Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، همزمان با ایام دهه فرخنده كرامت، همایش ادبی «در پناه فضل» شب گذشته، 10 مرداد در سالن دانشگاه پیام‌نور جهرم برگزار شد.

در این همایش که شاعران و ادیبانی از سراسر استان در آن حضور داشتند، احد ده‌بزرگی از شاعران آئینی، پدر شعر آئینی فارس با بیان اینکه شهر جهرم در ادبیات آئینی حرف اول را می‌زند، گفت: مسئولان این شهرستان در زمینه جشنواره‌های علوی و فاطمی بسیار کوشیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مسئولان در جهرم با برگزاری همایش‌های مختلف ادبیات آئینی را که یکی از گنجینه‌های غنی مفاهیم دینی و اخلاقی است، بسط و گسترش داده‌اند.

بنا بر این گزارش، در این همایش ادبی از کتاب «ساده‌تر از صبح» نوشته علی‌رضا رنجكش، شاعر جوان جهرمی رونمایی شد؛ ایوب پرند آور، دبیر اجرائی همایش ادبی در پناه فضل نیز به بیان توضیحاتی در خصوص این اثر ادبی پرداخت.

پرندآور درباره این كتاب گفت: کتاب «ساده‌تر از صبح» مشتمل بر دوبیتی‌ها و رباعی‌هایی در وصف امامزاده فضل بن موسی(ع) است که انتشارات جشنواره فضل بن آفتاب آن را منتشر کرده و در یکصد صفحه و شمارگان ۲ هزار نسخه به چاپ رسیده است.

یادآور می‌شود، در این همایش شاعران آئینی استان و شهرستان به شعرخوانی با موضوع امامزادگان جهرم به ویژه امامزاده فضل‌بن موسی(ع) پرداختند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۵۶۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است

به گزارش خبرگزاری مهر، سومین محفل پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی با عنوان "سلام امام مهربان" همراه با عرض ارادت شاعران به ساحت مقدس علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) و نکوداشت چهره برجسته شعر کودک و نوجوان؛ استاد جواد محقق در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی با عنوان "سلام امام مهربان" افزود: در روایات آمده است که هرجا نامه ائمه اطهار (ع) آورده شود همانجا حرم است و عرض ارادت به امام رضا (ع) و خادمی امام رئوف محدود به مکان نمی‌شود.

مسعود ویژه گفت: هر کس به طریقی می‌تواند محضر امام رضا (ع) خدمت کند حال با دمی یا دِرَمی؛ قدمی یا قلمی، که شعرا با قلم خود عرض ارادت دارند که بسیار ارزشمند است.

وی اظهار کرد: وجود شاعران گرانقدر و فعال در حوزه کودک و نوجوان در استان همدان مایه افتخار است که این شاعران عرض ارادت به ساحت امام رضا (ع) دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه امروز در جشنواره شعر رضوی سومین محفل شعر کودک و نوجوان رضوی نیز برگزار می‌شود، عنوان کرد: تلاش‌های همه جانبه برای برگزاری چنین جشنواره‌ای جای تجلیل دارد از همه افراد فعال در این عرصه قدردانی می‌کنم.

کد خبر 6096243

دیگر خبرها

  • ۷۵ مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • ۷۵ مراسم شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • فیلم/ مرثیه‌سرایی میثم مطیعی در ‌روز شهادت امام صادق(ع)
  • بازیگر سینما و پیشنهاد کتابی مرموز
  • شاعران در استقبال از غزل رهبری سرودند
  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است
  • حضور ۱۵۰۰ نفر در جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی
  • پایان جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان + تصویر
  • پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه ۱۸۰ واحدی زیتون گرگان
  • برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۲۷ بقعه متبرکه