Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@12:30:00 GMT

امکان استخدام کارکنان سابق سفارت آمریکا در روسیه

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۶۰۵۹۶

وزارت خارجه روسیه از آمادگی برای بررسی امکان بکارگیری کارکنان سابق سفارت آمریکا در فهرست پرسنل ذخیره خود خبرداد.

العالم: خبرگزاری تاس به نقل از این وزارتخانه گزارش کرد: شرکتی مرتبط با امور دیپلماتیک در وزارت خارجه روسیه آماده است که، با توجه به امکان بکارگیری کارکنان مجرب در سفارت ایالات متحده در لیست ذخیره خود، در صورت معافیت آنها از کار، این افراد را استخدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بیست و هشتم ماه گذشته، وزارت امور خارجه روسیه از واشنگتن خواست تعداد دیپلمات ها و کارکنان فنی سفارتش در مسکو و کنسولگری های خود در شهرهای روسیه را مطابق با تعداد همتایان روسی مشغول در سفارت روسیه در آمریکا کاهش دهد.

این اقدام عملا به معنای کاهش تعداد کل کارکنان سفارت آمریکا در روسیه به 455 نفر است. این وزارتخانه اعلام کرد که اقدام جدید و یک جانبه آمریکا در کاهش تعداد دیپلمات های روس در خاک این کشور، پیامدهای مشابهی را از سوی روسیه بدنبال خواهدداشت.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، به تازگی در یک بیانیه تلویزیونی اعلام کرد که 755 دیپلمات آمریکایی باید خاک روسیه را ترک کنند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۶۰۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: گروه ۷ تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین، روز دوشنبه گروه هفت را به "پایبندی به ذهنیت جنگ سرد، تشکیل گروه‌های انحصاری، تشدید تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای و مشارکت در حمایت‌گرایی تجاری" متهم کرد.

این گروه هفته گذشته نشستی برگزار کرد و در آن نگرانی‌های خود را در مورد شیوه‌های تجاری چین و همچنین رفتار آن در دریای چین جنوبی و تنگه تایوان ابراز کرد. 

وانگ از گروه هفت خواست تا از مداخله در امور داخلی سایر کشور‌ها و آسیب رساندن به توسعه سایر کشور‌ها دست بردارد.

فایننشال تایمز پیش از این اعلام کرد وزیر خارجه آمریکا ممکن است چین را به دلیل حمایت از مجتمع نظامی - صنعتی روسیه به تحریم تهدید کند. وزارت خارجه آمریکا آمادگی واشنگتن را برای اتخاذ تدابیر اضافی علیه شرکت‌های چینی برای حمایت احتمالی از مجتمع نظامی-صنعتی روسیه اعلام کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استانداردهای دوگانه مبتلاست
  • آمریکا برای سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • وزارت خارجه آمریکا ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • وزارت خارجه آمریکا باز هم ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • چین: گروه ۷ تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند