Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@15:01:10 GMT

زادگاه امام راحل عطر رضوی به خود گرفت

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۶۳۵۸۷

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، جشن بزرگ میلاد امام رضا(ع) از سری جشن‌های مردمی «زیر سایه خورشید» عصر چهارشنبه 11 مردادماه در مصلی امام خمینی(ره) خمین با حضور گسترده مردم و خدام حرم رضوی برگزار شد.حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، امام جمعه خمین در این مراسم گفت: ائمه(ع) را فقط خود ائمه می‌توانند معرفی کنند و انسان‌های معمولی و حتی عالمان دینی نیز از بیان اوصاف ایشان عاجز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ائمه(ع) را خلیفه الله و انسان‌های کامل توصیف کرد و افزود: با وجود اینکه این انسان‌های کامل کرامات زیادی دارند و معصوم از گناه هستند نباید در جایگاه آنها غلو کرد و به انحراف کشیده شد هیچ کدام از دانشمندان و عالمان با ائمه(ع) قابل قیاس نیستند و کسی توانایی شناخت مقام عصمت و ولایت را ندارد.امام جمعه خمین خاطرنشان کرد: دشمنان در فضای مجازی با طرح مطالب دروغ تلاش می‌کنند اعتقادات مردم بخصوص جوانان را تخریب کند اما ارادت مردم به اهل‌بیت(ع) فطری است.یادآور می‌شود: در این مراسم تندیس جشن‌های زیر سایه خورشید به امام جمعه خمین اهدا شد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۶۳۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجدید میثاق مسئولان حوزه حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (قدس سره)

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی به اتفاق آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و جمعی از کارگزاران و خادمان فرهنگی این حوزه در آستانه اعزام  زائران ایرانی به سرزمین وحی امروز پس از دیدار با مقام معظم رهبری در حسینیه امام خمینی (ره) با حضور در مرقد مطهر امام راحل با آرمان‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

بر اساس این گزارش ، شرکت کنندگان در این آئین معنوی ضمن نثار تاج گل، قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران یاد و خاطره امام خمینی(ره) را گرامی داشتند و با آرمان‌های والای امام راحل عظیم الشان (ره) ، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب عهدی دوباره بستند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در مراسم تجدید میثاق با آرمان های امام راحل در جمع نمازگزاران در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ، از امام راحل عظیم الشان بعنوان احیاگر حج ابراهیمی یاد و ابراز امیدواری کرد که دست اندرکاران حوزه حج و زیارت با تلاش بیشتر دراجرای مسئولیت سنگین انجام فریضه حج ابراهیمی موفق شوند و ایران اسلامی را سربلند نمایند. 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه خدمتگزاران ضیوف الرحمان امسال بدلیل سفر به سرزمین وحی از مشارکت در مراسم سالگرد ارتحال امام امت در ایران عزیز محرومند، افزود: خدا را شاکریم که امروز توفیق دیدار با مقام معظم رهبری و حضور در کنار تربت پاک امام راحل رضوان الله علیه نصیب خدمتگزاران حج شد.

وی به محورهای سخنان مقام معظم رهبری درخصوص شخصیت پیامبر بزرگ الهی حضرت ابراهیم(ع) اشاره کرد و گفت: خداوند این پیامبر عظیم الشان را برای رهایی انسانها فرستاد، هر چند ابراهیم خلیل الرحمان یک پیامبر دل رحم بود ولی در برابر دشمنان خدا از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی ورزید.
   
سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه درآیات الهی بیش از شصت مورد از حضرت ابراهیم(ع) یاد شده است، گفت: در آیات مختلفی به  پاکبازی و عبادت مخلصانه  اشاره شده که زائران  در کنار خانه خدا  می توانند از آن درس بگیرند.

وی با اشاره به اینکه حضرت ابراهیم(ع)  همسر جوان  و طفل شیرخوار خود را برای اینکه نماز برپا شود در سرزمینی بی آب و علائم حیات قرار داد ، قرار گرفتن قبر حضرت هاجر(س) درطواف خانه خدا را یادآور شد و افزود: سعی  صفا و مروه یادگار این بانو است و ایجاد کننده چشمه زمزم هم حضرت اسماعیل با عنایات الهی بوده است.

وی افزود: زائرانی که به بیت الله الحرام مشرف می شوند پس از طواف بر گرد خانه خدا برای عبادت و راز و نیاز با حضرت حق پشت مقام ابراهیم می ایستند و نماز اقامه می کنند گویا به جناب ابراهیم (ع) اقتداء کرده اند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه با اشاره به اینکه ابراهیم خلیل الرحمان مامور می شود که خانه خدا را برای طائفین، قائمین و الرکع السجود پاک و پاکیزه کند، اظهار داشت: اینها همه درس آموزاست. 

وی با اشاره به آیه 102 سوره صافات " إِنِّي أَرَىٰ فِي الْمَنَامِ أَنِّي أَذْبَحُكَ فَانْظُرْ مَاذَا تَرَىٰ  قَالَ يَا أَبَتِ افْعَلْ مَا تُؤْمَرُ  سَتَجِدُنِي إِنْ شَاءَ اللَّهُ مِنَ الصَّابِرِينَ- ای فرزند عزیزم، من در عالم خواب چنین می‌بینم که تو را قربانی (راه خدا) می‌کنم، در این واقعه تو را چه نظری است؟ جواب داد: ای پدر، هر چه مأموری انجام ده که ان شاء اللّه مرا از بندگان با صبر و شکیبا خواهی یافت" تصریح کرد: حضرت اسماعیل(ع) که پر از خواسته ها و آرزوهای جوانی است در پاسخ پدر، بدون لحظه ای درنگ عرضه می دارد که پدر  دستور خداوند را  انجام دهد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سخنان امروز خود با اشاره به اینکه زائران باید اخلاص و وحدت را از حضرت ابراهیم(ع) درس بگیرند، خاطرنشان کرد: ایشان با توجه به عملیات ظفرمند طوفان الاقصی  و وعده صادق فرمودند حج پیش رو حج برائت از نسل کشان و کودک کشان ستم پیشه صهیونیست و ارباب  شان آمریکای جایتکار است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق مسئولان حوزه حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (قدس سره)
  • قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور
  • دیدار ائمه جمعه خراسان جنوبی با حجت الاسلام و المسلمین عبادی
  • حسینی: امروزه فریاد حمایت از غزه در غرب طنین‌انداز شده است
  • ۴ هزار کردستانی به مراسم سالگرد ارتحال امام راحل اعزام می‌شوند
  • حسینی: اقدامات دولت سیزدهم تعامل با کشورهای جهان را فراهم کرده است
  • همه باید در قبال مسئولیتی که به ما سپرده شده است کار جهادی انجام دهیم
  • عشق جوانان به ائمه اطهار (ع) وصف ناپذیر است
  • امامت سیاسی، تکلیف ذاتی ائمه اطهار (ع) بوده است
  • امام جمعه اهواز : طرح حجاب «نور» محله به محله اجرا شود