Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-30@06:15:43 GMT

تکانه های مثبت در پرتفوی بیمه معلم

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۶۳۶۰۹

تکانه های مثبت در پرتفوی بیمه معلم

پول‌نیوز - با ابلاغ بیمه مرکزی و در راستای اجرای آیین نامه گزارشگری و افشای اطلاعات موسسات بیمه شرکت های بیمه به اطلاع رسانی شفاف در خصوص فعالیت های خود موظف شده اند. شرکت بیمه معلم نیز به همین منظور اطلاعات شفافی را از عملکرد سالانه خود منتشر کرده است.

به گزارشگروه بانک و بیمهپول‌نیوز، گزارش ها نشان می دهد پورتفوی بیمه معلم طی سالهای اخیر همواره با روند صعودی همراه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حق بیمه صادره این شرکت در سال ٩٢ برابر با ٣،٠١۴،۴٠١ میلیون ریال بود که در سال ٩٣ با رشد قابل توجه ١٠١ درصدی به ۶،٠۴۴،۶٧٢ میلیون ریال رسید. روند افزایشی پورتفوی این شرکت بیمه ای در سالهای ٩۴ و ٩۵ نیز ادامه یافت. به طوریکه حق بیمه صادره شرکت در سال ٩۴ و ٩۵ به ترتیب ٧،۴۰۴،٣٢٨ میلیون ریال و ٩،۴٠٢،۶۵٨ میلیون ریال بود که نسبت به سال های گذشته به ترتیب ٢٢ درصد و ٢٧ درصد رشد را تجربه کرد…

بورس ۲۴ : شرکت بیمه معلم در سال ۱۳۷۳ تاسیس شد که نام اولیه آن شرکت بیمه صادرات و سرمایه گذاری بود. سپس در سال ۱۳۸۶ بعد از واگذاری بخش عمده سهام این شرکت سهامداران جدید تصمیم گرفتند نام آن را به بیمه معلم تغییر دهند.

در حال حاضر بیمه معلم در بازار بیمه کشور به عنوان قدیمی ترین شرکت بیمه خصوصی در عرضه کلیه خدمات بیمه ای فعال است. این شرکت در طول سالهای فعالیت خود توانسته دستاوردهای مهم زیادی را کسب کند که برخی از آنها عبارت از نخستین شرکت بیمه خارجی ثبت شده در کشور عراق، نخستین شرکت بیمه کشور در پرداخت حق بیمه از طریق تلفن همراه، جایزه ملی بهره وری و تعالی سازمان، لوح تقدیر فعالان برتر بیمه عمر، دریافت نشان استاندارد بین المللی اعتماد مشتریان از سوی اتحادیه اروپا، دریافت چند گواهینامه ISO، تقدیر معاون رییس جمهور از مدیر عامل شرکت و کسب رتبه روابط عمومی برتر در دوره های مختلف از نگاه بیمه مرکزی و صندوق ذخیره فرهنگیان و از نگاه اجلاس متخصصان باینکس می باشد.

هم اکنون بیمه معلم در عمده شهرهای مختلف ایران دارای شعب و نمایندگی های زیادی است و در خارج از کشور نیز دارای ۵ شعبه می باشد که ۴ شعبه در کشور عراق و یک شعبه در کشور آذربایجان قرار دارد.

با ابلاغ بیمه مرکزی و در راستای اجرای آیین نامه گزارشگری و افشای اطلاعات موسسات بیمه شرکت های بیمه به اطلاع رسانی شفاف در خصوص فعالیت های خود موظف شده اند. شرکت بیمه معلم نیز به همین منظور اطلاعات شفافی را از عملکرد سالانه خود منتشر کرده است.

بر اساس آخرین ترازنامه شرکت که مربوط به دوره ۱۲ ماهه سال مالی ۹۵ می باشد جمع دارایی های بیمه معلم برابر با ۱۲،۴۴۳،۲۲۰ میلیون ریال است. حال آنکه بدهی های این شرکت معادل ۱۰،۵۴۱،۵۷۰ میلیون ریال می باشد.

این شرکت بیمه ای در سال مالی ۹۵ موفق شد که به رغم اعمال ضوابط بیمه مرکزی مبنی بر نحوه محاسبه ذخایر و افزایش این ذخایر به بیش از ۳۵۵،۳۵۳ میلیون ریال سود خالص دست یابد.

در میان ۲۷ شرکت بیمه ای فعال در کشور بیمه معلم به لحاظ سهم بازار از رتبه قابل قبولی برخوردار است. در سال ۹۳ ارزش بازار این شرکت بیمه ای برابر با ۲٫۹۴ درصد در کل صنعت بیمه بود و در این سال پس از شرکت های بیمه ای ایران، آسیا، دانا، البرز، پارسیان، کوثر، پاسارگاد و کارآفرین رتبه نهم را به خود اختصاص داد.

در سال ۹۴ رتبه بیمه معلم از نظر سهم بازار نسبت به سال گذشته یک درجه بالاتر رفت و به جایگاه هشتم رسید. سهم بازار بیمه معلم در سال ۹۴ معادل ۳٫۲۸ درصد بود. در سال ۹۵ نیز شرکت موفق شد جایگاه خود را از نظر ارزش بازار در صنعت بیمه حفظ کرده و همچنان در مقام هشتمین شرکت بیمه ای که بیشترین سهم بازار را به خود تخصیص داده، بایستد.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۶۳۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت

پیرو برخی تماس‌های حاصله با تعدادی از شهروندان و درخواست مبالغی برای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت، مرکز امور مشتریان سازمان بیمه سلامت ایران اعلام کرد که این سازمان برای ارائه خدمات به مردم از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند و این موضوع کلاهبرداری است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اخیراً شاهد این هستیم که برخی افراد در تماس با شهروندان، خود را به عنوان کارگزار یک شرکت بیمه‌ معرفی و با ادعای صدور "کارت هوشمند بیمه سلامت" و اعلام شماره حساب، اقدام به دریافت مبالغی از مردم برای صدور این کارت می‌کنند. این افراد مدعی هستند که با خرید این کارت هوشمند، شهروندان می‌توانند از مزایا و تخفیفاتی در هنگام دریافت خدمات تشخیصی و درمانی بهره‌مند شوند.

در همین راستا خبرنگار تسنیم پیگیر این موضوع از بیمه سلامت شد و مرکز امور مشتریان و اطلاع رسانی سازمان بیمه سلامت ایران در اطلاعیه‌ای به تسنیم اعلام کرد: «برخی شرکت‌های سودجو به دنبال سوء استفاده از نام و عنوان بیمه سلامت در ارائه خدمات به بیمه شدگان این سازمان هستند، این درحالی است که سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند بنابراین این امر با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می‌گیرد.»

فعالیت سامانه نسخ الکترونیک "بیمه سلامت" پایدار شد

این اطلاعیه تأکید می‌کند که «شهروندان برای اطلاع از آخرین اخبار و آدرس دفاتر پیشخوان طرف قرارداد به سایت سازمان به نشانیihio.gov.ir مراجعه و یا با سامانه 1666 تماس حاصل کنند.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازیگران سریال تورم
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • تحقق ۹۰ درصدی بودجه بیمه معلم در رشته باربری
  • توسعه کانال های ارتباط با مشتریان بیمه تعاون
  • فرصتی طلایی برای درخشش در جشنواره فروش بیمه میهن
  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • تغییر نام «مثبت آموزش» به «استودیو معلم»/ سیروس همتی مجری شد
  • ریال عربستان در بازار آزاد ۱۶۵۶۰ تومان
  • تراز منابع و مصارف مشمول بودجه استان زنجان مثبت شد