Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@14:28:36 GMT

کودکان قربانيان بي دفاع جنايتکاران

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۶۰۸۴۳

خبرگزاري آريا - ماجراي جنايت هولناک «آتنا» دخترک خردسال پارس آبادي در استان اردبيل سرآغازي بر سريال ناپديد شدن کودکاني بود که انتشار هر خبري دراين باره قلب و روح خانواده‌ها را نشانه رفته است.

به گزارش سرويس حوادث جام نيـوز، طي روزهاي اخير در ميان اخبار حوادث روزنامه‌ها و فضاي مجازي، خبري از پيوستن نام کودکي به فهرست گم شدگان افزوده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هنوزافکارعمومي در شوک ناشي از جنايت اردبيل بود که خبر کوچ ابدي نوزاد 8 ماهه‌اي به نام «بنيتا» در پاکدشت، زخم عميق ديگري بردلهاي غصه دارمردم واردکرد. پس از ربوده شدن مليکا در مشهد دو اتفاق از اين دست دراستان مازندران نيز چالش تازه‌اي را پيش روي پليس اين استان قرار داده است. ماجراي ناپديد شدن 30 روزه پسر بچه‌اي در امامزاده عبدالله آمل و ربودن ناموفق کودکي در «مياندرود»، پليس را به واکاوي گسترده دراين باره واداشته است.گفته مي‌شود که سرنوشت پسر هشت ساله‌اي به نام پارسا قندي که يک ماه پيش در حوالي امام‌زاده هاشم آمل مفقوده شده است، هنوز در هاله‌اي از ابهام قرار دارد و همچنان هيچ خبري از او در دست نيست.

بعدازظهر روز 11 تير 96 بود که او همراه خانواده‌اش از سفر شمال به تهران باز مي‌گشت. اعضاي اين خانواده، درطول مسيردرمحلي بعد از تونل وانا- حوالي امام‌زاده هاشم -در مکاني معروف به‌نام «نقشه‌شاه» در نزديکي رودخانه براي صرف غذا توقف کردند.

والدين‌اش در حال آماده کردن غذا بودند وپارسا هم کمي دورتر، در جايي که دو خودروي ديگر نيز توقف کرده بودند، مشغول بازي بود اما به‌يک‌باره ناپديد شد.دقايقي بعد وبه‌دنبال ناپديد شدن مرموزپسرک، تلاش‌هاي گسترده براي به‌دست آوردن ردي از او آغازشد اما نتيجه‌اي به دست نيامد و امدادگران هلال احمر هم بعد از کاوش‌هاي فراوان نتوانستند ردي از او در رودخانه به‌دست آورند. محسن- پدر کودک ناپديد شده- بر ربوده شدن فرزندش تأکيد دارد در حالي که اعتقاد گروههاي تجسس بر اين است که اوبه احتمال زياد به داخل آب سقوط کرده و جريان تند رودخانه او را با خود برده است.با اين حال به خاطر اصرار و پافشاري پدر پارسا، پرونده‌اي در اين باره در پليس آگاهي شهر آمل تشکيل شد و در دستور کار تيم پليس قرارگرفت.

اما باوجود تجسس‌هاي گسترده تاکنون هيچ سرنخ و اثري ازپسرک ناپديد شده به‌دست نيامده است.پرونده دوم اما خيلي زود نتيجه داد و به گفته حجت‌الاسلام سيدجواد هاشمي - دادستان عمومي و انقلاب مياندرود- رباينده دختر 10 ساله در اين شهرستان با سرعت عمل مأموران شناسايي و بازداشت شد.آدم ربا مرد 31 ساله‌اي است که پس از چند ساعت آزاردخترک و سرقت گوشواره‌ها، قرباني‌اش را رها کرده بود.تبهکار سابقه دارکه با رديابي‌هاي تخصصي کارآگاهان شناسايي و دستگيرشده بود در مراحل مختلف بازجويي به آزارواذيت دخترک وسرقت طلاهايش اعتراف کرد.به گفته دادستان مياندرود متهم بازداشت شده پس از انجام تحقيقات و بازسازي صحنه وقوع جرم، راهي زندان شده است تا محاکمه شود.

درچنين شرايطي که روح ملت بزرگ ايران به خاطروقايع اخيرواتفاقات هولناک که براي چند تن ازکودکان اين سرزمين رخ داده زخم خورده است، انتظارعمومي اين است که ضمن ريشه‌يابي چنين وقايع تلخ وغيرقابل جبراني ازسوي کارشناس‌هاي مربوطه، دستگاه قضا نيزبا عوامل چنين جنايت‌هايي برخورد قاطع وسريع داشته باشد تا روح ملت کمي التيام يابد.


ازسوي ديگر ضرورت بالا بردن آگاهي‌هاي عمومي مردم و خانواده‌ها در اين شرايط نيز اهميتي بس بالاتر از اقدامات صرف پليسي دارد. امنيت اجتماعي زماني محقق خواهد شد که واژگاني چون ترس، خطر و هراس از اتفاقات پيش‌بيني نشده از جامعه رخت بربندد.

دراين ميان نيروي انتظامي يکي از نهادهاي مهم و محوري در سطح جامعه به شمارمي رود که به‌عنوان مجري قانون و برقرار‌کننده نظم و امنيت عمومي درکشور وظيفه سنگيني بردوش دارد. درهمين راستا ضرورت دارد تا پليس نيزبا اطلاع‌رساني شفاف و بموقع، سدي بر سر راه شايعه پراکني‌ها ايجاد وتدابيرلازم امنيتي وآموزشي براي پيشگيري ازاين وقايع هولناک را نيزدردستورکارويژه قراردهد.
ايران
110


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۶۰۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ غزه / آمار قربانیان به ۳۴۵۹۶ هزار نفر افزایش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش الجزیره، وزارت بهداشت فلسطین در غزه امروز پنج‌شنبه اعلام کرد که از آغاز تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه در ۷ اکتبر تا امروز دست‌کم ۳۴ هزار و ۵۹۶ فلسطینی شهید و ۷۷ هزار و ۸۱۶ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

بنابر اعلام این وزارت‌خانه در شبانه‌روز گذشته ۲۸ نفر در غزه شهید و ۵۱ نفر دیگر زخمی شدند.

دیروز چهارشنبه و در ادامه حمایت‌های جهانی از مردم فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه، هزاران نفر از مردم ایتالیا با تجمع در شهر میلان، ضمن حمایت از مبارزه گروه‌های مقاومت فلسطین علیه صهیونیست‌ها، جنایت‌های ارتش صهیونیستی در نوار غزه و کشتار مردم بی‌گناه را محکوم کردند

شبکه الجزیره روز چهارشنبه تصاویری از تظاهرات پرشور در شهر میلان ایتالیا زیر بارش باران برای درخواست توقف جنایات اسرائیل در غزه منتشر کرد.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با در دست داشتن پرچم فلسطین شعار‌های ضد صهیونیستی در کشتار مردم فلسطین در نوار غزه و توقف جنگ سر دادند.

در خبری مرتبط، مردم ترکیه در شهر ترابزون ترکیه نیز در راهپیمایی همبستگی با مردم غزه با حمل پرچم‌های فلسطین از مردم غزه در برابر رژیم صهیونیستی حمایت کردند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • جنگ غزه/ شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت
  • اعلام آمار جدید قربانیان جنگ غزه
  • آمار جدید قربانیان جنگ غزه
  • سقوط اتوبوس به دره در شمال پاکستان ۲۰ کشته برجای گذاشت
  • افزایش قربانیان سیل کنیا به حدود ۱۹۰ نفر
  • ناپدید شدن یک کودک در استان گلستان / یسنا کجاست؟
  • افزایش دوبرابری شمار قربانیان فرونشست اتوبان در چین
  • کودک چهار ساله که هنگام رفتن به مزرعه ناپدید شده/ این عکس‌ها متعلق به یسنا است
  • جنگ غزه / آمار قربانیان به ۳۴۵۹۶ هزار نفر افزایش یافت
  • تقلای جنایتکاران جنگی برای رهایی از کابوس بازداشت