Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه کارگروه رسیدگی به مسائل و مشکلات شهرستان لالی با حضور استاندار،نماینده مردم در مجلس ، جمعی از مدیران کل و مسئولان استانی و همچنین فرماندار ، امام جمعه وسایر مسئولان شهرستان لالی با بحث و رایزنی در خصوص مهمترین مشکلات مردم لالی در محل فرمانداری برگزار شد .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از لالی نیوز ،در این جلسه ابتدا فرماندار لالی ضمن تقدیر از حضور مجدد استاندار پس از 10 ماه در لالی به ارائه بخشی از مهمترین مطالبات مردم و مشکلات شهرستان پرداخت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید در لالی عنوان کرد : هنوز کمبود ها و نارسایی هایی در سطح شهرستان وجود دارد چرا که به عنوان نمونه در حوزه راه بیش از 50 کیلومتر جاده فاقد آسفالت داریم و راه های ارتباطی روستایی و برون شهری نیاز به توجه ویژه و مناسب تری دارند .

گودرز ترکی زاده در ادامه با اشاره به وضعیت شهرک صنعتی اظهار داشت : علی رغم وجود آب ، برق و زمین کافی در شهرک صنعتی انتظار داریم در خصوص استقرار و احداث فعالیت های اشتغال زای شهرک صنعتی توجه ویژه ای صورت گرفته تا زمینه بهبود اوضاع اشتغال در منطقه فراهم شود .

از دیگر مسائل مهمی که فرماندار لالی در این جلسه جهت رسیدگی های بیشتر مسئولان استانی مطرح کرد می توان به موضوع ظرفیت های گردشگری و لزوم توجه به این ظرفیت ها ، موضوع کشاورزی و آبی کردن زمین ها ، توسعه فضاهای فیزیکی مدارس در مرکز شهر ، تسریع در مراحل پایدار کردن تامین آب شرب مردم در لالی ، استقرار اداره ثبت اسناد و املاک و حل مشکل ساختمان و زمین دانشگاه پیام نور اشاره کرد .

در ادامه جلسه امام جمعه شهرستان لالی حضور مسئولان استانی در لالی را به فال نیک گرفته و عنوان کرد:چرا شهرستان لالی که مانند جزیره ای در میان آب و نفت است باید بیشترین محرومیت را در استان داشته باشد لذا ضرورت دارد مشکلاتی که در این جلسه مطرح می شوند سریعا حل ادامه پیدا نکنند .

حجت الاسلام علوی اصل تصریح کرد : ما نباید کاری کنیم که اعتماد مردم به مسئولین دلسوز کمتر شود ، لذا روند رفع مشکلات باید به صورت مناسب تری دنبال شود .

وی در انتهای سخنان خود با اشاره به عدم وجود حوزه علمیه و عدم ساخت مصلی تاکید کرد : ساخت مصلی که از سال ها پیش شرکت نفت قول احداث آن را داده بود در بلاتکلیفی و عدم تامین اعتبار به سر می برد و مردم در مسجد جامع که بافت خطرناک آن در هر حادثه ای یک تهدید به حساب می آید اقامه نماز جمعه می کنند ، لذا ضرورت دارد استاندار محترم هم در بحث مصلی و هم در بحث ساخت حوزه علمیه توجه جدی داشته و این دو مسئله مهم را در دستور کار خود قرار دهند .

در ادامه این جلسه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از حمایت های استاندار در پیگیری و رفع مشکلات ، به وضعیت نامناسب راه های ارتباطی در لالی اشاره و تنها 32 درصد از راه های شهرستان را دارای آسفالت اعلام کرد.

وی تصریح کرد:متاسفانه علی رغم تصمیمات گرفته شده در جلسات متعدد در حوزه راه هیچ طرحی تاکنون آغاز نشده و ما نگران عملیاتی نشدن این طرح ها هستیم.

علی عسگر ظاهری در ادامه به مشکلات موجود در شهرداری لالی اشاره و اظهار داشت:شهرداری لالی با توجه به کمبود منابع مالی به ابتدایی ترین کارهای خود هم نمیرسد و نیاز به حمایتهای مالی دارد لذا نیاز است استاندار محترم توجه ویژه ای به مناطق محرومی مانند لالی داشته باشد.

وی در انتهای سخنان خود عنوان کرد:مردم وقتی به دولت رای میدهند از آن توقع دارند و لذا در حال حاضر مردم که برادری خود را ثابت کرده اند دولت و مسئولین کارهایی را به مردم وعده بدهند که امکان عملیاتی شدن دارند.

مدیر آبفا شهرستان لالی در ادامه با بیان مصوبات لازم الاجرا در زمینه تامین آب شرب به مسئله عدم برداشت از سطح رودخانه اشاره و تامین آب شهروندان بعنوان گزینه موقت و کوتاه مدت را در مناطق تراز و روستای سرکمری چم حاجیان از طریق حفر ٥ حلقه چاه اعلام کرده که عملیات اجرایی احداث آن ها از هفته آینده شروع می شود.

دانیال نیامد پور اعلام کرد : برای تامین بلند مدت آب شرب مردم در لالی برداشت آب از گزینه های رودخانه کارون و چاه حتی درنظر گرفته شده و در صورتی که سد تراز زودتر شروع و به بهره برداری برسد می توان آب پشت دریاچه سد تراز را بعنوان تامین کننده آب شهرستان تا افق ١٤٣٥ درنظرگرفت.

در ادامه جلسه نماینده آب و برق خوزستان با اشاره به گزینه های تامین آب شرب مردم لالی عنوان کرد:در صورت احداث سد تراز با توجه به کیفیت مناسبی که آب این رودخانه دارد می تواند یکی از گزینه های اصلی در تامین پایدار و بلند مدت آب شرب مردم لالی باشد ؛ هر چند کار احداث 4 حلقه چاه برای تامین میان مدت آب شرب مردم بزودی آغاز میشود.

خیبر حیدری از اعضای شورای شهر لالی با اشاره به اینکه موضوع انتقال آب برای کشاورزی لالی نزدیک به دو دهه پیش آغاز شده عنوان کرد با وجود صرف هزینه های فراوان و جلسه های متعدد هنوز قطره ای آب از این پروژه ها حاصل نشده و تنها پول بیت المال مردم بوده که بر باد رفته است.

در بخش دیگری از این جلسه اخلاق محمدیان مدیرکل شهرک های صنعتی خوزستان عنوان کرد:با توجه به ناحیه صنعتی مناسبی که در ورودی شهر لالی داریم،تسهیلات و مشوقات خوبی از جمله عدم افزایش قیمت زمین در سال جاری برای سرمایه گذاری ، از جمله برنامه های ما برای ایجاد بسترهای مناسب جهت ورود سرمایه و توسعه فعالیت های صنعتی در شهرستان میباشد.

علی افشین مدیرکل ثبت اسناد و املاک خوزستان با اشاره به مشکلات موجود در مسیر فعالیت اداره ثبت اسناد و املاک در لالی از جمله اعتبار بیش از 300 میلیون تومان جهت خرید دستگاه های تخصصی و مورد نیاز ، عنوان کرد : در صورت تامین زیرساخت های اولیه و تایید حفاظت دستگاه قضایی استان آمادگی کامل برای راه اندازی این اداره را در شهرستان لالی داریم.

رضا رضایی مدیرکل نوسازی مدارس استان خوزستان نیز با اشاره به کمبودها و محدودیت های این حوزه از پیگیری های ویژه جهت ساخت یک باب مدرسه شش کلاسه در شهرستان لالی خبر داد.

مشاور مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان در ادامه این جلسه عنوان کرد:شهرستان لالی در حوزه راهها در سطوح پایینی قرار دارد و برنامه ریزی های ما نیز به سمتی بوده که این اختلافات کمتر شود.

طالبی در همین رابطه تصریح کرد:مطالعات پروژه چهار خطه کردن جاده لالی تا دوراهی مسجدسلیمان به پایان رسیده و در صورت تامین اعتبار عملیات اجرایی آن نیز آغاز خواهد شد.

مندنی نجفی رئیس سابق اداره میراث فرهنگی و گردشگری لالی در ادامه با بیان اظهاراتی تند در خصوص مشکلات لالی و بی توجهی مسئولان عنوان کرد : احداث سد تراز یکی از مسائلی است که می تواند بخش قابل توجهی از مشکلات مردم را در لالی مرتفع کند اما متاسفانه این موضوع هم به همراه خیلی از مشکلات دیگر شهرستان مورد غفلت قرار گرفته است.

در بخش اصلی این جلسه استاندار خوزستان عنوان کرد : خیلی از امورات مربوط به شهرستان شدن لالی در زمان فعالیت بنده در استانداری بوده و باید گفت از موقعی که آقای خون میرزایی به عنوان اولین فرماندار لالی منصوب شد تا الان شهرستان لالی رشد زیادی داشته و واقعا چهره شهری به خود گرفته است .

