Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@10:35:48 GMT

5000ميليارد تومان طلب شرکت هاي پخش دارو

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۶۰۳۳۵

خبرگزاري آريا - معاون طرح و برنامه سازمان غذا و دارو، راهکار اساسي رفع مشکل بدهي بيمه ها به شرکت هاي توزيع و پخش دارويي را، منطقي سازي دوره بازپرداخت بدهي ها عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاري مهر، دکتر فرزاد پيرويان با اشاره به مطالبي که در خصوص مشکل داروي بيماران هموفيلي‌ مطرح مي شود، گفت: طي تفاهم نامه اي که از سال 1393 بين وزارتخانه هاي بهداشت و رفاه براي بازه زماني دو ساله منعقده شد مقرر گرديد حمايت دولت در اکثر داروهاي مشمول يارانه مستقيم در اين بخش، مشمول حمايت مالي با واسطه سازمان هاي بيمه گر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه اقدام فوق در راستاي واقعي سازي قيمت داروهاي يارانه اي صورت پذيرفت اهداف ديگر آن تفاهم را منطقي نمودن توزيع، عرضه، مصرف و البته حساس کردن ذي نفعان عنوان کرد.
پيرويان بيان داشت: اين تغيير فرآيند باعث تغيير الگوي تامين و تدارک دارو در سطح عرضه داروخانه گرديد بدين صورت که قبل از اجراي طرح جديد، شرکت هاي تامين کننده پس از آنکه با سازمان غذا و دارو عقد قرارداد نموده و يارانه دارويي دريافتي مشخص گرديد، به همين شيوه دارو را به زنجيره توزيع تحويل مي دادند لذا خواب سرمايه و مبادلات بين شرکت پخش و داروخانه هاي توزيع کننده داروهاي اين چنيني، لااقل درحد نا چيز و قابل تحمل بود.
وي ادامه داد: با واقعي شدن قيمت داروها، اين مبادلات مالي به وزن واقعي خود رسيد و تامين و توزيع آنها به ميزان زيادي به به گردش مالي مناسب بين سازمان هاي بيمه گر، داروخانه ها، شرکت هاي پخش و تامين کننده وابسته گرديد که گردش مالي زنجيره مذکور در چنين شرايطي به رغم تاخير در بازپرداخت بدهي ها اگر در حد منطقي و همانند داروها ديگر مي بود باز هم قابل قبول به حساب مي آمد.
معاون طرح و برنامه سازمان غذا و دارو با ابراز تاسف از اينکه از يک سال گذشته تاکنون همان فرايند نيز از سوي سازمان هاي بيمه گر دچار وقفه شد، تصريح کرد: اين عدم تسويه بدهي بيمه با داروخانه ها و تسلسل وار از داروخانه ها به پخش و تامين کنندگان حتي در مواردي موجبات انقطاع زنجيره تامين دارو را فراهم آورد به عبارتي، به رغم تامين دارو در کشور، با عدم توزيع برخي داروها به داروخانه ها و بيماران مواجه هستيم.
پيرويان با اشاره به حدود 5000 ميليارد تومان بدهي به چرخه تامين و توزيع در بخش دارو و لوازم پزشکي، راهکار اساسي و صحيح رفع مشکل بوجود آمده را منطقي سازي دوره بازپرداخت بدهي ها از سوي شرکت هاي بيمه گر ارزيابي کرد و گفت: سازمان هاي بيمه گر به عنوان راهکار مقطعي بايد گردش مالي اين قبيل داروها را از ساير مبادلات مستثني نموده و در جهت جلوگيري از اخلال در زنجيره تامين آنها، مبادلات مالي آنها را در اسرع وقت و جداگانه انجام دهند

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۶۰۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیر قانونی بودن سبدفروشی دارو توسط شرکت‌های پخش

آرش محبوبی٬ رئیس انجمن داروسازان تهران گفت: سبدفروشی دارو به طور قطع٬ اقدامی غیر قانونی بوده و تخلف محسوب می شود.

او بیان کرد: هنگامی که میزان نقدینگی تولیدکنندگان به دلیل انباشت مطالبات از صندوق های بیمه گر کاهش پیدا کند٬ برخی از تولیدکنندگان اقدام به فروش برخی داروها همراه با داروهای دیگر می کنند که این کار تخلف محسوب می شود.

رئیس انجمن داروسازان تهران تاکید کرد: داروخانه ها داروهای سبدی را به مردم نمی فروشند و این موضوع سبب شده تا تجمع سرمایه در داروخانه ها ایجاد شود و با گذشتن تاریخ انقضای مواد دارویی سرمایه کشور از دست خواهد رفت.

محبوبی ادامه داد: باید برنامه ریزی جهت تولید دارو بهتر از گذشته انجام شود و سازمان غذا و دارو در حوزه قیمت دهی طوری تصمیم گیری کند تا تمام فرآورده ها، سود مشترکی داشته باشد و این گونه نباشد که برخی از اقلام دارویی سود کمتری داشته باشد.

رئیس انجمن داروسازان تهران گفت: مصرف کننده و قیمت گذار در حوزه دارو بخش دولتی است و به همین دلیل کمترین قیمت ها را در نظر می گیرد.

رئیس انجمن داروسازان تهران بیان کرد: مطالعات نشان می دهند که استفاده غیر منطقی و بی اثر برخی از داروها به همراه عدم وجود شبکه توزیع مناسب در سطح شرکت های پخش و داروخانه ها سبب عدم بهره وری در حوزه دارویی خواهد شد. 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • غیر قانونی بودن سبدفروشی دارو توسط شرکت‌های پخش
  • داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ ۲۶ همت بدهی بیمه‌ها
  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها
  • ۵۰۰۰میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران