Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@04:16:09 GMT

قدرت‌نمايي فرانسوي‌هاي لوکس در بازار ايران

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۶۰۷۷۱

خبرگزاري آريا - وب‌سايت گجت نيوز - معين کريمي: در اين مقاله قصد داريم به مقايسه سه خودرو سدان لوکس فرانسوي رنو تليسمان ، سيتروئن C6 و پژو 508 که گزينه‌هاي جذابي براي بازار ايران هستند همراه با مشخصات فني،‌ امکانات و قيمت آن‌ها بپردازيم.


برجام، دستاوردهاي زيادي را براي صنايع مختلف جمهوري اسلامي ايران داشت و يکي از مهم‌ترين اين دستاوردها، بريده شدن پاي خودروسازان بي‌کيفيت چيني و به جاي آن ورود خودروسازان معتبر جهان به بازار اتومبيل کشور هستيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اين بين فرانسوي‌ها گوشي سبقت را از ساير رقبا پيش گرفتند و سرانجام قراردادهاي همکاري خود را با شرکت‌هاي خودروساز ايراني به امضا رساندند.

از مهم‌ترين تحرکات اين شرکت‌ها، مي‌توان به واردات خودرو رنو تليسمان به بازار ايران اشاره کرد که به عنوان يکي از باکيفيت‌ترين خودروهاي ساخت اين برند فرانسوي به حساب مي‌آيد و مي‌تواند رقيب سرسختي براي سدان‌هاي خانوادگي شرکت هيونداي و هوندا باشد. با حضور موفقيت آميز رنو و اين اتومبيل، ديگر شرکت‌هاي فرانسوي نظير پژو با خودرو پژو 508 و سيتروئن با اتومبيل سيتروئن C6 نيز قصد ورود به سگمنت سدان‌هاي خانوادگي لوکس بازار ايران را در سر مي‌پرورانند که به احتمال خيلي زياد در آينده‌اي نزديک شاهد حضور آن‌ها در خيابان‌هاي کلانشهرها نيز خواهيم بود. به همين بهانه در اين مقاله قصد داريم به مقايسه سه اتومبيل سدان فرانسوي رنو تليسمان ، سيتروئن C6 و پژو 508 بپردازيم. در ادامه با ما همراه باشيد.

رنو تليسمان

فرانسوي‌ها ساليان متمادي بود که موفق نمي‌شدند خودروهاي نيمه لوکس و موفقي را وارد بازار کند و از محصولاتي نظير لتيتود و سفران مي‌توان به عنوان بزرگترين شکست خورده‌هاي فرانسوي اشاره کرد. اما در سال 2016 ميلادي رنو با رونمايي از نسل جديد اتومبيل رنو تليسمان موفق شد نگاه مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند. تليسمان اينک با زبان طراحي جديدي وارد عرصه رقابت شده است که ديگر نقاط ضعف سدان‌هاي خانوادگي پيشين رنو را در آن نمي‌توانيم ببينيم و در واقع آن‌ها اينک به نقطه قوت رنو تبديل شده‌اند.




تليسمان از جزئيات، خطوط و حجم‌هاي زيبايي برخوردار است که چهره‌اي مدرن و با جذبه را از آن ساخته است تا عموم مصرف کنندگان آن را بپسندند. ظاهر اين خودرو از هرگونه اضافه کاري مبرا است و قابليت‌هايي نظير صندلي‌هاي جذاب، مانيتور بزرگ مجهز به سيستم R-Link، موس کنسول وسط، دوخت چرمي بر روي داشبورد و همچنين قطعات در داخل خودرو که از جنس چوب ساخته شده‌اند، همگي احساس بسيار دلنشين و خوبي را در اختيار سرنشينان قرار مي‌دهند که گويي آن‌ها در يک خودرو بسيار لوکس نشسته‌اند.




رنو تليسمان از نظر امکانات نيز بسيار عالي ظاهر شده است و ارائه کننده موارد متعددي در اين مورد است. از مهم‌ترين امکانات مدل فول رنو تليسمان که با نام E3 از آن ياد مي‌شود مي‌توانيد به نکات زير اشاره کرد:

سقف پانوراما کروز کنترل + ليميتر سرعت کيلس استارتر صندلي‌هاي برقي جلويي همراه با گرمکن و ماساژور حالت رانندگي – Drive Mode هدآپ ديسپلي (HUD) – نمايش اطلاعات مهم خودرو بر روي شيشه جلويي چراغ‌هاي پشت و جلو از نوع ال اي دي سنسور پارک در جلو و عقب سنسور نور و باران ترمز دستي الکتريکي تهويه مطبوع اتوماتيک دوگانه با فيلتر تصفيه هوا سيستم سرگرمي حاوي نمايشگر لمسي 8.7 اينچي همراه با 12 بلندگو سيستم‌هاي ترمز ABS، EBD و BA سيستم کنترل پايداري الکترونيکي (ESP) پارک خودکار سيستم کمکي توقف در سطوح شيب‌دار سيستم ضد لغزش راهنماي نقاط کور خودرو 6 ايربگ
از نظر رفاهي، شايد بزرگترين ايرادي که مي‌توان به رنو تليسمان گرفت، ناکافي بودن فضا در صندلي‌هاي عقب است. در واقع شايد شما با اين هزينه‌اي که براي خريد يک سدان لوکس خانوادگي مي‌کنيد توقع يک فضاي دلباز و خوب را داشته باشيد، اما اگر يک فرد قد بلند در صندلي عقب بنشيند با توجه به کم بودن فاصله سر تا سقف شايد باعث شود تمامي محاسن خودرو زير سوال برود.

جداي امکانات لوکس، تليسمان از نظر فني نيز در شرايط بسيار قابل قبولي قرار دارد. اين خودرو همراه با يک پيشرانه 1.6 ليتري توربو در ايران به فروش مي‌رسد که ارائه کننده توان 190 اسب بخار و گشتاور 260 نيو‌تن‌متر است و يک سيستم گيربکس 7 سرعته اتوماتيک دوکلاچه نيز نيروي توليدشده را به چرخ‌هاي خودرو مي‌رساند. مصرف سوخت تليسمان در سيکل ترکيبي، 6.2 ليتر در هر 100 کيلومتر است و اين خودرو با حداکثر سرعت 237 کيلومتر بر ساعت، تنها در 7.7 ثانيه به شتاب 0 تا 100 کيلومتري مي‌رسد. شايد حجم موتور اين خودرو نسبت به ساير رقبا کم‌تر باشد، اما با توجه به تکنولوژي مدرن به کار رفته جهت توليد آن و عملکرد بي‌نقص گيربکس دوکلاچه، سواري لذت بخشي به راننده القا خواهد شد.




در حال حاضر رنو تليسمان در سبد محصولات قابل خريد خود شرکت نگين خودرو قرار ندارد، اما شما مي‌توانيد در بازار آزاد مدل E3 آن را با قيمتي بين 205 الي 215 ميليون تومان خريداري کنيد. اگر هزينه‌ي کمتري مد نظرتان هست نيز مي‌توانيد به سراغ مدل E2 آن رفته و با قيمتي بين 175 الي 185 ميليون تومان، تيپ نيمه فول رنو تليسمان را خريداري کنيد.


سيتروئن C6

هرچند در حال حاضر فروش نسل جديد سيتروئن C6 تنها در کشور چين انجام مي‌گيرد، اما از آنجايي که شرکت سايپا آن را در نمايشگاه‌هاي مختلف سراسر کشور رونمايي کرده است ما بايد منتظر عرضه آن در آينده‌اي نزديک در کشورمان نيز باشيم.




سيتروئن C6 از پلتفرم يکساني با پژو 508 برخوردار است که باعث شده طراحي اين دو خودرو نيز تا حدودي شبيه به يکديگر باشد، اما بايد اعتراف کنيم عضو خانواده سيتروئن با جلو پنجره‌اي عريض‌تر همراه با چراغ‌هاي جلو ادغام شده و چراغ‌هاي عريض‌تر پشتي ظاهر لوکس‌تري دارد.




با ورود به کابين داخلي سيتروئن C6 شما شگفت زده خواهيد شد. طراحي داخل اين خودرو الهام گرفته از اتومبيل‌هاي بنتلي است و بسيار لوکس به نظر مي‌رسد. اين کابين تلفيقي از المان‌هاي چرمي باکيفيت و چوب است که همراه با دريچه‌هاي هواي عمودي کمي هم احساس يک خودرو کلاسيک را به شما القا خواهد کرد. يکي از موارد جذاب، موس کنسول وسط است که تاشو است و مي‌توانيد به يک صندلي کوچک نيز تبديل شود. سرنشينان پشتي به لطف اين موس مي‌توانند به تنظيمات مختلف خودرو از قبيل گرمکن صندلي‌هاي پشتي و همچنين کنترلرهاي تهويه مطبوع پشتي دسترسي پيدا کنند.




از نظر امکانات رفاهي و ايمني نيز اين خودرو شامل موارد زير است:

شش کيسه هوا سانروف سيستم چندرسانه‌اي همراه با نمايشگر لمسي و بلوتوث صندلي‌هاي چرمي باکيفيت کيلس استارتر کروز کنترل سنسور پارک جلو و عقب دوربين پشتي دي لايت هدآپ ديسپلي و…
در زير کاپوت اين خودرو، سيتروئن از يک پيشرانه 1.8 ليتري توربو استفاده کرده است، هرچند با توجه به فضاي خالي زياد در محوطه موتوري شايد اين کمپاني مي‌توانست حتي از پيشرانه‌اي با حجم بيشتر استفاده کند. اين پيشرانه قادر به توليد 204 اسب بخار و گشتاور 280 نيوتن‌متر است و نيروي توليد شده توسط يک گيربکس 6 سرعته اتوماتيک به چرخ‌ها منتقل مي‌شود. مصرف اين خودرو در هر 100 کيلومتر در سيکل ترکيبي، 7.5 ليتر است و قادر است با حداکثر سرعت 250 کيلومتري، شتاب غير قابل قبول 0 تا 100 کيلومتري 10 ثانيه‌اي را به همراه داشته باشد.

در حال حاضر قيمت اين خودرو در بازار ايران مشخص نشده است، اما احتمالا سايپا قيمتي در حدود 210 الي 220 ميليون تومان را براي اين سدان در نظر بگيرد. بنابراين اگر يک خودرو لوکس و زيبا به مراتب ارزش بيشتري از يک خودرو سريع و قدرتمندتر براي شما دارد، سيتروئن C6 دقيقا همان چيزيست که شما به دنبالش هستيد.


پژو 508

پژو 508 را بايد بزرگترين سدان شرکت پژو دانست که اخيرا موفق شده به لطف شرکت مشترک ايران خودرو و پژو به نام ايکاپ مجوز ورود به ايران را نيز کسب کرده و حتي شاهد آغاز فروش آن در کشورمان باشيم. اين خودرو براي اولين بار در سال 2011 ميلادي بود که جايگزين پژو 407 شد، اما درست 4 سال بعد يک نسخه فيس ليفت جديد نيز از آن رونمايي شد.




سعي و تلاش پژو در طراحي اين محصول به ارمغان آوردن ترکيبي از احساس لوکس بودن و البته ظاهري با ابهت بوده است، در همين حين رده‌هايي از يک خودرو اسپورت را نيز مي‌توان در پژو 508 ديد. به طور مثال، نماي جانبي خودرو نشانگر يک سدان لوکس خانوادگي بزرگ است، اما نماي جلويي همراه با طراحي اسپورت جلوپنجره و چراغ‌ها تداعي کننده گربه سان خشمگيني در ذهن است. در داخل کابين نيز دقيقا به همين روال طراحي دوگانه ديده مي‌شود؛ يک مانيتور بزرگ در وسط کنسول جلو همراه با چيدمان المان‌هاي سيستم تهويه نشان دهنده خودرويي لوکس است و در سمتي ديگر شيفترهاي تعويض دنده در پشت فرمان خودرو و شکل و ظاهر صفحه کيلومتر، به سبک اتومبيل‌هاي اسپورت طراحي شده است.




پژو 508 قابل فروش در ايران مدل GT Line اين محصول است که از تفاوت‌هايي در رينگ 18 اينچي، خروجي دوگانه اگزوز و ظاهري اسپورت‌تر نسبت به نسخه اصلي پژو 508 بهره مي‌برد.

شما مي‌توانيد از پيشرانه 1.6 ليتري توربوشارژ به کار رفته در اتومبيل‌هاي دي اس 5 و دي اس 6 سيتروئن که به تازگي وارد بازار ايران شده‌اند بهره‌مند شويد. اين پيشرانه قادر به توليد 165 اسب بخار و گشتاور 240 نيو‌تن‌متر است و نيروي توليد شده توسط يک گيربکس 6 سرعته اتوماتيک به چرخ‌ها منتقل مي‌شود. مصرف سوخت پژو 508 در هر 100 کيلومتر در سيکل ترکيبي، 7.1 ليتر است. شتاب 0 تا 100 کيلومتر بر ساعت اين خودرو 9.5 ثانيه بوده و حداکثر سرعت آن نيز 220 کيلومتر بر ساعت است.




در حال حاضر به طور کامل از تجهيزات و امکانات پژو 508 قابل فروش در ايران مطلع نيستيم اما از مهم‌ترين آن‌ها مي‌توان به موارد زير اشاره کرد:

سيستم تهويه 4 گانه چراغ‌هاي تمام ال اي دي جلويي سانروف روکش چرم ناپا براي صندلي‌ها گرمکن، سردکن و ماساژور صندلي‌هاي جلو دي لايت هدآپ ديسپلي سيستم هشداردهنده نقاط کور سيستم هشداردهنده عدم حرکت بين خطوط کيلس استارتر کروز کنترل 6 ايربگ
در حال حاضر قيمت نهايي اين خودرو بين 185 الي 195 ميليون تومان است و با پيش پرداخت 90 ميليون توماني نيز مي‌توانيد آن را به صورت اقساطي خريداري کنيد.
جمع بندي

