Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان - رئیس کمیسیون خدمات شهری حمل و نقل و ترافیک شورای شهر همدان گفت: پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی پیاده‌راه‌سازی خیابان اکباتان همدان تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کامران گردان ظهر چهارشنبه در کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر همدان عنوان کرد: اجرای طرح اتصال پیاده‌راه بوعلی به میدان امام(ره) و خیابان اکباتان در شورای ترافیک شهرستان مطرح شد که در همین راستا پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی این طرح تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گردان با بیان اینکه با تصویب طرح ارائه شده در شورای ترافیک شهرستان، عملیات اجرایی پیاده‌راه‌سازی خیابان اکباتان، روز دوشنبه هفته آینده با حضور مسئولان کلنگ‌زنی و آغاز خواهد شد، افزود: طرح پیاده‌راه‌سازی که چند سال به تعویق افتاده بود، به همت شورای چهارم در خیابان بوعلی اجرا شد و روند این پیاده راه سازی در شورای پنجم نیز ادامه خواهد داشت.

گردان با تأکید بر اینکه درایت و جسارت شورای چهارم در اجرای طرح پیاده‌راه سازی قابل تحسین است، عنوان کرد: با وجود تمام هجمه‌ها و فشارها طرح پیاده‌راه‌سازی با هدف اولویت قرار دادن انسان‌محوری همچون تمام نقاط دنیا اجرا شد.

تلاش برای انسان‌محور کردن شهر و خارج کردن فضای شهری از خودرومحوری

وی همدان را در انسان‌محور کردن شهر و خارج کردن فضای شهری از خودرومحوری به عنوان یکی از شهرهای پیشقدم دانست و گفت: این اقدام نتایج خوبی از جمله حفظ محیط زیست، ایجاد تعامل اجتماعی و توسعه ورزش همگانی را به دنبال دارد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان در ادامه با اشاره به ساماندهی دستفروشان در خیابان اکباتان با توجه به اجرای طرح پیاده‌راه‌سازی، یادآور شد: شاهد چند نوع دستفروشی و بساط‌گستری در خیابان اکباتان هستیم.

گردان انگشترفروشان و ارائه‌کنندگان لوازم مسی و سنتی را از جمله بساط‌گستران در خیابان اکباتان دانست و تأکید کرد: عرضه‌کنندگان لباس‌های کهنه، لوازم خودرو و لوازم ساختمانی که بیشتر دست دوم و سرقتی هستند و ارائه‌دهندگان سلاح‌های سرد در این خیابان ساماندهی خواهند شد.

فشارهای بسیاری در ساماندهی دستفروشان پیاده‌راه بوعلی وجود داشت

وی با تأکید بر اینکه فشارهای بسیاری در ساماندهی دستفروشان پیاده‌راه بوعلی وجود داشت اما این طرح اجرا شد، گفت: در اجرای طرح ساماندهی دستفروشان خیابان اکباتان نیز فشارهایی را شاهد خواهیم بود اما با درایت و تجربه این طرح با موفقیت اجرا خواهد شد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل، ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان اظهار داشت: در کمیسیون خدمات شهری جلساتی با مسئولان اتوبوسرانی و تاکسیرانی به منظور انتقال اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها به منظور اجرای پیاده‌راه‌سازی برگزار شد.

گردان انتقال اتوبوس‌ها به پایانه سر گذر را از اقدامات خوب دانست و افزود: در صورتی که این اقدام صورت نمی گرفت اکنون معضل داشتیم اما اکنون در اجرای طرح پیاده‌راه سازی اکباتان مشکل انتقال اتوبوس‌ها را نداریم و تاکسی‌های اضافه موجود نیز به پارک‌سوارها منتقل می‌شوند.

گردان با تأکید بر اینکه در اجرای هر طرح مشکلاتی را در عمل می‌بینیم، عنوان کرد: تلاش شده هر روز تدبیری را برای آسایش مردم و عدم ایجاد مشکل در ارتزاق کسبه با اجرای طرح‌های پیاده‌راه‌سازی داشته باشیم.

نیازی به افزایش تعداد خودروهای برقی در پیاده‌راه بوعلی نیست

وی در ادامه با بیان اینکه اکنون نیازی به افزایش تعداد خودروهای برقی در پیاده‌راه بوعلی نیست، تاکید کرد: مردم به پیاده‌روی در این پیاده‌راه عادت کرده‌اند و برنامه ریزی شده تا خودروهای برقی خریداری شده را به پیاده‌راه اکباتان اختصاص دهیم.

نایب رئیس شورای شهر همدان نیز اجرای طرح پیاده راه بوعلی را قابل تقدیر دانست و گفت: این پروژه نمونه ای از همدلی و یکدستی مجموعه شهرداری در اجرای پروژه بود که با همدلی برای تحقق یک طرح همکاری داشتند.

محمد رضا الیاسی با بیان اینکه شهرداری همدان با اجرای پیاده راه بوعلی نشان داد با هدف و همدلی می تواند در اجرای طرح ها موفق عمل کند، اضافه کرد: امیدواریم طرح پیاده راه خیابان اکباتان نیز مانند پروژه پیاده راه بوعلی با این روند خوب اجرایی شود.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر همدان نیز با اشاره به طرح پیاده‌راه سازی، عنوان کرد: باید یک کانون روزنامه و کتاب در پیاده‌راه‌های ایجاد شده راه اندازی شود.

علی‌اکبر نظری ادامه داد: با تعبیه اماکنی همچون کانون‌های روزنامه و کتب در پیاده‌راه‌ها می‌توان در بهره معنوی و افزایش دانش و اطلاعات به‌روز افراد نقش داشت.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۵۶۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمدی واله : هیچ مانع قانونی برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد : همسان سازی حقوق معلمان باید از ابتدای فروردین ماه امسال اجرایی می‌شد و دولت موظف است که مابه تفاوت افزایش حقوق در فروردین ماه را در حقوق اردیبهشت ماه برای بازنشستگان اعمال کند.

کیومرث سرمدی واله عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با  خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : بازنشستگان جز اقشار زحمت کشی هستند که با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند. در عین حال حداقل دریافتی آن‌ها پاسخگوی نیاز‌های زندگی آن‌ها نیست.

وی افزود: کمیسیون اجتماعی برای حل این مشکل از سال گذشته موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان را در دستور کار قرار داد تا بازنشستگان بتوانند حداقل ۹۰ درصد دریافتی شاغلان را دریافت کنند.

سرمدی واله اظهارداشت : این موضوع بعد از تصویب در صحن علنی مجلس، در برنامه هفتم توسعه نیز مصوب شد و لذا درحال حاضر هیچ مانع قانونی برای اجرای این قانون وجود ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس  تاکید کرد : همسان سازی حقوق معلمان باید از ابتدای فروردین ماه امسال اجرایی می‌شد و دولت موظف است که مابه تفاوت افزایش حقوق در فروردین ماه را در حقوق اردیبهشت ماه برای بازنشستگان اعمال کند.

دیگر خبرها

  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • سرمدی واله : هیچ مانع قانونی برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • تأکید رئیس قوه قضائیه بر تدوین پیوست رسانه‌ای در آرا و تصمیمات قضائی
  • شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند
  • عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان آغاز شد
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای شعار سال تدوین شد