Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-29@09:15:15 GMT

مهم‌ترین عامل کابوس‌های شبانه چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۵۹۰۸۸

مهم‌ترین عامل کابوس‌های شبانه چیست؟

به گزارش جام نیوز، نتایج تازه‌ترین تحقیقات نشان داده است که بین خواب زیاد شبانگاهی و دیدن کابوس ارتباط مستقیم وجود دارد.

بر همین اساس دانشمندان باور دارند، آنهایی که 9 ساعت یا بیشتر خواب شبانگاهی دارند، کابوس‌های بیشتری می‌بینند.

افراد اغلب پس از وقایع ناراحت کننده کابوس می‌بینند و بیشتر مطالعات در حوزه کابوس‌های شبانه، بر روی افراد مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) متمرکز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال محققان باور دارند، بسیاری از افراد دیگر هم ممکن است بدون داشتن این شرایط، با مشکل دیدن کابوس‌های شبانه روبه‌رو باشند.

محققان دانشگاه آکسفورد، برای دستیابی به اطلاعات دقیق‌تر به سرپرستی استفانی، از 846 نفر تقاضا کردند تا پرسشنامه‌ای را به صورت آنلاین تکمیل کنند و در اختیار‌ آنها قرار دهند.

برای مقایسه هر چی صحیح‌تر، دانشمندان وضعیت روحی و مالی، زندگی روزمره، موضوع‌های مربوط به الگوهای رویای آنها و میزان و شدت کابوس‌های این 846 نفر را مورد پرسش قرار داده بودند؛ شرکت‌کنندگان به طور کلی توافق داشتند که عامل رخ دادن کابوس‌ها، اضطراب در مورد آینده یا ترس از انجام کاری اشتباه است.

در این پرسشنامه، در مورد تعداد دفعات دیدن کابوس در طول دو هفته گذشته و میزان بد بودن کابوس‌ها نیز سوالاتی مطرح شد.

نتایج حاصل از پرسشنامه نشان داد، به طور کل نگرانی در مورد آینده یا انجام کارهای اشتباه، با فرکانس و شدت کابوس‌ها در ارتباط است؛ نگرانی قبل از خواب قطعا تأثیر مستقیم بر محتوای منفی خواب می‌گذارد و احتمال دیدن کابوس را افزایش می‌دهد.

همچنین محققان به ارتباط بین دیدن کابوس‌ها و مدت زمان خواب شبانه بیش از 9 ساعت نیز پی بردند. محققان باور دارند خواب شبانه طولانی‌تر، مدت زمان خواب REM که در واقع نخستین چرخه خواب است را افزایش می‌دهد؛ به گفته آنها، در این زمان بیشترین کابوس‌ها شکل می‌گیرد.

2024

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۵۹۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کابوس اونانا دست از سر یونایتد برنمی‌دارد! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، منچستریونایتد که امروز در اولدترافورد بارها ‏با درخشش موریچ، دروازه‌بان برنلی، در باز کردن دروازه این تیم ناکام ‏مانده بود بالاخره در دقیقه 79 توسط آنتونی به گل رسید تا به ‏خواسته‌اش یعنی سه امتیاز نزدیک شود. ‏

یونایتد پیش از این بازی 53 امتیازی بود و در رتبه ششم جدول قرار ‏داشت آنها درحالیکه یک بازی بیشتر از تاتنهام 60 امتیازی داشتند ‏می‌دانستند که شانس صعودشان به رتبه پنجم اندک است. رقابت ‏اصلی آنها با نیوکسل برای ایستادن در رتبه ششم است. ‏

بعد از گل آنتونی در دقیقه 79 یونایتد سه امتیاز را در جیب خود ‏می‌دید اما هشت دقیقه بعد اشتباه اونانا باعث شد همه این حساب ‏و کتاب‌ها به هم بریزد.‏

برنلی کرنر را از سمت چپ روی دروازه ارسال کرد. اشتباه محاسبه بین ‏اونانا و اریکسن و خروج بد دروازه‌بان کامرونی باعث شد یک پنالتی به ‏سود برنلی اعلام شود. خروج بد اونانا باعث شد توپ بیرون از محوطه ‏به گودموندسون برسد اما والی او بعد از برخورد به دالوت به کرنر ‏رفت.

 داور ولی اجازه ارسال این کرنر را نداد و گفت صحنه خروج اونانا ‏باید با وی‌ای‌آر بررسی شود. او در بازگشت به زمین نقطه پنالتی را ‏نشان داد و زکی عمدونی پنالتی را بر خلاف جهت حرکت اونانا به گل ‏تبدیل کرد. ‏

دیگر خبرها

  • فناوری جدیدی برای دیدن درون سلول‌های سرطانی
  • کابوس اونانا دست از سر یونایتد برنمی‌دارد! (عکس)
  • فیلم| وقتی خاخام‌های اسرائیلی از دیدن بقایای موشک ایران شگفت‌زده شدند
  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند
  • (ویدئو) مقایسه‌های دردآور مهران مدیری از قیمت‌های امروز با ۲۰ سال گذشته / مسئولین با دیدن این ویدئو بایدآب شوند!
  • کابوس پرسپولیس «اوسمار»
  • دختر کیومرث پوراحمد: پدرم نرفته بود شمال که خودکشی کند/او برای برگشت از سفر، چندین قرار کاری گذاشته بود و قول داده بود برای دیدن خواهرش به زاهدان برود
  • تیم حسینی کابوس تیم های سخت لیگ
  • گل‌گهر در شیراز به دنبال فرار از کابوس
  • (عکس) هزینه ۱۲۵ میلیون تومانی گلزار برای دیدن لبرون جیمز | گلزار در جایگاه VIP و پشت‌سر پادشاه NBA