Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@23:30:36 GMT

ساخت سریال یحیی با موضوع دفاع مقدس

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۵۷۷۴۰

ساخت سریال یحیی با موضوع دفاع مقدس

سینما و تلویزیون>رادیو و تلویزیون - همشهری آنلاین:
تهیه‌کننده سریال «یحیی» با اعلام اینکه این مجموعه تلویزیونی از نیمه دوم شهریور پخش خواهد شد، اظهار کرد: سریال یا اثر نمایشی که به طور ویژه بر سختی و مشکلات زندگی همسران شهدای هشت سال دفاع مقدس متمرکز باشد، کم تولید شده است.

به گزارش ايسنا؛ امیر عباس کنی درباره داستان مجموعه تلویزیونی «یحیی» بیان کرد: سریال یا اثر نمایشی که به طور ویژه بر سختی و مشکلات زندگی همسران شهدای هشت سال دفاع مقدس متمرکز باشد، کم تولید شده و این موضوع مورد غفلت بوده است بنابراین ما با این هدف سریال «یحیی» را در دستور کار قرار دادیم و این مجموعه برای تولید آماده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به زمان پخش و مکان تصویربرداری این مجموعه تلویزیونی گفت: این مجموعه در ۱۸ قسمت تولید شده و از نیمه دوم شهریور ماه از شبکه «دو» سیما به روی آنتن می‌رود و پخش قسمت‌های پایانی این سریال نیز با هفته دفاع مقدس مصادف خواهد شد. «یحیی» در شهر بهشهر، روستاهای اطراف بهشهر و جنوب کشور تصویربرداری شده است. مجموعه «یحیی» در حال حاضر در مرحله نهایی کارهای فنی بعد از تولید مانند جلوه‌های ویژه، طراحی تیزرهای نمایشی و ... است.

تهیه‌کننده سریال «یحیی» با بیان اینکه در دوران تصویربرداری شرایط سختی را سپری کرده‌اند، ادامه داد: در دوران تصویربرداری این سریال به دلیل اینکه دور از مرکز شهر و در روستاهای دور و محروم اقامت داشتیم، شرایط سختی را سپری کردیم. بخشی از تصویربرداری ما باید در فضای روستایی بکر و قدیمی انجام می‌گرفت تا با بخشی از داستان ما که در سال‌های ۱۳۴۶ و ۱۳۵۶ روایت می‌شد، همخوانی داشته باشد.

او افزود: کار صحنه ما بسیار سنگین بود و فصل زمستان سختی را گذراندیم و تصویربرداری یحیی به دلیل این شرایط سخت یک ماه از زمان پیش‌بینی شده، بیشتر طول کشید اما خوشحالیم که بعد از مدت‌ها سریالی که تنها ویژه همسران شهداست، ساخته‌ایم.

کنی با تاکید بر شرایط سخت تولید این مجموعه تلویزیونی ادامه داد: شرایط تولید در مجموعه‌های داستانی که از فضای آپارتمان، شهر، ترافیک و شلوغی دوری می‌کنند تا به فضای بکر، تصاویر زیبا، ارزش قوم‌های مختلف و سبک زندگی خاص آن‌ها برسند، سخت خواهد شد. ما نیز در مجموعه «یحیی» این مشکلات را داشتیم اما بر آن فائق آمدیم.

او با اشاره به مخاطبان اصلی مجموعه «یحیی» گفت: مخاطبان اصلی این مجموعه تلویزیونی خانواده محترم شهدا، جانبازان و ایثارگران هستند. این افراد باید سهمشان از رسانه حفظ، اشاعه ارزش‌های دفاع مقدس و تولید آثاری درباره دفاع مقدس باشد. در این نوع آثار نمایشی باید ایثار، سلحشوری، از خود گذشتگی شهدا و خانواده‌شان به تصویر کشیده شود. مجموعه «یحیی» نیز تلاش کرده به همسران، مادران، خانواده شهدا ادای احترام کند، این حداقل سهمی است که این خانواده‌ها از رسانه دارند.

این تهیه‌کننده با بیان اینکه نام سریال از «شکوه یک زندگی» به «یحیی» تغییر کرد، افزود: در نام «شکوه یک زندگی» یک شعار نهفته است به همین دلیل نام سریال را به «یحیی» که شخصیت اصلی مجموعه است، تغییر دادیم. در واقع داستان این مجموعه را نبود یحیی و این پرسش که او از جبهه برمی‌گردد یا نه، شکل می‌دهد.

او به خلاصه داستان سریال «یحیی» اشاره و اضافه کرد: نارگل (همسر یحیی) از یک خانواده ثروتمند است که در بهشهر یکی از شهرهای شمالی کشور زندگی می‌کند و در کودکی مادر خود را از دست داده است و با پدر و نامادری خود زندگی می‌کند. پدر نارگل تعدادی زمین‌ در روستا دارد و نارگل به همین دلیل به روستا رفت و آمد دارد. او در سفر خود به روستا، علاقه مند یکی از معلم‌های روستا به نام یحیی می‌شود اما برای ازدواج با یحیی با مشکلاتی مانند نامادری و برادر وی که چشم به اموال پدری او دارند، مواجه است.

در این مجموعه بازیگرانی چون بیتا سحرخیز، نازنین فراهانی، عبدالرضا اکبری، مریم کاظمی، حسام محمودی، مزدک رستمی، سوگل طهماسبی، کوروش سلیمانی، الهام جعفرنژاد، طوفان مهردادیان، مینا نوروزی فر، ساقی زینتی، مهری آل آقا و ... به ایفای نقش می‌پردازند.

مجموعه تلویزیونی «یحیی» به تهیه‌کنندگی امیرعباس کنی و کارگردانی رضا بهشتی از نیمه دوم شهریور به روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود.

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۵۷۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، گروه‌های تفحص شهدا موفق شدند اردیبهشت ماه امسال پیکرهای مطهر ۵ شهید دوران دفاع مقدس را در منطقه عملیاتی شلمچه مربوط به تک دشمن در سال ۶۷ تفحص نمایند.

ویدئوی مربوط به این عملیات تفحص را در ادامه تماشا کنید.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • زنده‌ نگهداشتن خاطرات دفاع مقدس یک ضرورت است
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد