Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@16:21:33 GMT

مرگ زودهنگام دهها هزار نفر در سراسر جهان

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۶۰۰۷۹

مرگ زودهنگام دهها هزار نفر در سراسر جهان

افزایش آلودگی هوا ناشی از افزایش دما سالانه موجب ۶۰ هزار مورد مرگ زودهنگام بیشتر در سراسر جهان تا سال ۲۰۳۰ خواهد شد و این رقم تا سال ۲۱۰۰ سالانه به ۲۶۰ هزار مورد مرگ بیشتر می رسد.

به گفته محققان دانشگاه کارولینای شمالی، افراد بیشتری از بیماری های نظیر حمله قلبی، سکته، سرطان ریه و بیماری مزمن انسدادی ریه خواهند مُرد چراکه این بیماری ها در معرض هوای پردود و گردوغبار تشدید می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطالعه جیسون وست، سرپرست تیم تحقیق و همکارانش، نحوه تاثیر افزایش آلودگی هوا را بر سلامت افراد در دهه آینده بررسی کردند.

وی در ادامه می گوید: «ما متوجه شدیم در حال حاضر سالانه حدود ۲ تا ۴ میلیون نفر به دلیل قرارگیری در معرض آلودگی هوای فضای باز دچار مرگ زودهنگام می شوند.»

به گفته وست، دمای هوای گرم تر ناشی از تغییر اب و هوا از طریق افزایش واکنش های شیمیایی که دود و مه غلیظ را در جو ایجاد می کند موجب تشدید آلودگی هوا خواهند شد.

همچنین افزایش گرما موجب افزایش غبار و دود وزیده از آتش سوزی ها شده، و درختان خود آلودگی هوای بیشتری تولید می کنند.

وست می گوید: «ما به جای استفاده از یک مدل کامپیوتری واحد، از چندین مدل سیستم اقلیم جهانی استفاده کردیم.»

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۶۰۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلودگی هوا در ۵ شهر خوزستان

براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، هوای شهرهای اهواز، هندیجان، شوشتر، مسجدسلیمان و ماهشهر امروز دوشنبه در وضعیت آلوده برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، وضعیت هوا امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ منتهی به ساعت ۱۰:۳۰ بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، در ایستگاه‌های شهر اهواز از جمله استانداری ۱۳۳، حفاری ۱۱۴ نیوساید ۱۳۰، پادادشهر ۱۰۵، مسجد سلیمان ۱۰۵، شوشتر ۱۰۸، ماهشهر ۱۰۷ و هندیجان ۱۳۶ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت آلوده برای گروه‌های حساس قرار گرفت و بر این اساس افراد باید از فعالیت‌های خارج از منزل خودداری کنند.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

به گزارش ایمنا، کارگروه آلودگی هوای استان مدارس تمام مقاطع در شهرهای اهواز، باوی، کارون و حمیدیه را در روز دوشنبه به صورت غیرحضوری اعلام کرد و دیروز نیز مدارس شیفت صبح شهرهای اهواز باوی کارون خرمشهر آبادان و شادگان تعطیل شد.

کد خبر 751028

دیگر خبرها

  • نقش اساسی آلودگی ناشی از ترافیک در سرطان کودکان / عمده موارد قانون هوای پاک اجرا نمی‌شود
  • حل مشکل آلودگی هوای اراک نیاز به حمایت صنایع دارد
  • افزایش سرطان‌های سطح چشم / تشدید علائم بیماری‌های چشمی با قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا
  • آلودگی هوا در ۳ شهر خوزستان
  • هوای اصفهان ناسالم است/ کاشان در وضعیت قرمز آلودگی
  • آلودگی هوا در ۵ شهر خوزستان
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • اهواز رکورددار آلودگی هوا / شاخص کیفی ۲۱ شهر سالم و پاک است
  • تشخیص زودهنگام سرطان، پنجره‌ای به سوی زندگی
  • جزئیات آلودگی هوا در شهرهای خوزستان