در مجموع بين اين سه خودرو لوکس فرانسوي بايد رنو تليسمان را کم نقص‌تر و برتر از دو رقيب ديگر دانست، اما اگر با فضاي نسبتا کم پشتي اين خودرو مشکل داريد بايد بر روي گزينه‌هاي ديگري فکر کنيد. رده دوم را بايد به پژو 508 اختصاص داد که از عملکرد بهتري برخوردار است و نسبت به بسياري از رقباي خود از قيمت کمتري برخوردار است. در انتها جايگاه سوم را بايد به سيتروئن C6 نسبت بدهيم. اگر طراحي کابين خودرو براي شما از درجه اهميت بسيار بالايي برخوردار باشد و توانايي مالي خريد اتومبيل‌هاي لوکس قدرتمند را نداشته باشيد، اين سدان لوکس فرانسوي نيز مي‌تواند گزينه‌ي خوبي براي خريداري شما باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۶۰۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با نواده پژو ۴۰۵ معروف آشنا شوید /عکس

امیرمسعود عابدین: پژو از سال ۲۰۱۰ در چین از نام "۴۰۸" برای نسخه سدان هاچ بک ۳۰۸ استفاده می‌کند. این مدل به شکلی عجیب‌ومتفاوت برای اروپا تغییر کاربری داده و ۴۰۸ به طور رسمی به عنوان یک فست‌بک شناخته می‌شود.

این خودرو بر آخرین نسخه از پلتفرم EMP۲ Stellantis که با ۳۰۸ هاچ‌بک و استیشن‌واگن مشترک است، سوار می شود؛ البته پژو استدلال می‌کند که این خودرو محصولی پیچیده‌تر است که در بالای سگمنت C قرار می‌گیرد. با طول ۴۶۸۷ میلی‌متر (۱۸۴.۵ اینچ)، مدل جدیدی که نشان شیر را حمل می‌کند، کمی طولانی‌تر از ۳۰۸ استیشن واگن با شکل سنتی است.

با در نظر گرفتن صندلی‌های عقب، صندوق عقب می‌تواند ۵۳۶ لیتر و با جمع کردن آنها، ۱۶۱۱ لیتر ظرفیت داشته باشد.

به گزارش خبرآنلاین، در مورد فضای داخلی آوانگارد، چیز زیادی برای گفتن وجود ندارد، چرا که تا حد زیادی شبیه به مدل ۳۰۸ است. این خودرو دارای یک جفت صفحه نمایش ۱۰ اینچی و فرمان معمولی پژو است. یک سیستم صوتی Focal با ۱۰ بلندگو (شامل ساب ووفر) در طول سه سال به طور خاص برای ۴۰۸ توسعه داده شده است.

پژو در ابتدا ۴۰۸ جدید را با دو پیشرانه پلاگین هیبریدی به فروش رساند. هر دو، دیفرانسیل جلو همراه با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و موتور الکتریکی ۱۰۹ اسب بخار (۸۱ کیلووات) هستند. چیزی که آنها را متمایز می‌کند، موتور بنزینی ۱٫۶ لیتری توربوشارژ است که دارای ۱۵۰ و ۱۸۰ اسب بخار هستند. با ترکیب قدرت موتور احتراقی و موتور الکتریکی، نسخه کوچک‌تر PHEV حدود ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. نوع قوی تر، قدرت را به ۲۲۵ اسب بخار افزایش می‌دهد در حالی که همان مقدار گشتاور را حفظ می‌کند.

از طرف دیگر، یک نسخه پایه با یک موتور بنزینی ۱٫۲ لیتری سه سیلندر کوچکتر با قدرت ۱۳۰ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور وجود دارد. این پیشرانه قدرت خود را از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو می‌فرستد. نسخه‌ای الکتریکی این خودرو در راه است.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

۵۴۳۲۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903079

دیگر خبرها

  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • قیمت تولیدات ایران‌خودرو در بازار +جدول
  • با نواده پژو ۴۰۵ معروف آشنا شوید /عکس
  • رانندگی با تنها فراری پلاک ملی ایران چه حسی دارد؟ (فیلم)
  • چری در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ با رویکرد «اکوسیستم متنوع»
  • قدرت‌نمایی هالند: این وایکینگ متوقف‌نشدنی است
  • رکورد قیمت خودروی چینی در ایران شکسته شد
  • ببینید | رانندگی با تنها فراری پلاک ملی ایران چه حسی دارد؟
  • این برند لوکس چینی به میدان بازمی‌گردد | به دنبال تجسم آینده