Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم تنفیذ حکم دوازدهمین دوره‌ی ریاست جمهوری اسلامی ایران، در حسینیه‌ امام خمینی قدس‌سره در حال برگزاری است.

به گزارش جنوب نیوز، مراسم تنفیذ حکم دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز پنجشنبه ۱۲ مرداد در حسینیه‌ امام خمینی قدس‌سره آغاز شد.

این مراسم از ساعت ۱۰:۳۰ صبح پنجشنبه در حسینیه‌ی امام خمینی قدس سره، در محضر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و با حضور رؤسای قوا، رئیس مجلس خبرگان رهبری، مقامات کشوری و لشکری، علما و دانشگاهیان، جمعی از سفرا و نمایندگان بلندپایه‌ی کشورهای خارجی برگزار می‌شود و در شبکه‌های مختلف رادیویی-تلویزیونی و شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی به صورت زنده پوشش داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این برنامه وزیر کشور، گزارشی از روند برگزاری انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری را ارائه می‌کند؛ سپس حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، متن حکم رهبر انقلاب در تنفیذ رأی مردم و نصب حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی به مقام ریاست جمهوری اسلامی ایران را قرائت خواهد کرد؛ آنگاه رهبر انقلاب اسلامی لوح متن حکم را به رئیس‌جمهور منتخب مردم اعطا می‌کنند.

در ادامه رئیس‌جمهور به بیان سخنان خود می‌پردازد و پس از آن حاضران، شنونده‌ی بیانات مهم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی«مدظله‌العالی» خواهند بود..

سخنرانی وزیر کشور در مراسم تنفیذ

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز در مراسم تنفیذ حکم دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران که در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد طی سخنانی، اظهار داشت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اداره حکومت و قانونگذاری در چارچوب اصول قانون اساسی با اراده و نظر ملت تعیین می‌شود و برگزاری انتخابات تبلور این اراده و خواست مردم است.

وی در ادامه افزود: یکی از بزرگترین دستاوردها و افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که در ادبیات سیاسی دریچه تازه بر روی جهانیان گشود و در عمق باور ملت‌های آزاده به زیبایی نقش بست حاکمیت مردم‌سالاری دینی در کشور عزیزمان است که با آموزه‌های اسلام ناب و آرمان‌های امام راحل و هدایت‌های مقام معظم رهبری مستمراً به شکوفایی و بالندگی آن باتکیه بر آرای عمومی از طریق برگزاری انتخابات افزوده می‌شود.

وزیر کشور تأکید کرد: انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری می‌توان به عنوان یکی از مهمترین حماسه‌های سیاسی کشور قلمداد کرد، این انتخابات در شرایطی برگزار شد که کشور از لحاظ مؤلفه‌های سیاسی خارجی، امنیت ملی و مسائل داخلی در وضعیتی قرار داشت که حضور مردم ایران را در صحنه مشارکت بیش از هر زمان دیگری ضروری ساخته بود.

قرائت متن حکم تنفیذ توسطحجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی لحظاتی پیش حکم حجت‌الاسلام حسن روحانی را در دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری تنفیذ کردند.

متن حکم تنفیذ رهبر انقلاب که توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در این مراسم قرائت شد، بدین شرح است:

بسم الله‌الرحمن‌الرحیم

خداوند متعال را سپاس می‌گوییم که در آزمون سیاسی و اجتماعی بزرگ دیگری ملت عظیم‌الشأن ایران و سرافراز فرمود و حضور مبارک آنان را در یکی از اساسی‌ترین اقدامات ملی گامی بلند در جهت حراست از عزت و امنیت کشور و ابهت نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار داد.

انتخابات پرشور در صفوف طولانی رأی‌دهندگان در سراسر کشور و نصاب درخشان شرکت‌کنندگان در انتخاب رئیس جمهور و آن گاه رأی بالای شخصیت منتخب همگی نشانه‌های روشن از موفقیت نظام اسلامی در تحکیم و تثبیت جمهوریت و خصلت مردمی این نظام انقلابی است و این یکی از اساسی‌ترین و مهمترین توانمندی‌های بی‌شمار کشور اسلامی عزیز ما است که دستیابی به آرمان‌های والای انقلاب را ممکن می‌سازد و آینده روشن کشور و ملت را نوید می‌دهد، اکنون با استمداد از هدایت و عنایت پروردگار و در سایه توجهات حضرت ولی‌الله اعظم ارواحنافداه و با تبرک و تفأل به همزمانی با ایام ولادت حضرت امام ابی‌الحسن‌الرضا علیه آلاف‌التحیه و الثناء، اینجانب به پیروی از گزینش ملت ایران، رأی آنان را تنفیذ و دانشمند محترم جناب حجه‌الاسلام آقای دکتر حسن روحانی را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌کنم و با دعا برای موفقیت ایشان مؤکداً توصیه می‌کنم که این منصب خطیر را وسیله‌ای برای کسب رضای الهی و ذخیره‌ای برای هنگامه‌ی لقاء پروردگار قرار دهند و همت خود را متوجه استقرار عدالت و جانبداری از محرومان مستضعف و اجرای احکام اسلام ناب و تقویت وحدت و عزت ملی و توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های عظیم کشور و صراحت در بزرگداشت ارزشها و مبانی انقلاب اسلامی نمایند و مطمئن باشند که ملت غیور و شجاع، خدمت‌گزاران کشور را در دشواری‌ها و در مقابله با زورگویی‌ها و زیاده‌خواهی‌های استکبار تنها نخواهند گذاشت.

