و یک تقسیم کار انجام شده که این نهادها اقدامات خوبی را برای انسداد مرز آغاز کردند.

اولویت‌بندی برای انسداد مرزها چگونه است؟

میراحمدی گفت: یک اولویت‌بندی برای انسداد مرزها انجام شده و مسیرهایی که از طریق آن‌ها قاچاق انسان و قاچاق سلاح انجام می‌گیرند در اولویت بوده و در حال پیگیری است که بخشی از این اولویت‌ نیز، مرز افغانستان است.

معاون امنیتی _ انتظامی وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه انسداد مرزها فقط به صورت دیوار کشی است یا به طریق دیگری انجام می‌شود، اظهار کرد: انسداد مرزها یک طرح جامع است که در چند لایه انجام می‌گیرد، هم به صورت فنس و هم به صورت دیوارکشی و هم سیستم‌های هوشمند کنترل مرزی.

وی در پایان افزود: اگر این طرح به طور کامل انجام شود آن‌گاه دستاوردهای راهبردی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و امنیتی برای کشور حاصل می‌شود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900111

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله نخست کشور است
  • رئیس جمهور: آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • توجه به معلمان در اولویت امور قرار گیرد
  • ۳ میلیون یورو در اختیار نیروهای مسلح برای انسداد مرزها +جزئیات مهم