Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@00:11:10 GMT

حمایت از تولید اسباب بازی ایرانی در جهاد دانشگاهی قزوین

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۵۸۹۶۷

حمایت از تولید اسباب بازی ایرانی در جهاد دانشگاهی قزوین

قزوین- مدیر برنامه ریزی و توسعه پژوهش جهاددانشگاهی قزوین گفت: با حمایت از تولید اسباب بازی بومی در مسیر تقویت تولید داخلی و حفظ فرهنگ ایرانی و اسلامی حمایت کرده ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا فاطمی روز چهارشنبه در جریان تور یک روزه بازدید خبرنگاران از بخش های مختلف جهاد دانشگاهی قزوین بیان کرد: با توسعه فعالیتهای علمی جهاد دانشگاهی در عرصه های مختلف اجرای پروژه‌های تولید اسباب بازی و بیابان‌زدایی در معاونت پژوهش جهاد دانشگاهی قزوین با جدیت دنبال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شرایطی که با تهاجم فرهنگی شاهد تزریق خوراک غربی با روشهای مختلف از جمله تولید اسباب بازی غربی در میان کودکان هستیم برای مقابله با این رویکرد تولید اسباب بازی ایرانی در دستور کار قرار گرفت.

فاطمی تصریح کرد: با ورود اسباب ‌بازی‌های خارجی بدون شک باید منتظر انتقال فرهنگ غرب به کودکان باشیم که پیامدهای فرهنگی آن بسیار در درازمدت اسیب رسان است لذا در اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری از تولید اسباب بازی ایرانی حمایت کردیم.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه پژوهش جهاد دانشگاهی استان قزوین تصریح کرد: با حمایت از تولید اسباب بازی ایرانی ضمن جلوگیری از خروج ارز زمینه اشتغال بومی نیز فراهم شده و به تولید داخلی هم کمک می شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه بیش از ۹۰ درصد بازار اسباب ‌بازی در کشور از خارج وارد می شود که باید نسبت به این موضوع حساس باشیم و ضمن فرهنگ سازی برای نهادینه کردن خرید کالای ایرانی از تولید داخلی حمایت کنیم.

فاطمی اظهارداشت:معاونت پژوهش جهاد دانشگاهی دربخش هنر و معماری نیزفعال است و در حوزه ناباروری به دستاوردهای خوبی رسیده است.

مدیر برنامه ‌ریزی و توسعه پژوهش جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت: با راه اندازی مرکز تله مدیسین درمان ناباروری در استان قزوین به ‌عنوان نخستین مرکز تخصصی ناباروری در استان تلاش کرده ایم تا نیازهای زوج های نابارور را در استان تامین کنیم.

وی گفت: این مرکز از تیرماه سال ۹۲ فعالیت رسمی خود را آغاز کرده و تاکنون ۲ هزار و ۱۹۴ مراجعه ‌کننده در این مرکز تشکیل پرونده داده و از خدمات درمانی و مشاوره های تخصصی آن استفاده کرده اند.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه پژوهش جهاد دانشگاهی استان قزوین اظهارداشت: با فعالیتهای علمی و درمانی انجام شده تاکنون ۶۰۰ مورد بارداری محقق شده و ۵۵۰ نوزاد با کمک این مرکز متولد شده اند که اتفاق مبارکی در استان محسوب می شود.

فاطمی گفت: با توجه بحران کم آبی و توسعه ریزگردها و بیابانی شدن بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی استان ضرورت مشارکت در مقابله با این دپدیده را در مرکز احساس کردیم و برای ارائه طرح های مقابه ای اعلام آمادگی کرده ایم.

وی بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با بیابان زایی با کاشت نهال و ایجاد جنگل توانسته ایم در حل این مشکل جدی استان نیز مشارکت داشته باشیم و امیدواریم به اهداف پیش بینی شده دست یابیم.

فاطمی اظهارداشت: با اجرای طرح های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی زمینه اشتغالزایی برای جوانان مستعد استان نیز فراهم می شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۵۸۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه

امتداد -بر اساس احکام بودجه، امسال ۱۹ میلیارد دلار برای حمایت از تولید وارد صندوق توسعه خواهد شد و ۱۰۰ همت به سرمایه بانک مسکن برای جهش تولید مسکن تزریق می‌شود.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ،‌ نگاهی به احکام بودجه ۱۴۰۳ در خصوص حمایت از تولید نشان میدهد از کانالهای متفاوت شامل تخصیص مستقیم منابع دولتی و ارائه تسهیلات ریالی و ارزی، برنامه حمایت از تولید در دستور کار دولت و مجلس قرار خواهد گرفت.

درگام نخست از ۳۱ هزار میلیارد تومان منابع مستقیم لحاظ شده برای حمایت از تولید ۷۰ درصد در اختیار استانها قرار خواهد گرفت. بر این اساس به هر استان حدود ۷۰۰ میلیارد تومان تخصیص خواهد یافت.۳۰ درصد مابقی نیز در اختیار دولت قرار خواهد گرفت. وقتی این منابع با تسهیلات بانکی تلفیق میشود به ۹۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت تبدیل خواهد شد.

۱۰۰همت به سرمایه بانک مسکن تزریق میشود

در سال جاری سرمایه بانک مسکن حدود ۱۰۰ همت افزایش خواهد یافت که از این فضا برای جهش تولید مسکن در سراسر کشور استفاده خواهد شد.

واریز ۱۹ میلیارد دلار به صندوق توسعه

همچنین در سال ۱۴۰۳ حدود  ۱۹  میلیارد دلار از محل فروش نفت؛ وارد صندوق توسعه ملی می‌شود که این رقم به عنوان تسهیلات در اختیار بخش خصوصی در جهت ارتقا تولید قرار خواهد گرفت.

۶۴۰ همت سرمایه گذاری مستقیم شرکتهای دولتی نیز از دیگر کانالهای اصلی ارتقا تولید در کشور خواهد بود.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه
  • توسعه همکاری‌ها میان جهاد دانشگاهی و مؤسسه ISC
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • سقوط کمد جان پسر بچه ۷ ساله را گرفت
  • سقوط کمد جان پسر ۷ ساله را گرفت
  • رئیس سازمان چای کشور در گفت‌وگو با قدس: چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • بازدید وزیر جهاد کشاورزی از بزرگ‌ترین رویداد تولید،تجارت و صادرات
  • میدان‌داری شرکت‌های ایرانی در میدان‌های نفت و گاز غرب کارون
  • تولید و تجهیز ۱۰۰ آزمایشگاه شناختی با فناوری ایرانی