لازم می‌دانم بار دیگر درباره اجرای برنامه‌ اقتصاد مقاومتی و توجه ویژه به موضوع اشتغال و تولید داخلی تأکید کنم و یادآوری نمایم که رأی ملت و تنفیذ آن موکول به حفظ و رعایت تعهد به صراط قویم و مستقیم اسلامی و انقلابی است.

در پایان یاد امام عزیز راحل را گرامی می‌دارم و به روح مطهر ایشان و شهیدان این راه درود می‌فرستم، والسلام علی عبادالله الصالحین.

سیدعلی خامنه‌ای

1396/5/12

سخنرانی رئیس جمهور دوازدهم در مراسم تنفیذ

روحانی: ما شهادت را از امام حسین(ع) و شریعت را از امام صادق(ع) یاد گرفتیم/ فعالان سیاسی به این نتیجه رسیده‌اند راهی جز برپایی جامعه اعتدالی نداریم

محورهای مهم سخنان روحانی در مراسم تنفیذ به شرح زیر است:
خدای بزرگ را سپاسگزارم که یکی از بهترین روزها را برای آغاز به کار دولت دوازدهم مقدر فرمود. در آستانه ولادت علی بن موسی‌الرضا (ع) که فخر همه ما ایرانیان است.

ما شهادت را از امام حسین(ع) و شریعت را از امام صادق(ع) یاد گرفتیم.

امام رضا(ع) به ما سیاست را آموخت که چگونه با وجود فشارها شیعه را گسترش دادند.

همه اقوام ایرانی حق دارند که خواهان توجه و مشارکت بیشتر باشند.

ما باور کرده ایم علی رغم گام های بلندمان هنوز تا رسیدن به جایگاه بلند قدرت اقتصادی تاثیرگذار در سطح منطقه و جهان فاصله داریم.

می دانیم که تحولات منطقه ای و ملی مرتبط با زنان و جوانان بر حال و آینده کشور بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

پس از چهار دهه همه فعالان سیاسی به این باور رسیده اند که چاره ای جز برپایی جامعه اعتدالی نداریم.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۶۳۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت یک‌هفته‌ای استاندار برای ایجاد کارگروه ویژه اشتغال در لرستان

به گزارش خبرگزاری مهر، پیرو تأکید رئیس‌جمهور در نشست هیئت دولت و استانداران مبنی بر پیگیری ویژه موضوع بیکاری در استان‌های دارای بیش‌ترین آمار، «ابوطالب شفقت» استاندار لرستان با صدور این دستور خطاب به مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، خواستار تشکیل این کارگروه ویژه در هفته جاری شد.

در این راستا رئیس‌جمهور با تأکید بر بانک‌های عامل خواستار تسریع در پرداخت تسهیلات برای حمایت واحدهای تولیدی و مشاغل خرد در استان‌های دارای بیش‌ترین آمار بیکاری از جمله لرستان شد.

استاندار لرستان نیز پیرو این دستور، با تشکیل این کارگروه به‌صورت ویژه موضوع اشتغال استان را پیگیری خواهد کرد.

کد خبر 6098067

دیگر خبرها

  • دستور رئیسی برای حل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری
  • دستور ویژه رئیسی برای حل مشکل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری
  • دستور ویژه رئیس‌جمهور برای حل مشکل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری
  • دستور ویژه رئیس جمهور برای حل مشکل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری
  • جایگاه ترکیه در سیاست همسایگی ایران ویژه است
  • ۵۰ نکته از خلاصه گزارش مردمی رئیس‌جمهور به مردم
  • ۵۰ نکته از حلاصه گزارش مردمی رئیس‌جمهور به مردم
  • رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم: «وعده صادق» اجماع‌ساز بود و همگان آن را ستودند/ ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند/ فقط مذاکره مسائل را حل نمی‌کند/ ساختارهای فسادزا را اصلاح می‌کنیم/ از وضع زندگی مردم و خواسته‌های جوانان مطلعم
  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • مهلت یک‌هفته‌ای استاندار برای ایجاد کارگروه ویژه اشتغال در لرستان