Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@14:39:36 GMT

مشکل انتقال ارز تجار برطرف شده است

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۵۴۷۵۵

مشکل انتقال ارز تجار برطرف شده است

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: با همکاری و همت بانک‌های عامل در حال حاضر مشکل انتقال ارز تجار و صادرکنندگان برطرف شده است.   به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، بهروز پورسلیمان در جلسه کمیسیون تجارت خارجی در اتاق بازرگانی اردبیل افزود: با دعوت از مدیران بانک‌های ملی، توسعه صادرات و پارسیان تلاش کردیم تا در جریان اقدامات موثر بانک‌های عامل برای انتقال ارز بین کشور آذربایجان و ایران و از بین بردن موانع تجار در این حوزه قرار گیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی افزود: با حضور مدیران بانک‌ها و کارشناسان دایره ارزی مشخص شد که در سال‌های اخیر و با اجرای برجام چشم‌انداز خوبی در توسعه روابط بانکی در کشورهای خارجی فراهم آمده است بطوریکه در حال حاضر سیستم بانکی هیچ مشکلی را در حوزه انتقال ارز ندارد. 
نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: امیدواریم تجار ما با استفاده از روش‌های جدید در قالب نظام بانکی با پرهیز از معاملات سنتی سعی کنند تا از روش‌های مطمئن در انتقال ارز استفاده کنند. 
پورسلیمان به راه‌اندازی دفتر تجاری ایران در مسکو و آذربایجان اشاره کرد و گفت: ما با هزاران رغبت و انگیزه این دفاتر تجاری را در درب تجارت روسیه و همچنین آذربایجان دایر کردیم که انتظار داریم تجار و بازرگانان ما با علاقمندی و انگیزه در این دفاتر حضور پیدا کرده و کار تجاری خود را انجام دهند
وی گفت: در این جلسه همچنین مشکلات تجارت خارجی استان اردبیل و راهکارهای اجرایی و عملیاتی در این زمینه مورد بحث و بررسی قرار گرفت بطوربه رغم وعده مسئولان در حوزه صادرات و واردات در استان اردبیل با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستیم. 
نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: ما به صورت کامل مشکلات و راهکارهای حل آنها را به مسئولان امر گوشزد کردیم اما تاکنون توجهی جدی به رفع این مشکلات نداشتند در حالی که تجار و بازرگانان انتظار دارند در این زمینه گشایش واقعی به وجود آید.
پورسلیمان ادامه داد: مسئولان استان باید به صورت اضطراری و در اولویت حل این مشکلات را در کنار راهکارهای منطقی برای فعال کردن تنها گمرک صادراتی استان انجام دهند چرا که این حق مردم این استان است که یک گمرک فعال در حوزه صادرات و واردات داشته باشند. 
وی با اظهار تاسف از محدود شدن واردات از طریق گمرک بیله‌سوار بیان کرد: ما بارها به مسئولان امر در حوزه‌های گمرکی، بازرگانی و تجاری مشکلات و نارسایی‌ها را همراه با راهکارهای منطقی و برگرفته از دیدگاه کارشناسی اعلام کردیم ولی چندان توجهی به حل آنها انجام نشده است که بار دیگر از مسئولان استان خواهش می‌کنیم تا نسبت به عملیاتی شدن این راهکارهای منطقی و معقول آستین بالا زده و اقدامی عملیاتی انجام دهند.   نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: به رغم سفر چندین باره روسای کشور آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران و جلسات متعدد وزرا همچنان مشکلات تجاری و مرزی برقرار است و با ضعفی که گمرک استان اردبیل از خود نشان می‌دهد ما شاهد تقویت و توانمندی گمرک آستارا هستیم که این خود جای تاسف و تاثر دارد. 
پورسلیمان ضرورت تولید محصولات متنوع کشاورزی در استان اردبیل و با محوریت کشت و صنعت مغان و پارس را یادآور شد و گفت: بهتر است مدیران این دو بنگاه اقتصادی عظیم با سفر به روسیه و آذربایجان در ابتدا نسبت به بازاریابی محصولات تولیدی خود اقدام کرده سپس تولید همراه با کیفیت و بسته‌بندی مناسب را انجام دهند تا بتوانیم بازار منطقه‌ای را تصاحب کنیم. 
وی افزود: اگر از بین 45 برنامه اجرایی شده با هدف توسعه تجارت استان تنها هشت برنامه توسط دستگاه‌های ذیربط اجرایی شود دیگر مشکلی باقی نمی‌ماند. 
نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل با انتقاد از عدم حضور مدیرکل گمرکات  استان در جلسات تخصصی توسعه تجارت در اتاق بازرگانی اردبیل گفت: باید مسئولان گمرک و پایانه مرزی سعی کنند تا مشکلاتی که در مرز بیله‌سوار به عنوان پیشانی کشورمان در نقطه اتصال با آذربایجان وجود دارد برطرف شده و یک سیمای مناسبی را در ورود تجار و گردشگران شاهد باشیم.
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۵۴۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود

سعید شاهرخی گفت: برای برگزاری جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری، ۲۵ شاخص مورد ارزیابی قرار گرفت و حضور پر رنگ بخش خصوصی در انتخاب کرمان بسیار موثر بود.

وی اظهار داشت: پس از استان‌های یزد و قزوین، استان کرمان میزبان سومین دوره جشنواره چند رسانه‌ای کشور به مدت سه روز می‌شود که پیشنهاد دادیم زمان برگزاری برای آبان باشد، اما زمان نهایی در روز‌های آینده مشخص خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: در نظر داریم از مفاخر فرهنگی، هنری و رسانه‌ای کشور برای حضور در کرمان و در این جشنواره دعوت کنیم و برنامه‌های مختلفی برای شهرستان‌ها تدارک دیده و اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: اصحاب رسانه و صاحب نظران حتما با ارائه نظر و پیشنهادات برگزار کنندگان را برای معرفی هرچه بیشتر و بهتر استان کرمان یاری دهند.

شاهرخی با اشاره به برگزاری چند رویداد مهم در حوزه گردشگری در استان کرمان در سال جاری خاطر نشان کرد: جشنواره ملی راه ابریشم با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی در مهرماه و در کرمان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: کنگره ملی تاریخ معماری و شهر سازی در بم و نشست سالانه باستان شناسان در جیرفت، رویداد کتیبه سرباز و میزبانی از رویداد ملی چوگان از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده امسال در این اداره کل هستند.

رسانه بهترین مسیر معرفی گردشگری کرمان

رییس اتاق بازرگانی استان کرمان نیز گفت: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان هیچ انعکاس مطلوبی در رسانه‌های خارجی نداشته و خیلی از افراد کرمان را به درستی نمی‌شناسند.

سید مهدی طبیب زاده افزود: کسانی که کرمان را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می‌کنند، کمتر از استان‌های دیگر است و باید حلقه‌های گردشگری در استان کرمان شکل بگیرد و بهترین مسیر برای معرفی استان رسانه‌ها هستند.

وی تصریح کرد: اتاق بازرگانی سعی کرده چهره واقعی کرمان را در حوزه‌های مختلف معرفی کند تا با تغییر نگرش در سطح ملی و بین المللی استان کرمان به عنوان مقصد گردشگری انتخاب شود.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمان با اشاره به اینکه رونق اقتصاد گردشگری مستلزم ورود گردشگران داخلی و خارجی به استان است ادامه داد: از جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری استقبال می‌کنیم، البته برای برگزاری این جشنواره باید همکاری و هم افزایی بین دستگاه‌ها برقرار باشد.

وی تاکید کرد: کرمان جایگاه زیادی در برنامه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ندارد و وظیفه این وزارت معرفی کرمان است، البته باید رسانه‌ها تولید محتوا داشته باشند.

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان هم در این نشست با اشاره به نقش، گردشگری در اقتصاد خرد کشور اظهار کرد: بیش از ۱۵ همت سالانه مواد معدنی توسط شرکت‌ها از استان کرمان استخراج می‌شود و اگر از ظرفیت معادن در توسعه گردشگری استفاده کنیم قطعا در آینده امید و اشتغال برای فرزندانمان ایجاد می‌شود.

رضا بهرامی افزود: رسانه‌ها همیشه مطالبه گری داشته باشند تا بتوانیم از ظرفیت بخش خصوصی و صنایع معدنی استفاده کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • تعطیلی پنج‌شنبه‌ یا شنبه؛ کدام یک برای تحقق «شعار سال» سودمند است؟
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد
  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور درحال حل‌شدن هستند
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند
  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج