Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@16:45:17 GMT

فعالیت ۹۰ درصد مدارس بانه در دو شیفت

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۶۰۴۰۷

فعالیت ۹۰ درصد مدارس بانه در دو شیفت

این گزارش روایتی است از اینکه هنوز ۹۰ درصد از مدارس شهرستان بانه به صورت دو شیفته اداره می‌شوند و در برخی مدارس روستایی در فصل زمستان از سیستم گرمایشی نفتی استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بانه، افزایش کیفیت آموزشی و رعایت عدالت آموزشی همیشه یکی از شعارهای آموزش و پرورش بوده اما متأسقانه این سیاست در مدارس شهرستان بانه هنوز عملی نشده و دلیل آن هم دو شیفته بودن مدارس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو شیفته بودن مدارس رابطه مستقیمی در نحوه کیفیت آموزش دارد چراکه کمبود فضای آموزشی و ازدحام بیش از حد استاندارد دانش‌‌آموزان در یک کلاس سبب پایین آمدن کیفیت آموزش و افت تحصیلی آنانمی‌شود.

در حال حاضر هنوز 90 درصد از مدارس شهرستان بانه به صورت دو شیفته اداره می‌شوند و این کمبود مدارس نیز سبب نگرانی و انتقادات فراوان خانواده‌های دانش‌آموزان این شهرستان شده و به گفته والدینمتأسفانه مسئولان آموزش و پرورش کردستان گوش شنیدن مشکلات آنان را ندارند.

امیدواریمبا ورود بیشتر خیرین به عرصه مدرسه‌سازی شاهد گسترش فضاهای آموزشی در سطح شهرستان باشیم تا این وضعیت نابسامان مدارس شهرستان بانه ساماندهی پیدا کند.

البته مشکلات دانش‌آموزان شهرستان بانه فقط به 2 شیفته بودن مدارس مربوط نمی‌شود بلکه کمبود نیروی انسانی متخصص وفرسوده بودن مدارساز دیگر مشکلات آنان بوده وپس از گذشت پنج سال از حادثه تلخ آتش‌سوزی در کلاس درس شین‌آباد، هنوز برخی از مدارس روستاییبا بخاری‌های نفتی گرم می‌شوند.

آتش‌سوزی در مدرسه شین‌آباد درس‌های بسیار فراوانی داشت و باید مانع تکرار چنین حوادثی باشیم و اگر اعتبارات مورد نظر برای تبدیل این بخاری‌های نفتی مدارس روستایی بانهبه سیستم‌های حرارتی استاندارد تأمین نشود، هر آن احتمال وقایع مشابه حادثه شین‌آباد در این شهرستان نیز وجود دارد.

گفتنی است؛ خیران مدرسه‌ساز بانه‌ای نیز تاکنون کارهای شایانی در امر توسعه فضاهای آموزشی در مناطق شهری و روستایی این شهرستان داشته‌اند و انتظار می‌رود عموم والدین دانش‌‌آموزان هم در توسعه فضاهای آموزشی کمک و همکاری کنند چراکه به گفته مدیرآموزش و پرورش شهرستان بانه در صورت تداوم این وضعیت، باید شاهد مدارس سه شیفته باشیم.

افزایش 8 درصدی جمعیت دانش‌آموزی در شهرستان بانه

رضا خضری شامگاه سه‌شنبه (10 مرداد ماه)در نشست خیرین مدرسه‌ساز شهرستان بانه که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در هتل هاله این شهر برگزار شد، با اشاره به افزایش 8 درصدی جمعیت دانش‌آموزی این شهرستان اظهار داشت: تاکنون 28 هزار دانش‌آموز و 3 هزار نوآموز پیش دبستانی در مدارس شهرستان بانه ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت دانش‌آموزی شهرستان بانه در سال گذشته 25 هزار و 976 نفر بوده است، گفت: امسال نسبت به سال گذشته 8 درصد رشد جمعیت داشته‌ایم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بانه با اشاره به افزایش تصاعدی جمعیت دانش‌آموزی تصریح کرد: در حال حاضر ضریب بهره‌وری کلاس‌ها در بانه 1/89 و نزدیک به 90 درصد از مدارس بانه به صورت دو شیفته اداره می‌شوند در صورتیکه سیاست آموزش و پرورش به یک شیفته بودن مدارس است!

منتظر3 شیفته بودن مدارس بانهباشیم

وی با هشدار نسبت به تداوم افزایش سالانه جمعیت دانش‌آموزی در بانه گفت: اگر فکر و چاره‌ای برای برطرف کردن مشکل کمبود مدارس این شهرستان اندیشیده نشود در آینده شاهد سه شیفته بودن مدارس بانه نیز خواهیم بود!

خضری در بخش دیگری از سخنان خود بالا بودن تراکم دانش‌آموزی و توریع ناهمگون دانش‌آموزان در مدارس شهری و روستایی شهرستان بانه را از دیگر مشکلات آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: همین مشکلات سبب شده که در حوزه نیروی انسانی نیز کمبود نیرو داشته باشیم.

استفاده از سیستم گرمایشی نفتی در مدارس روستایی بانه

وی اظهار کرد: فرسوده بودن تعدادی از مدارس روستایی، استفاده از سیستم گرمایشی نفتی در فصل زمستان در برخی مدارس روستایی، کمبود هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش و نبود سالن ورزشی سرپوشیده برای دانش‌آموزان از دیگر مشکلات زیرساختی و سخت‌افزاری حوزه آموزش و پرورش این شهرستان است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بانه گفت: امیدواریم برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان مناطق روستایی این شهر تعداد مراکز شبانه‌روزی‌ها‌ افزایش پیدا کند چراکه بیشترین دلیل ترک تحصیل در مقاطع اول و دوم متوسطه به‌دلیل نبود واحدهای آموزشی است.

انتهای پیام/

R7848/P36447/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۶۰۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد فضاهای آموزشی بَردَسکَن خراسان رضوی در طرح نوسازی قرار گرفته‌ است

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیر آموزش و پرورش شهرستان بردسکن در آیین گرامیداشت روز معلم در دبیرستان شهید مطهری بردسکن به افتخارات این مجموعه اشاره کرد وگفت :در حوزه اقامه نماز مدارس شهرستان بردسکن در سطح استان به عنوان شهرستان برتر شناخته شد و هرچند تنها در ۶۰ فضای آموزشی نمازخانه شهرستان احداث شده است ولی در اکثر مدارس شهرستان بردسکن حتی با جمعیت پایین دانش‌آموزی نماز به جماعت اقامه می‌شود.

وی به کسب رتبه نخست دانش آموزان پایه دوازدهم در آزمون پایش استان و رتبه نخست لیگ پایا در کشور اشاره و اضافه کرد : در عملکرد و ارزیابی که اداره کل آموزش و پرورش استان انجام داد، آموزش پرورش بردسکن در بین ۴۷ ناحیه آموزش و پرورش استان رتبه دهم را از آن خود کرد.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن کمبود اعتبارات را یکی از علل اصلی اجرا نشدن برخی از طرح‌های آموزش و پرورش در این شهرستان دانست و اظهار داشت: ایجاد یک مرکز خدمات رفاهی برای فرهنگیان یکی از ضروریات برای جامعه فرهنگیان بردسکن است که متاسفانه جای آن در شهرستان خالی است.

چراغیان به طرح استخر شنای دانش‌آموزی این شهرستان اشاره کرد و افزود: متاسفانه این طرح بیش از ۱۰ سال است که به خاطر کمبود اعتبارات در حد پی سازی (فونداسیون) باقی مانده است که حداقل برای ساخت این طرح ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

شهرستان بردسکن با ۸۵ هزار نفر جمعیت و ۱۷ هزار دانش آموز و سه شهر "بردسکن، شهرآباد و انابد" و ۷۳ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار در فاصله ۲۸۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد فضاهای آموزشی بَردَسکَن خراسان رضوی در طرح نوسازی قرار گرفته‌ است
  • فرسودگی ۳۰ درصد مدارس گناباد
  • حدود ۳۰ درصد مدارس گناباد نیازمند بازسازی است
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • چند درصد مدارس استان سمنان تخریبی است؟
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم