Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالیکه یک هفته دیگر رقابت‌های جودوی نوجوانان جهان در شیلی برگزار می‌شود، فدراسیون جودوقصدی برای اعزام جودوکاران ایران به این رقابت‌ها ندارد.

به گزارش مشرق، رقابت‌های جودوی نوجوانان جهان از 18 مردادماه با حضور 441 جودوکار از 68 کشور جهان در کشور شیلی برگزار می‌شود. این در حالیست که نامی از ایران در بین کشورهای شرکت کننده در سایت فدراسیون جهانی قرار ندارد و ثبت نامی از سوی فدراسیون جودو برای حضور ایران در این رقابت‌ها انجام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالیکه اعضای کادرهای فنی تیم‌های ملی جودو به همراه ورزشکاران این رشته توسط رییس فدراسیون از انجام مصاحبه با رسانه‌ها طی ماه‌های گذشته منع شده اند، دلایل رییس فدراسیون جودو درباره علل عدم اعزام تیم ملی جودوی نوجوانان ایران به مسابقات جهانی به عنوان مهم‌ترین آوردگاه این رشته جالب توجه است.

درخشان در تشریح دلایل خود برای عدم اعزام جودوکاران نوجوان ایران به رقابت‌های قهرمانی جهان می‌گوید:

یکی اینکه فرصت خیلی کم است و با پتانسیلی که نفرات ما دارند در عرض یک یا دو ماه نمی‌شود یک تیم را آماده و راهی شیلی کرد. چنین رویدادی با این سبک نیاز به برنامه‌ریزی دارد که متاسفانه ما توان لازم برای این کار را نداشتیم!

موضوع دوم بحث فنی است. وقتی در مسابقات قرقیزستان شرکت کردیم خیلی کارشناسانه و دقیق به سطح فنی بچه‌های تیم ملی پی بردیم و متوجه شدیم که سطح فنی ما تا چه‌ اندازه‌ای است. همانجا متوجه شدیم که اگر بخواهیم در مسابقات بین‌المللی شرکت کنیم توان و قدرت‌مان را باید افزایش دهیم و اگر این اتفاق رخ ندهد حضور در تورنمنت بین‌المللی هیچ فایده‌ای ندارد!

موضوع بعد روانشناختی است. وقتی در چنین سنینی ورزشکاران ما بدون آمادگی و بدون برنامه‌ریزی در مسابقات مختلف شرکت کنند متحمل شکست‌های سنگین می‌شوند، چون در رقابت‌های نامتعادل و نابرابر حاضر می‌شوند که این می‌تواند بار روانی سنگینی روی جودوکاران نوجوان داشته باشد.

موضوع بعدی بحث مالی است، یعنی هزینه‌ها در کشور شیلی بسیار بالا است و ما ترجیح می‌دهیم این هزینه‌ها را برای اردوهای داخلی صرف کنیم. اکنون برای هر اتاق یک نفره در شیلی 300 دلار و برای هر اتاق دو تخته 560 دلار باید پرداخت کنیم که این هزینه بسیار بالا است

در حالیکه جودوی ایران طی سال‌های اخیر بدلیل سوءمدیریت فدراسیون نشینان ضربات جبران‌ناپذیری خورده است، اینکه چرا براحتی فرصت حضور در مسابقات جهانی از آینده‌سازان جودوی ایران گرفته می‌شود قابل تامل است.با توجه به وضعیت نابسامان جودوی ایران طی سال‌ها اخیر توقع چندانی از جودوکاران ایران در رقابت‌های جهانی مخصوصا در رده‌های پایه وجود ندارد و چاره‌ای جز حضور آینده‌سازان جودوی ایران در چنین رویدادهایی حتی با هدف کسب تجربه نیست.

تیم ۹ نفره جودوی نوجوانان ایران ماه گذشته با ۲ مدال برنز به کار خود در رقابت‌های قهرمانی ۲۰۱۷ آسیا پایان داد.

رقابت‌های جهانی بزرگسالان نیز از 6 شهریور ماه در بوداپست مجارستان برگزار می‌شود و هنوز ترکیب تیم اعزامی به این رقابت‌ها مشخص نشده است.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۵۵۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام تیم ملی پاراتیراندازی به جام جهانی در کره جنوبی

اعضای تیم ملی پاراتیراندازی به منظور شرکت در رقابت‌های جام جهانی راهی کره جنوبی شدند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی پاراتیراندازی کشورمان به منظور شرکت در رقابت‌های جام جهانی عازم کره جنوبی شد.

کوهپایه‌زاده رئیس کمیته پزشکی کمیته پارالمپیک آسیا شد

 

تیم کشورمان با ترکیب ساره جوانمردی، رقیه شجاعی، نسرین شاهی، فائزه احمدی، سیدمحمدرضا میرشفیعی و با سرمربیگری حسین امیری و مربیگری زینب آقاعلی‌اکبری و ابراهیم رحیمی‌سنگری در این مسابقات شرکت می‌کند.

ملی‌پوشان کشورمان از روز پنجشنبه 6 اردیبهشت ماه با حریفان خود به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری لیگ سراسری کشتی نوجوانان با جوایز نقدی
  • انتقاد شدید اولین مربی میراسماعیلی از شرایط فدراسیون جودو
  • چهار مسابقه را با ۴ مدیر اعزام شدم/ از دیدن علی دایی استرس گرفتم
  • فرمانده سپاه امام رضا (ع) درگذشت استاد جودوی خراسان رضوی را تسلیت گفت 
  • اعزام تیم ملی پاراتیراندازی به جام جهانی در کره جنوبی
  • اعزام تیم ۱۱ نفره کشتی فرنگی نوجوانان قم به جام بین المللی صفوی
  • تیم ملی امشب عازم چین می‌شود
  • شوک دوم به جودو/ شانس حضور در قهرمانی جهان هم از دست رفت
  • آسمانی شدن پدر جودوی خراسان
  • مشکل ملی‌پوشان ووشو حل شد/ تیم ملی امشب عازم چین می‌شود