وی تصریح کرد : بعضی ها به گونه ای حرف می زنند که گویی در جمهوری اسلامی هیچ فعالیتی صورت نگرفته است در حالی که همه می دانیم محرومیت ها و مشکلات وجود دارد اما اقداماتی هم به عمل آمده و ما باید روحیه نشاط را به جامعه تزریق کنیم .

دکتر شریعتی در ادامه اظهار داشت:در حالی که نقایص و کاستی ها را باید مطرح کرد از تلاش های به عمل آمده هم باید سخن گفت تا روحیه امید در مردم زنده بماند به عنوان نمونه ارتقا رتبه علمی آموزش و پرورش در لالی نشانه ی کار و تلاشی است که انجام شده و البته باید این تلاش را به مراتب بیشتر کرد .

رئیس دستگاه اجرایی خوزستان همچنین عنوان کرد : همه ما باید هر چه در توان داریم انجام دهیم و قطعا در عملکرد ما هم نقص هایی وجود دارد اما تکلیف الهی به اندازه وسع و توان انسان است .

استاندار خوزستان تاکید کرد : انتظار داریم سازمان هایی مانند آب و برق ، راه و شهرسازی ، نوسازی مدارس و ... فعال تر عمل کنند تا اعتبارات را به موقع جذب و زمینه شرایط بهتری را در منطقه فراهم کنند و یکی از تاکیدات بنده به مدیران کل رسیدگی بیشتر به مناطق محروم بوده که باید همواره در اولویت قرار داده و در این مسیر گام بردارند .

یکی از حواشی این جلسه تجمع و ازدحام مردم معترض به برخی از مشکلات موجود در سطح شهرستان بوده که پس از جلسه مدیران ، نشست و دیدار مردمی استاندار نیز برگزار و مسائل و مشکلات عمومی شهرستان از زبان مردم و با پاسخ های استاندار مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت .

مهمترین مشکلاتی که مردم در دیدار با استاندار و از سوی مردم مطرح شد :

راه های بین شهر و روستایی در لالی ، اشتغال جوانان ، محدودیت جغرافیایی لالی به طوری که در تقسیمات سیاسی در جهت های متفاوت جغرافیایی از مساحت شهرستان کاسته و به سایر شهرها افزوده اند،احداث سد تراز به عنوان یکی از عوامل تحول آفرین در منطقه،مشکلات شهری از جمله آسفالت خیابان ها ، مبلمان شهری و ...، موضو ع کشاورزی و آبیاری زمین های دشت لالی و هارکله ، رفع معضل آب شرب شهر و روستا و ...

گزارش تصویری سفر استاندار خوزستان به لالی از لنز دوربین (فریدون اسماعیلی عکاس لالی نیوز)

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۵۵۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید

امام جمعه اهل سنت شهرستان تایباد گفت: اولویتمان جاده‌های ترانزیتی تایباد - خواف است که روزانه حداقل ۷۰۰ دستگاه تریلر در آن تردد می‌کند و سال‌هاست مردم ما را به خاک و خون می کشد. ️ - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  تایباد، مولانا غلام‌نبی توکلی در جمع اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای تابعه شهرستان تایباد، اظهارداشت: نهاد شوراها یکی از نهاد بسیار بزرگ و مهمی است که در انقلاب اسلامی شکل گرفت، شورا یکی از احکام اسلام است که قرآن کریم با صراحت به آن دستور می‌دهد.

وی افزود:کار اگر با مشورت نبود و با تک روی همراه بود، کاری از پیش نمی رود، قانون اساسی در چند اصل به موضوع شوراها پرداخته است و این نشان می دهد که قانون اساسی برگرفته از آیات قرآن کریم است و اصل شورا نیز از همین موضوع شکل گرفته است.

مولانا توکلی گفت: اعضای شورا افرادی هستند که از متن مردم انتخاب می شوند تا صدای مردم را به گوش مسئولان محلی و استانی برسانند، مانند آنچه نمایندگان شوراها تا امروز انجام دادند؛ مسئله اصلی شوراها، از مردم بودن و برای مردم بودن است و در این راه نباید از بیان مشکلات مردم چشم پوشی کنند.

خطیب جمعه شهرستان تایباد تاکید کرد: چهار سال حضور در شورا اگر با تشریح مشکلات مردم و حل آنها همراه نباشد، کم کاری است، شوراهای روستا مسئولیت مهمی دارند، آنها باید دهیار را به حرکت درآورند.

وی ادامه داد: امروز مشکلات شهرها و روستاها را شنیدیم و این مشکلات اساسی بود و میهمانان جلسه امروز این مشکلات را به مدیران استانی منتقل خواهند کرد ولی پیگیری برای حل آنها ضروری است.

مولانا توکلی خطاب به مدیرکل امور شهری و شوراهای اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: آنچه از مشکلات بیان شد، حرف ما نیز هست و اولویتمان جاده‌های ترانزیتی تایباد - خواف  است که روزانه حداقل 700 دستگاه تریلر در آن تردد می‌کند و سال‌هاست مردم ما را به خاک و خون می کشد. ️

وی اضافه‌کرد: بیمارستان تایباد باید سریعتر وارد پروسه بودجه‌گذاری شود، فرماندار ما زمین را نهایی کرد ولی ورود به جریان اجرایی نیاز به بودجه گذاری در پایتخت دارد.

محور برنامه‌های اقتصادی و اشتغال توسط شوراها رقم بخورد

‍مهدی شیردل، فرماندار و رئیس شورای اداری شهرستان تایباد نیز اظهارداشت: ️از سال 1400 تا امروز 180 درصد پایه حقوقی کارگران افزایش داشته است با این حال باید بر امور بازار و معیشت بیشتر فعالیت شود و سرپل این نظارت و ارتباط شوراهای اسلامی هستند.

و️ی افزود: مردم سالاری دینی از اصول نظام جمهوری اسلامی ایران است، افتخار ما این است که در حوزه خدمات عمومی مانند آب، برق، گاز، تلفن، سالن های ورزشی، طرح های هادی با مشارکت شوراها به انجام رسید. ️

شیردل تصریح کرد:در حوزه صنایع مادر اشتغال آنچنانی ایجاد نمی‌شود، آنچه باید به آن توجه داشت توجه به بخش های پسینی و پیشینی است. یعنی شورای کاریز یا تایباد به موضوع کلان سرمایه گذاری در منطقه اقتصادی دوغارون توجه کند و محور فعالیت های شهرستان میز زعفران و  پسته باشد. ️

فرماندار و رئیس شورای اداری شهرستان تایباد گفت:محور برنامه ریزی اقتصادی و ایجاد اشتغال توسط شوراها باید رقم بخورد، ما در سنگ گرانیت 2 میلیارد تن و در سنگ آهن 30 میلیون تن ظرفیت برداشت داریم که باید به آن توجه شود. ️

وی ادامه داد:اولویت اصلی ما شروع بیمارستان است، در فرایندهای اجرایی این کار زمان بر است، لذا حمایت و همراهی خود را پای کار آورده و در سفر دور دوم ریاست جمهوری اسلامی به این امر سرعت بخشیم. ️موضوع جاده به دلیل اینکه بستر فعالیت های اقتصادی است، از اولویت‌ها است‌ و پیگیر آن هستیم.

ش️یردل عنوان کرد:یکی از گلایه های مردمی، ساخت و ساز در حومه و مشکلات آب و برق است، در طرح های توسعه این مشکل برطرف خواهد شد اما شوراها باید در پیشنهاد طرح های توسعه بازه زمانی 5 ساله در نظر داشته باشند و اگر در حوزه دولتی مشکلاتی بود، ما آماده همکاری هستیم.

شهردار تایباد،شهردار نمونه در استان است

برامکی، مدیرکل دفتر شهری و امور شوراهای خراسان رضوی نیز اظهارداشت: ️در بحث شوراها اختلاف سلیقه طبیعی است، در شوراهایی که همدلی بیشتر است، دهیار موفق تر است.

و️ی افزود: یکی از اتفاقاتی که در رویداد شهردار برتر رخ داد؛ در شهرهایی که شوراها منسجم تر بود، شهردار موفق تر بود و شهردار تایباد یک شهردار نمونه در استان است چرا که تغییرات شهر بسیار محسوس بود و این نشان از همدلی بین شورا و شهرداری است. ️

برامکی تصریح کرد:هرچه میزان درآمد پایدار افزایش پیدا کند، عملکرد شهرداری رشد بیشتری خواهد داشت، بنابراین باید مطابق قانون شوراها و شهرداری ها به سمت ایجاد درآمد پایدار حرکت کنند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • برگزاری جلسه بررسی طرح آمایش سرزمین شهرستان میاندوآب
  • تصمیم‌گیری برای مردم؛ فیلم یک جلسه دولتی با حضور وزیر را ببینید
  • جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان مهریز
  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • زنگ خطر کمبود «آب» در شاهرود/ اهمیت بیش از پیش حفظ «شاهوار»
  • موتور محرک اقتصاد در کشور مشارکت مردم است
  • بررسی وضعیت پروژه‌های تامین آب شرب در شهر و روستا‌های شهرستان پیرانشهر
  • تاکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی و مدیریت صحیح منابع مالی
  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی