Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران با بیان اینکه هزینه ۲۷ میلیارد تومانی برای هتلینگ ۱۰ بیمارستان استان تهران شده است، گفت: دغدغه اصلی ما در بخش اسنادی (درمان غیر مستقیم) نظارت بر تجویزها است.

محمدتقی خسروانی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا درباره فعالیتهای سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: بیش از نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و بیش از 30 درصد درمان کشور بر عهده تامین اجتماعی است؛ اداره‌کل درمان تامین اجتماعی، پیشانی سازمان تامین اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه 9 میلیون نفر در تهران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، تصریح کرد: 10 بیمارستان، دو دی‌کلینیک، 17 پلی‌کلینیک تخصصی و 9 درمانگاه تحت پوشش اداره‌کل درمان تامین اجتماعی استان تهران هستند.

بیشترین هزینه تامین اجتماعی در بخش اسنادی (درمان غیر‌مستقیم)

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران متذکر شد: تامین اجتماعی سه قسمت درمانی، بیمه‌ای و شرکتهای سرمایه‌گذاری دارد؛ در قسمت درمانی دو قسمت ملکی (درمان مستقیم) و اسنادی (درمان غیر مستقیم) وجود دارد؛ درمان غیرمستقیم یعنی شخصی به‌عنوان مثال به بیمارستان امام خمینی مراجعه می‌کند و در آنجا 90 درصد هزینه‌ها را تامین اجتماعی تقبل می‌کند؛ نکته خیلی مهم این است که برخلاف تصور مردم و مسئولان بیشترین هزینه در بخش درمان غیر‌مستقیم انجام می‌شود و تقریبا بودجه درمان غیر مستقیم نسبت به درمان مستقیم چهار برابر است بطوریکه در سال 95 در درمان غیر‌مستقیم 4 هزار میلیارد تومان و در درمان مستقیم هزار میلیارد تومان هزینه شد؛ در مراکز ملکی (درمان مستقیم) تامین اجتماعی هزینه‌ها رایگان است.

8215 طرف قرارداد در بخش اسنادی (درمان غیر مستقیم)

خسروانی مقدم با بیان اینکه هر ساله 15 تا 20 درصد افزایش بودجه داریم، تاکید کرد: 8 هزار و 215 طرف قرارداد با تامین اجتماعی در بخش اسنادی (درمان غیر مستقیم) هستند؛ یک هزار و 936 پزشک عمومی، یک هزار و 218 پزشک متخصص، 254 درمانگاه، آزمایشگاه، داروخانه، رادیولوژی، سی تی اسکن و ام آر آی، 53 بیمارستان دانشگاهی، 43 بیمارستان خیریه و خصوصی نمونه‌ای از طرف قراردادهای اداره کل تامین اجتماعی تهران در بخش درمان غیر مستقیم هستند.

وی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی یک صندوق بین‌النسلی است یعنی مربوط به گذشتگان بوده و به آیندگان هم تعلق دارد، خاطرنشان کرد: در دوره آقای دکتر نوربخش؛ مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، فعالیتهایی که در تامین اجتماعی مغفول مانده بود، شروع شد و تامین اجتماعی به مسیر ذاتی خود برگشت.

«طرح هتلینگ» یکی از طرحهای مهم درمان

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران با بیان اینکه برنامه‌های استراتژیک درمان به‌صورت کشوری شروع شده است، تصریح کرد: در بحث درمان به بیشترین چیزی که برخورد می‌کنیم، شعار تکریم ارباب رجوع است و متاسفانه در جامعه به کلمه تکریم ارباب رجوع بسیار سطحی نگاه می‌شود؛ یکی از طرحهای برنامه استراتژیک درمان‌، طرح هتلینگ است.

هزینه 27 میلیارد تومانی برای هتلینگ 10 بیمارستان استان تهران

خسروانی مقدم گفت: هتلینگ در پنج محور کلی اجرا شد و در سال 95 در استان تهران در 10 بیمارستان برای طرح هتلینگ 27 میلیارد تومان هزینه کردیم؛ بیمارستانهای لبافی‌نژاد، 15 خرداد ورامین، معیری و شهریار در سال 95 هتلینگش پایان یافت و امسال بیمارستانهای کاشانی، لواسانی، شریعت رضوی، اسلامشهر، فیاض‌بخش و 12 بهمن شهر قدس به تمام می‌شود.

وی با بیان اینکه بیمارستان فیاض‌بخش قدیمی‌ترین بیمارستان تامین اجتماعی است، افزود: در محوطه 22 هکتاری این بیمارستان، در حال احداث بیمارستان جدید 550 تخت‌خوابی هستیم.

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران در پاسخ به این سؤال که برای مدیریت هزینه‌ها در بخش اسنادی (درمان غیر مستقیم) چه تدابیری به کار گرفته می‌شود و مثلاُ در بخش تجویزها نظارتی وجود دارد یا خیر تاکید کرد: در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی فعالیتهای گسترده‌ای انجام داده‌ایم بطوریکه سال گذشته با همین تفکر، 3 میلیارد تومان صرفه‌جویی در هزینه‌ها داشتیم؛ نکته قابل توجه این است که صرفه‌جوییها منطقی و معقول بود.

نظارت رکن اصلی در بخش درمان غیر‌مستقیم

خسروانی مقدم افزود: نکته بعدی درباره نظارت بر تجویزها این است که ما با داشتن چندین ناظر در بیمارستانها بر تجویزها نظارت داریم؛ ناظران تمامی پرونده‌ها را بازبینی می‌کنند و پس از اینکه مهر تایید را می‌زنند، تامین اجتماعی مبلغ موردنظر را پرداخت می‌کند؛ دغدغه اصلی ما در بخش اسنادی (درمان غیر مستقیم) نظارت بر تجویزها است.

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران تصریح کرد: اسناد ما بخشی به نام خسارتهای متفرقه دارد؛ صفهای طولانی در این مورد را به صفر رساندیم؛ این صفر رساندن صفهای طولانی با استقرار کارشناسان در داروخانه‌، فعال کردن اتوماسیون و راه‌اندازی چندین کارگزاری ممکن شد.

خسروانی مقدم گفت: تامین اجتماعی یک نهاد عمومی غیر دولتی است و بزرگترین و اولین خریدار خدمت در بحث درمان و دومین تولید‌کننده درمان است.

وی با اشاره به اینکه در اداره‌کل درمان تامین اجتماعی استان تهران فعالیت تیمی انجام شده است، یادآور شد: در کارهای فرهنگی فعالیتهای خوبی انجام گرفت به‌عنوان مثال کلاسهای پیشرفته تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه برگزار می‌شود که این کلاسها در ساعات غیر اداری برگزار می‌شود ودرمان تهران برای چهارمین سال متوالی در بین دستگاه اجرایی موفق به کسب تندیس تقدیر ویژه اقامه نماز شد‌.

انتهای پیام/

خسروانی مقدم ۷خسروانی مقدم ۶خسروانی مقدم ۸خسروانی مقدم۹خسروانی مقدم ۱۰خسروانی مقدم ۴هزینه ۲۷ میلیارد تومانی برای هتلینگ ۱۰ بیمارستان استان تهرانخسروانی مقدم ۳خسروانی مقدم ۱خسروانی مقدم ۲ R1428/Psaadati/S2,18,24,25/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۵۵۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه گردشگری همدان

سیدمسعود حسینی در آغاز عملیات ساخت پیاده‌راه باباطاهر همدان گفت: بر اساس بازخورد‌هایی که از انجام طرح هاب پیاده‌راه‌سازی قبلی داشتیم ارزیابی تاثیرات اجتماعی آن را در اجرای طرح پیاده‌راه باباطاهر آغاز کردیم.

او با اشاره به اینکه پیاده‌راه‌های همدان از زیباترین پیاده‌راه‌های کشور است، گفت: نظرات کسبه، ساکنان و بهره‌برداران این خیابان مورد توجه قرار می‌گیرد و سایر طرح‌ها نیز پس از انجام این طرح با این روند اجرا می‌شود.

شهردار همدان با بیان اینکه شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند، گفت: امسال با اقداماتی که شهرداری در حوزه گردشگری انجام می‌دهد و بودجه عمرانی که در این حوزه مصوب شده، شهر برای حضور گردشگران زیبا می‌شود.

حسینی با اشاره به آغاز جداره‌سازی در میدان امام خمینی (ره)، خیابان بوعلی و اکباتان گفت: هدف ما توسعه گردشگری در شهر همدان است و امیدواریم آنچه نیاز شهر همدان بوده در این زمینه اجرایی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • استانداران در صف مقدم مبارزه با آسیب‌های اجتماعی باشند
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه گردشگری همدان
  • اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید
  • اجرای همایش شورا‌های اسلامی شهر و روستا
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق شهر تهران
  • سرپرست بیمارستان خلیج فارس منصوب شد
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان