Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-30@21:49:19 GMT

محورهای سخنان رئیس جمهور در مراسم حکم تنفیذ

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۶۲۶۷۶

محورهای سخنان رئیس جمهور در مراسم حکم تنفیذ

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تنفیذ رأی ملت، حجت‌الاسلام روحانی را به ریاست جمهوری منصوب کردند. به گزارش جهان نيوز به نقل ازتسنیم، مراسم تنفید حکم ریاست‌جمهوری حجت‌الاسلام حسن روحانی در محضر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینه امام‌خمینی(ره) آغاز شد.در این مراسم آیت‌الله آملی‌‌لایجانی رئیس قوه قضائیه، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت‌الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای نگهبان و دیگر مسئولان کشوری و فرماندهان عالی نظامی حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت‌الاسلام روحانی که موفق به کسب اکثریت آرای مردمی در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری شده، با تنفیذ امام خامنه‌ای به مدت 4 سال به عنوان رئیس‌جمهور فعالیت خود را آغاز می‌کند.در این مراسم متن حکم تنفیذ ریاست جمهوری توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی قرائت شد.

محورهای سخنان حجت الاسلام روحانی رئیس‌جمهور دوازدهم در مراسم تنفیذ حکم خود به شرح زیر است:

** رأی ملّت و تنفیذ آن موکول به حفظ و رعایت تعهّد به صراط مستقیم اسلامی و انقلابی است.
** خدای بزرگ را سپاسگذارم که یکی از بهترین روزها را برای آغاز به کار دولت دوازدهم مقدر فرمود، در آستانه ولادت ثامن الائمه امام علی بن موسی الرضا (ع) که در دوران حیات پر برکتش شیعه دوباره متولد شد.

** امامی که فخر همه ی ما ایرانیان است، از شیعه تا سنی، از فارس تا آذری از کرد تا لر، از عرب تا بلوچ و ترکمن، همه رو به این آستان دارند و خاضعانه و عاشقانه می گویند، السلام علیک یا مولای یا علی بن موسی الرضا.

** آداب زیارت امام هشتم به هیچ قوم و مذهبی، محدود نیست؛ همه ی ما در برابر آن حضرت خاضعیم و افتخار خادمی او را داریم که او هماره ضامن استقلال کشورمان بوده و هست.

** ایران اگر امروز ایران است، اگر کشوری مستقل در جهان اسلام است، اگر با حفظ هویت دینی و اسلامی خود استقلال ملی و تاریخی دارد.

** یکی از عوامل برجسته آن وجود بارگاه شریف آن حضرت در این سرزمین است.
** چرا که مزار آن امام همچون پرچم برافراشته ای از پیوند هویت دیی و ملی ما ایرانیان است.
** ایران با همه ی عظمت و شوکت تاریخی اش در برابر اسلام، از سر ادب و احترام تسلیم شد.
** آنچه ایران را به اسلام اورد، نه برق شمشیر، که نور نبوت و امامت بود.
ادامه دارد...

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۶۲۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

 آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور امروز سه‌شنبه در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رئیس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • قانون بیمه‌ کارگران ساختمانی ابلاغ شد
  • رئیس‌جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • رئیس جمهور هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رییس جمهور
  • ضرورت اقدامات عملی برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های عدلیه است