Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق اصناف شهرستان گفت: در شهرستان برخوار حدود پنج هزار بافنده قالی وجود دارد که از این تعداد حدود دو هزار و دویست نفر بیمه شده و سایر قالی بافان فاقد بیمه تامین اجتماعی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازچشم برخوار؛ مراسم اهدای اعتبارنامه هفت اتحادیه های صنفی شهرستان برخوار پیش از ظهر امروز با حضور اسفندیار تاجمیری فرماندار برخوار، احمدرضا کرمی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان برخوار در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرمی در ابتدای مراسم گزارشی از انتخابات برگزار شده ارائه و اظهار کرد: این انتخابات برای اولین بار به صورت الکترونیکی برگزار شد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان در ادامه ضمن تشکر از فرماندار برخوار که نمایندگان جامعه اصناف را به حضور پذیرفت و ضمن قدردانی از هیئت مدیره های قبلی که در چهار سال زحمت های فراوانی را متحمل شدند، به افرادی که عضو هیئت مدیره اتحادیه های صنفی شهرستان شدند تبریک گفت.

علی فتاحی در ادامه به برخی از مشکلات موجود در واحدهای صنفی اشاره کرد و رکود بازار و بیکاری واحدهای صنفی که منجر به تعطیلی این واحدها شده است را از جمله این مشکلات برشمرد.

وی در خصوص موضوع دارایی های سنگین و مالیات بر ارزش افزوده اظهار کرد: این دارایی های سنگین باعث شده واحدهای صنفی پروانه کسب خود را باطل کنند و در نتیجه منجر به تعطیلی این واحدهای صنفی شد.

فتاحی در ادامه به بحث صنایع دستی از جمله قالی بافان و منبت کاران پرداخت و عنوان کرد: در شهرستان برخوار حدود پنج هزار بافنده قالی وجود دارد که از این تعداد حدود دو هزار و دویست نفر بیمه شده اند و سایر قالی بافان فاقد بیمه تامین اجتماعی هستند و از هیچ یک از خدمات برخوردار نیستند و اکثر استاد کاران با توجه به رکود بازار به مرز ورشکستگی رسیده اند و تاکنون هیچ گونه تسهیلاتی دریافت نکرده اند.

این مسئول در رابطه با موضوع منبت کاران اظهار کرد: اکثر منبت کاران با توجه به این که مدرک صنایع دستی و فنی حرفه ای دارند فاقد بیمه کارفرمایی هفت درصد هستند و سهمیه ای برای آن ها وجود ندارد.

فرماندار برخوار در ادامه ضمن تشکر از اتحادیه ها گفت: بخشی از این مشکلات در شهرستان قابل حل است و برخی از طریق استان قابل حل و برخی دیگر از جمله رکود بازار؛ موضوع ملی و کشوری است که امیدواریم در آینده نزدیک پیگیری و حل شود.

اعتبارنامه هیئت مدیره اتحادیه های جدید در پایان جلسه توسط فرماندار، سلطانی معاون فرماندار، کرمی رئیس اداره صنعت و معدن، فتاحی رئیس اتاق اصناف و دیگر مسئولان به افراد منتخب اهدا شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۶۱۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه سوخت این خودرو‌ها قطع می شود

آفتاب‌‌نیوز :

احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در نامه‌ای به مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی خواستار عدم تخصیص سهمیه سوخت به خودرو‌های بنزینی و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه نامه شخص ثالث با جدیت و قوت بیشتر شده است.

در این نامه آمده است: ضمن تشکر و قدردانی از تلاش مستمر همکاران آن وزارتخانه شاغل در ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت در اجرایی نمودن مفاد ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه و غیر فعال نمودن کارت سوخت خودرو‌های گازسوز فاقد بیمه نامه شخص ثالث در فاز اول اجرای ماده قانونی یاد شده، با توجه به نتایج مثبت حاصله از اجرای این ماده قانونی که منجر به افزایش پوشش بیمه‌ای وسایل نقلیه و همچنین صرفه جویی در مصرف روزانه میلیون‌ها لیتر نفت و گاز شده است خواهشمند است دستور فرمائید در گام بعدی اجرای طرح عدم تخصیص سهمیه سوخت به خودرو‌های بنزینی و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه نامه شخص ثالث با جدیت و قوت بیشتری در دستور کار قرار گیرد تا در آینده شاهد تداوم اثرات مثبت اجرای این ماده قانونی باشیم.

در پایان خاطرنشان می‌سازد همکاران این وزارت در بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران آماده هرگونه همکاری و مساعدت هستند تا این مرحله از اجرای قانون نیز با شایستگی عملیاتی گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ قطعه زمین به کارگران فاقد مسکن تنگستان اهدا می‌شود
  • جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان مهریز
  • تخریب صنف و صنعت طلا و جواهر به بهای اجرای یک سامانه
  • فرماندار رفسنجان با اهدای گل به دیدار کارگران سطح شهر رفت
  • رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است
  • هشدار بیمه مرکزی به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • برخوار شهرستانی با کمترین نرخ بیکاری در استان
  • سهمیه سوخت این خودرو‌ها قطع می شود
  • کارت سوخت این خودروها باطل می‌شود