Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوانازتبریز؛سعید شبستری خیابانی در نشست کمیته بیماری های خاص آذربایجان شرقی افزود : داروخانه ویژه طب سنتی صرفا در بیمارستان سینای تبریز راه اندازی شده است و ما بقی مراکز عطاری هستند.
وی با اشاره به برخی سوء استفاده ها از فروش داروی بیماران صعب العلاج خاطرنشان کرد : در مواردی هیچ تائیدی بر تجویز برخی داروها وجود ندارد در حالی که تجویز کنندگان از درماندگی بیماران سوء استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شبستری با اشاره به اظهارات رئیس انجمن ام اس استان در خصوص عرضه داروی بیماران خاص در داروخانه ها با تعرفه های متفاوت گفت: صرف اظهارات بیماران خاص، دلیل بر توانمندی یا ناتوانی مالی این بیماران نیست و تشخیص این موضوع بر عهده انجمن است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار یادآور شد: تفویض ارائه دارو به داروخانه ها برای بیماران خاص مشکل ساز است و رویه مناسبی نیست و بیماران خاص را با مشکل مواجه می سازد.
وی از معاونتهای درمان ، غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خواست سهم بیماران ام اس را از تخفیف دارویی برآورد کنند و عرضه داروی این بیماران را به انجمن ام اس واگذار کنند.
شبستری همچنین با اشاره به درخواست پوشش بیمه ای برخی از داروهای بیماران خاص گفت: متاسفانه فرهنگ استفاده از دارو نیز غلط است که باید شفاف سازی لازم در این خصوص صورت گیرد.
مدیر کل بیمه سلامت استان نیز گفت: پرداختی این مرکز در خصوص بیماران خاص در سال 94 حدود 31 میلیارد تومان بود در حالی که این رقم در سال گذشته به 40 میلیارد تومان افزایش یافته است.
مجیدی با بیان اینکه در سال 94 حدود یک هزار و 223 نفر بیمار مبتلا به ام اس تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند افزود : در سال 95 این رقم به یک هزار و 428 نفر رسیده بود.

انتهای پیام/خ

درمان گیاهی برای بیماری ام اس در مرحله پژوهشی است

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۵۹۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاینات زائران ایرانی برای حج تمتع پایان یافت

سید علی مرعشی با اشاره به این خبر گفت: به ترتیب بیماری فشار خون، دیابت و بیماری‌های قلبی بیشترین موارد بین زائران بوده است.

وی افزود: هم اکنون در حال معاینات کادر اجرایی هستیم و تمام کمیسیون‌های استانی و کشوری معاینات برگزار شده است.

مرعشی با بیان اینکه زائران ایرانی در صورت مصرف داروی خاص آن را همراه خود بیاورند، اظهارداشت: زائران حتما داروی مصرفی خود را به میزان بیش از مدتی که در حج هستند به همراه خود بیاورند و آن را در دو جای مجزا بگذارند تا در صورت گم شدن بخشی از دارو به بقیه دسترسی داشته باشند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در ادامه از زائران خواست از آوردن داروهای ممنوعه خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کشف داروی جدید برای درمان بیماری MS (فیلم)
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • ۵ دمنوشی که برای درمان سرماخوردگی معجزه می‌کند
  • تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • معاینات زائران ایرانی برای حج تمتع پایان یافت
  • تصویربرداری از بیماران به‌سمت هوش مصنوعی می‌رود؟
  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت