Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در خانه ملت به مناسبت در پیش بودن روز خبرنگار با حضور در قطعه مفاخر بهشت‌زهرای بندرعباس به مرحوم حاج قاسم کرمی، پدر مطبوعات هرمزگان و بنیان‌گذار روزنامه محلی صبح ساحل و همچنین مرحوم حاج حسین فرج زاده، مسئول نمایندگی روزنامه جمهوری اسلامی در هرمزگان ادای احترام کرد.

به گزارش ایسنا، حسین هاشمی تختی ضمن ادای احترام و نثار فاتحه به روح مرحوم کرمی و مرحوم فرج زاده، اظهار کرد: مرحوم حاج قاسم کرمی و مرحوم حاج حسین فرج زاده، هم از چهره‌های شامخ و انقلابی استان هرمزگان بودند و هم شخصیت‌هایی ماندگار در عرصه مطبوعات.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این دو مرحوم بزرگوار الگو و مایه مباهات و فخر هرمزگان در عرصه مطبوعات هستند و باید غبطه بخوریم که چنین افرادی آن‌قدر زود از بین‌مان رفتند، افزود: جز خیر، نیکی، آزادمنشی و مردمی بودن چیزی از این بزرگواران ندیدم و خود را شاگردشان می‌دانم.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بر خود لازم و تکلیف دانستم به مناسبت در پیش بودن روز خبرنگار، رسم شاگردی را به جا آورده و یادی از این عزیزان کنم، اضافه کرد: ضمن اینکه حضور در چنین فضایی هم تلنگری است برای آدمی چراکه بازگشت همه ما به‌سوی حق است و ممکن است همین روزها ساکن این خانه ابدی شویم.

هاشمی تختی با بیان اینکه مرحوم کرمی و مرحوم فرج زاده زحمات و رنج‌های بسیاری برای انقلاب و همچنین مطبوعات این استان کشیده‌اند، ابراز کرد: امیدوارم خداوند جایگاه این دو بزرگوار را عالی قرار داده و به تمامی ما توفیق دهد که قدر این عزیزان، راهشان و خانواده‌هایشان باشیم، چراکه هرچه داریم از این بزرگواران است.

وی در ادامه ضمن اشاره به نقش رسانه‌ها در شکل دادن به افکار عمومی، حمایت از منافع عمومی و درنهایت شفاف‌سازی در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی، تصریح کرد: مهم‌ترین وظیفه رسانه‌ها دفاع از حقایق و واقعیت‌های جامعه است.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در خانه ملت با بیان اینکه آزادی قلم و بیان لازمه خبررسانی بوده و نقد و پرسش رسالت آن است، عنوان کرد: رسانه باید به‌مثابه قوه چهارم در کنار قوای سه‌گانه انجام وظیفه کند و وظیفه اصلی‌اش رساندن صدای مردم و حلقه وصل میان مسئولین و جامعه باشد.

هاشمی تختی با تأکید بر اینکه جامعه‌ای پویا است که رسانه‌هایی پویا داشته باشد، خاطرنشان کرد: تلاش خبرنگاران در عرصه خطیر اطلاع‌رسانی تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه است؛ خبرنگاران وجدان بیدار جهان و تصویرگر زمان خود هستند، آگاهی بخشی را پیشه خود قرار داده و با تراوش رنج و غم و شادی مردم از قلم متعهد خود در راستای خدمت به جامعه عینیت می‌بخشند.

وی با اشاره به اینکه از اصحاب رسانه انتظار می‌رود که با دقت، ظرافت و سرعت، وظیفه اطلاع‌رسانی خود را در جامعه انجام داده و همچنین حرمت و حیثیت و شأن افراد را نیز حفظ کنند، بیان کرد: لازم است بین مدیران و رسانه تعاملی مناسب وجود داشته و با سعه‌صدر کارها را پیش ببریم؛ بنده اعتقاد دارم اگر جایی ایراد و انتقاد وجود داشته باشد، باید بیان شود، در غیر این صورت دشمنان سوءاستفاده می‌کنند.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه علاوه بر تعامل مثبت و سازنده میان مدیران و اهالی رسانه، ضروری است بین جامعه مطبوعاتی نیز چنین تعاملی ایجاد شود، ادامه داد: در این زمینه نباید تنها نقاط ضعف یکدیگر را ببینیم، بلکه باید ضعف‌های یکدیگر را پوشش داده و تقویت کنیم.

به گزارش ایسنا، هاشمی تختی همچنین به مناسبت در پیش بودن روز خبرنگار با حضور در منزل فریدون دبیری (فراز) و حسین نارنجی نسب، از پیشکسوتان رسانه هرمزگان، از زحمات چند دهه آن‌ها در عرصه رسانه و خبر تجلیل به عمل آورد.

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۵۵۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسات پرسش و پاسخ قرآنی در هیأت بیت‌الاحزان آبادان

به گزارش خبرنگار مهر، میلاد عموری هیأت خبرنگار اهل آبادان روایتی از جلسات رمضانیه قرآنی هیأت بیت‌الاحزان آبادان ارائه کرده است: هیأت ما در ماه رمضان با حضور حجت‌الاسلام سیدمسلم موسوی جلسات رمضانیه ویژه ماه مبارک رمضان با رویکرد پرسش و پاسخ قرآنی با موضوع آزاد هر شب ساعت ۲۲ برگزار می‌شود.

عموم مردم با شرکت در این جلسه سوالات و نکات خود را مطرح می‌کنند که عمدتاً هم شبهات و استاد با مبانی قرآنی و آیات پاسخگوی موارد آن‌هاست.

کد خبر 6062505 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • محفل ورزشگاه آزادی موجب شکست رسانه‌های بیگانه شد
  • پیامبر و اهل بیت رسالت هدایت و تهذیب امت را بر عهده داشتند
  • مسی: در سطح ورزش دیگر رؤیایی ندارم
  • داغداری امت اسلام دراثر جنایت صهیونیست نسبت به زنان غزه
  • لازمه تحقق شعار سال مشارکت مردم است
  • اذعان رسانه اسرائیلی به شکاف عمیق در جامعه صهیونیستی
  • امیدآفرینی به نسل جوان از رسالت‌های ائمه جماعات است
  • برگزاری جلسات پرسش و پاسخ قرآنی در هیأت بیت‌الاحزان آبادان
  • حکم روزه روزه داری که قبل از ظهر به وطن خود نمی‌رسد از نظر حضرت آیت الله خامنه‌ای
  • واکنش استاندار به منتقدانش/ ما مسئولین بدهکار مردم هستیم