Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، دکتر دانشفرد معاون فرهنگی و دانشجویی این واحد در این مراسم ضمن تبریک ولایت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) گفت: عشق امام رضا (ع) ، سرمایه و امیدی در دل های ما ایرانیان است و همین سرمایه باعث می شود در همه امور و مشکلات به آن امام بزرگوار متوسل شویم .

وی با بیان این مطلب که دهه کرامت دهه معنوی و پربرکتی است ، ادامه داد:امید است همه مسلمانان و به خصوص ایرانیان در دهه کرامت مورد لطف و عنایت قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر دانشفرد به توصیفی از دهه کرامت در اشعار مولانا اشاره کرد و افزود: نهر دهه کرامت، صاف ، زلال و جاری است و این دهه متعلق به همه مستضعفان جهان است.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات به شهر مقدس مشهد، این پایتخت فرهنگی جهان اسلام اشاره کرد و گفت : امیدواریم واژه "رضا" شعار فرهنگی مشهد مقدس شود . زیرا این واژه تعریف کاملی از بخشایندگی ، رضایت ، کرامت و لطف است .

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی امام جماعت مسجد امام علی (ع) واحد علوم و تحقیقات نیز در این مراسم ضمن ارائه نکاتی پیرامون ویژگی های امام رضا (ع) گفت:عمر شریف آن امام همام 55 سال و مدت امامت آن حضرت 20 سال بوده است.

وی به نجمه خاتون ، مادر امام رضا (ع) و چگونگی ازدواج ایشان با امام موسی کاظم (ع) اشاره کرد و افزود: امام جعفر صادق (ع) ،مادر امام رضا (ع) را طاهره می نامید.

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی تصریح کرد: یکی از فعالیت ائمه معصومین (ع)مبارزه با برده داری بود . بدین صورت که کنیزها و غلامانی اختیار می کردند و پس از آموزش دادن آن ها را در راه خدا آزاد می کردند .در حالی که در دنیای امروز و در کشورهای پیشرفته شاهد شکل دیگری از برده داری هستیم .حتی در برخی موارد متاسفانه ، کشورهای ضعیفی هستند که توسط کشورهای قدرتمند به بردگی گرفته می شوند.

براساس این گزارش در این مراسم از نرم افزار های تلفن همراه مشاوره ، تلفن همراه نماز و نرم افزار چندرسانه ای فرهنگ و دانشگاه رونمایی شد. از جمله ویژگی های این نرم افزار ها قابلیت نصب آسان بر روی گوشی تلفن همراه است که برای دانشگاهیان و بویژه دانشجویان پر کاربرد خواهد بود.

200

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۶۰۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی بعد از ظهر شنبه در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی بزرگداشت دهه کرامت به میزبانی دفتر خود در سمنان بیان کرد: ایام دهه کرامت فرصت بسیار خوبی است تا پشتوانه حمایت از اجرای طرح نور باشد.

وی ضمن اشاره به اهمیت حجاب در بین خانواده‌های استان سمنان افزود: ابراز رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح جامعه امری ارزشمند است.

امام جمعه سمنان همچنین با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم در ایام دهه کرامت بتوانیم از فیوضات معنوی و برکات امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم، گفت: اقدامات و کارهای فرهنگی مطلوبی در این خصوص تاکنون صورت گرفته که امیدواریم از این ظرفیت دهه کرامت همراه با برنامه‌های خوب بهره گیری لازم صورت گیرد.

سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان نیز در سخنانی کوتاه در این نشست ضمن بیان اینکه بحث فضاسازی، برپایی ایستگاه صلواتی، موکب و سایر موارد توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌های سطح راه‌های اصلی استان و همچنین فضاسازی در ادارات و دستگاه‌های اجرایی در دستور کار باشد، گفت: برنامه‌ای مدون و جامع در حوزه گرامیداشت دهه کرامت در روستاها و همچنین تجلیل از مقام دختران در این ایام تدوین و ابلاغ شود.

کد خبر 6090352

دیگر خبرها

  • دهه کرامت به یک اقدام روتین تبدیل نشود
  • جشن تکلیف ۴ هزار دختر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • شکار سوژه‌های سرقت مقابل مدارس
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان
  • تجمع دانشگاهیان واحد علوم و تحقیقات در حمایت از خیزش دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود