Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@00:02:26 GMT

تيم کشتي آزاد جوانان ايران سوم جهان شد

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۵۹۶۹۴

خبرگزاري آريا - تيم ملي کشتي آزاد با کسب يک مدال نقره و سه برنز در جايگاه سوم رقابت هاي کشتي آزاد جوانان جهان در فنلاند ايستاد.


به گزارش "ورزش سه"، مسابقات کشتي آزاد قهرماني جوانان جهان روزهاي 10 و 11 مردادماه در شهر تامپره کشور فنلاند برگزار شد و در پايان تيم ايران با يک مدال نقره نعيم حسن زاده در وزن 120 کيلوگرم و سه مدال برنز يونس امامي، محمد متقي نيا و احمد بذري در اوزان 60، 74 و 84 کيلوگرم و کسب 49 امتياز به عنوان سوم اين رقابت ها رسيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تيم هاي آمريکا و روسيه نيز با کسب 68 و 67 امتياز در جايگاه هاي اول و دوم ايستادند.

نتايج کشتي گيران کشورمان در روز دوم اين مسابقات به شرح زير است:
در وزن 55 کيلوگرم نادر نصري در دور اول مقابل موخامبت کوتابک از قزاقستان با نتيجه 5 بر 4 به پيروزي رسيد وي در دور بعد ژوزف باقراميان از لهستان را با نتيجه 10 بر 2 مغلوب کرد و در دور سوم و در يک کشتي حساس با نتيجه 12 بر 11 ارطغرل قهوه چي از ترکيه را از پيش رو برداشت و به مرحله نيمه نهايي رسيد اما در اين مرحله مقابل داتون فيکس از آمريکا مغلوب شد و به ديدار رده بندي رفت. نصري در ديدار رده بندي با نتيجه 8 بر 7 مقابل افغان خاشالوف از آذربايجان شکست خورد و پنجم شد.
در وزن 66 کيلوگرم اميرحسين حسيني پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتيجه 12 بر 6 از سد حسن کايا از ترکيه گذشت وي در دور سوم مقابل محال نوروزاف از آذربايجان با نتيجه 19 بر 14 به پيروزي رسيد و راهي مرحله نيمه نهايي شد. اما در اين مرحله با نتيجه 10 بر 2 مغلوب رايان اندرو دياکين از آمريکا شد و به ديدار رده بندي رفت اما در اين ديدار با نتيجه 6 بر 4 مغلوب تمولن انختويا از مغولستان شد و در جايگاه پنجم قرار گرفت.
در وزن 84 کيلوگرم احمد بذري در دور نخست با نتيجه 8 بر 2 زائور برادزه از گرجستان را شکست داد وي در دور بعد با نتيجه 11 بر صفر هوانس مخيتاريان از ارمنستان را شکست داد. بذري در دور سوم مقابل الکساندر روبرت موري از کانادا با نتيجه 10 بر صفر به پيروزي رسيد و به مرحله نيمه نهايي راه يافت. وي در اين مرحله مقابل آرتور نايفونوف از روسيه با نتيجه 11 بر صفر مغلوب شد و راهي ديدار رده بندي شد. بذري در ديدار رده بندي و در يک کشتي زيبا با نتيجه 18 بر 8 از سد عثمان گوجن از ترکيه گذشت و صاحب مدال برنز شد.
در وزن 120 کيلوگرم نعيم حسن زاده پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتيجه 5 بر يک جاکوب بريليوسکي از لهستان را مغلوب کرد وي در دور سوم مقابل فيض اله آکتورک از ترکيه با نتيجه 3 بر يک به پيروزي رسيد و راهي مرحله نيمه نهايي شد. حسن زاده در اين مرحله با نتيجه 3 بر يک اردنتولگا داوادورج از مغولستان را شکست داد و راهي ديدار فينال شد. وي در اين ديدار مقابل گيبل دان استيوسون از آمريکا با نتيجه 5 بر يک شکست خورد و به مدال نقره رسيد.

نتايج کشتي گيران کشورمان در روز نخست اين رقابت ها نيز به شرح زير است:
در وزن 50 کيلوگرم عليرضا سرلک در دور اول مقابل ريوتا ساکوراي از ژاپن با نتيجه 10 بر صفر به پيروز رسيد وي در دور دوم مقابل اصلان مينکالوف از روسيه با نتيجه 14 بر 7 شکست خورد و با توجه به شکست اين کشتي گير روس در مرحله بعد، سرلک از دور رقابت ها کنار رفت و هفتم شد.
در وزن 60 کيلوگرم يونس امامي بعد از استراحت در دور اول در دور دوم در مصاف با کريستوفر ميکزاک از کانادا با نتيجه 10 بر صفر به پيروزي رسيد وي در دور سوم نيز با نتيجه 12 بر 2 از سد عباس رحمان اف از ازبکستان به برتري رسيد و راهي مرحله نيمه نهايي شد. وي در اين مرحله مقابل عبداله احمداف از روسيه با نتيجه 6 بر 5 شکست خورد و راهي ديدار رده بندي شد. امامي در اين ديدار با نتيجه 10 بر صفر اريگلت پريزريني از آلباني را مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد.
در وزن 74 کيلوگرم محمد متقي نيا در دور نخست با نتيجه 5 بر صفر حمدي مصطفي از مصر را مغلوب کرد وي در دور دوم اخساربک گولايف از کشور اسلواکي را از پيش رو برداشت اما در دور سوم مقابل مارک جان هال از آمريکا با نتيجه 10 بر صفر مغلوب شد و با توجه به حضور اين کشتي گير در ديدار فينال، متقي نيا راهي گروه بازنده ها شد. وي در اين گروه با نتيجه 6 بر 3 مقابل راديک واليف از روسيه به پيروزي رسيد و به ديدار رده بندي راه يافت. متقي نيا براي کسب مدال برنز به مصاف موهامت کوچوک ايلدريم از ترکيه رفت و با نتيجه 11 بر صفر از سدي وي گذشت و به مدال برنز رسيد.
در وزن 96 کيلوگرم دانيال شريعتي نيا پس از استراحت در مسابقه اول در دور دوم مقابل کولين رايموند مورا از آمريکا با نتيجه 10 بر 5 شکست خورد و با توجه به شکست کشتي گير آمريکايي در مراحل بعدي، شريعتي نيا حذف شد و در جايگاه چهاردهم ايستاد.
رده بندي انفرادي و تيمي اين رقابت ها به شرح زير است:

50 کيلوگرم: 1- شاهين مختاراف (آذربايجان) 2- کارن زورابيان (ارمنستان) 3- اکبر کنجبيک اولو (قرقيزستان) و ناسان بويان نارمانداخ (مغولستان) 5- اصلان مينکايلوف (روسيه) و راحت کالژان (قزاقستان) 7- عليرضا سرلک (ايران)
55 کيلوگرم: 1- داتون فيکس (آمريکا) 2- اسماعيل گادجيف (روسيه) 3- آرس هاروتونيان (ارمنستان) و افغان خاشالوف (آذربايجان) 5- رمضان آوتايف (آلمان) و نادر نصري (ايران)
60 کيلوگرم: 1- عبداله احمداف (روسيه) 2- ميشل استيون مک کي (آمريکا) 3- يونس امامي (ايران) و هيرومو ساکاکي (ژاپن) 5- اريگلنت پريزرني (آلباني) و راويندر (هند)
66 کيلوگرم: 1- داويد بايف (روسيه) 2- رايان دياکين (آمريکا) 3- تمولان انختويا (مغولستان) و اوريکو جولاکيدزه (گرجستان) 5- اميرحسين حسيني (ايران) و گئورگ مخيان (ارمنستان)
74 کيلوگرم: 1- مارک جان هال (آمريکا) 2- عيسي شاپيف (ازبکستان) 3- ورديف گوليا (هند) و محمد متقي نيا (ايران) 5- ياجورو ياماکاسي (ژاپن) و موهامت کوچوک ايلدريم (ترکيه)
84 کيلوگرم: 1- آرتور نايفونوف (روسيه) 2- زاهيد والنسيا (آمريکا) 3- گادژيمراد ماگومدسعيداف (آذربايجان) و احمد بذري (ايران) 5- ديپاک پونيا (هند) و عثمان جوشن (ترکيه)
96 کيلوگرم: 1- شاميل موسايف (روسيه) 2- گيوي ماتچاراشويلي (گرجستان) 3- ابراهيم جيفتچي (ترکيه) و کولين رايموند مور (آمريکا) 5- سارگيس هوسپيان (ارمنستان) و لجا ماتوهان (آلمان) ... 14- دانيال شريعتي (ايران)
120 کيلوگرم: 1- گيبل استيوسون (آمريکا) 2- نعيم حسن زاده (ايران) 3- فيض اله آکتورک (ترکيه) و زائور کوزونوف (روسيه) 5- اردن تولگا داوادورج (مغولستان) و زوريکو اورتاشويلي (گرجستان)

رده بندي تيمي: 1- آمريکا 68 امتياز 2- روسيه 67 امتياز 3- ايران 49 امتياز 4- ترکيه 36 امتياز 5- آذربايجان 34 امتياز 6- ارمنستان 32 امتياز 7- هندوستان 27 امتياز 8- گرجستان 26 امتياز 9- مغولستان 25 امتياز 10- آلمان 15 امتياز

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۵۹۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته بیست و پنجم لیگ برتر| پیکان دقیقه 90 چپ شد/شمس آذر با برد باخت به استقلال را فراموش کرد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، اولین دیدار هفته بیست و پنجم لیگ برتر از ساعت 18:15 امروز در ورزشگاه بدون تماشاگر سردار آزادگان قزوین بین تیم های شمس آذر و پیکان برگزار شد که این دیدار با نتیجه دو بر یک به سود شمس آذر به پایان رسید.

داور: رضا عادل

اخراج:رجب زاده(مربی پیکان)

گل:پوریا سرآبادانی(8) و حسین گودرزی(90) برای شمس آذر، حامد پاکدل (88) برای پیکان

با این نتیجه شمس آذر قزوین با 34 امتیاز به رده هفتم جدول رفت و پیکان با 25 امتیاز در رده دوازدهم باقی ماند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تکلیف سقوط یک تیم امروز قطعی می‌شود!
  • قرعه کشی شش وزن نخست کشتی آزاد نونهالان قهرمانی کشور
  • روز ناکامی بوکسورهای جوان ایران در قهرمانی آسیا
  • قهرمانی مازندران در رقابت‌های کشتی فرنگی نونهالان کشور
  • هفته بیست و پنجم لیگ برتر| پیکان دقیقه 90 چپ شد/شمس آذر با برد باخت به استقلال را فراموش کرد
  • مسابقات بوکس قهرمانی جوانان آسیا/ محشری دومین نشان ایران را قطعی کرد
  • بوکس امید‌ها و جوانان آسیا؛ محشری دومین نشان ایران را قطعی کرد
  • مدال محشری با صعود به نیمه‌نهایی قطعی شد / ۵ بوکسور فردا به میدان می‌روند
  • دانشگاه‌ها؛ پاشنه آشیل دولت آمریکا / عملیات وعده صادق نتیجه اقتدار علمی ایران است   
  • حذف لبران جیمز و لیکرز از NBA