Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رييس جمهور در مراسم تنفيذ حکم رياست جمهوري خود با بيان اينکه ما صداي مردم را بار ديگر شنيده ايم، تصريح کرد که بايد به اميد آنها توجه کنيم.

به گزارش ايسنا، حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني در مراسم تنفيذ حکم رياست جمهوري دوازدهم طي سخناني اظهار کرد: خداي بزرگ را سپاسگزارم که يکي از بهترين روزها را براي آغاز به کار دولت دوازدهم مقدر فرمود و در آستانه ولادت ثامن الائمه امام رضا (ع) هستيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تصريح کرد: امام علي ابن موسي الرضا (ع) که در دوران حيات پر برکتش شيعه دوباره متولد شد. امامي که فخر همه ما ايرانيان است،‌ از شيعه تا سني، از فارس تا آذري،‌ از کرد تا لر،‌ از عرب تا بلوچ و ترکمن،‌ همه رو به اين آستان دارند و خاضعانه و عاشقانه مي‌گويند السلام عليک يا علي بن موسي الرضا (ع) .
رئيس جمهور افزود: آداب زيارت امام هشتم به هيچ قوم و مذهبي محدود نيست. همه ما در برابر آن حضرت خاضع هستيم و افتخار خادمي او را داريم که او هماره ضامن استقلال کشورمان بوده و هست. ايران اگر امروز ايران است، اگر کشوري مستقل در جهان اسلام است و اگر با حفظ هويت ديني و اسلامي خود استقلال ملي و تاريخي دارد يکي از عوامل برجسته آن وجود بارگاه شريف آن حضرت در اين سرزمين است،‌ چرا که مزار آن امام همچون پرچم برافراشته‌اي از پيوند هويت ملي و ديني ما ايرانيان است.
روحاني همچنين بيان کرد: ايران با همه عظمت و شوکت تاريخي‌اش در برابر اسلام از سر اعتقاد تسليم شد و به شوق برابري انسان‌ها در برابر خدا و حکومت قانون پيام وحي را به جان پذيرفت و آنچه ايران را به اسلام آورد، نه برق شمشير،‌ که نور نبوت و امامت بود و اينک هزاران سال پس از ورود اسلام به اين سرزمين آن را چنان با حکمت محمدي آميخته که جدايي آنها از هم ناممکن است.
وي اظهار کرد: ما ايراني هستيم و مسلمان و دوستدار اهل بيت، ما امامت را از امام علي (ع)، شهادت را از امام حسين (ع) و شريعت را از امام صادق (ع) آموختيم،‌ اما امام رضا (ع) به ما سياست را آموخت و به ما آموخت که چگونه مي‌توان در سخت‌ترين دوران که عصر جنگ قدرت است، عظمت شيعه را احيا کرد چون مي‌توان در دوراني که حريف سرگرم جنگ قدرت است،‌ با يک تصميم درست به نفع آرمان امامت عمل کرد.
رئيس جمهور در ادامه اظهار کرد: امام رضا (ع) با اکراه و اجبار نيابت در حکومت را پذيرفت تا شيعه را به عنوان يک مذهب سياسي و اجتماعي احيا کند و ارکان سلطنت عباسي را که به نام خلافت خود را وارث نبوت مي خواندند به لرزه در آورد.
روحاني همچنين بيان کرد: حمد و سپاس خداي را که شاهد حضور اراده الهي در اين سرزمين در سقوط طاغوت و صعود حق بوده‌ايم،‌ امامي که پس از سالها تبعيد و مبارزه خودباوري، استقلال،‌ آزادي و عزت را به ملتش ارزاني داشت و ملتي که از ميان همه نظام هاي حکومتي جمهوري اسلامي را به عنوان تنها مسير درست براي حراست از آزادي،‌ استقلال و فرهنگ خود برگزيد،‌ اولين دستاورد آن تصويب قانون اساسي بود.
به گزارش ايسنا، رئيس جمهور در ادامه اظهار کرد: قرن شمسي حاضر که به پايان آن نزديک مي‌شويم دوران تجربه اندوزي براي مواجهه هوشمندانه ايران اسلامي با جهان مدرن بود. ما در چهار دهه گذشته درس هاي زيادي آموختيم که آن را توشه راه در پيش روي خود قرار مي دهيم.
وي ادامه داد: جمهوري اسلامي ترکيبي يکپارچه از جمهوريت و اسلاميت است و نبايد هيچ يک از اين دو ناديده گرفته شود. جامعه از نظر سبک زندگي تنوع دارد. زن،‌ مرد،‌روستايي و شهري به يک شيوه زندگي نمي کنند و اين تفاوت تنوع را بايد به رسميت شناخت و پاس داشت.
روحاني با بيان اينکه همه اقوام پاره تن مام وطن هستند، يادآور شد: همه حق دارند خواهان توجه و مشارکت بيشتر باشند تا توسعه سياسي، اقتصادي و اجتماعي و فرهنگي متوازن صورت گيرد. با وجود گام‌هاي بلندي که برداشته ايم هنوز تا رسيدن به قدرت تاثيرگذار در سطح منطقه و جهان فاصله داريم.
وي همچنين بيان کرد: نبايد نقش مردم و جوانان را ناديده بگيريم. اذعان داريم که براي ساختن آينده‌اي که تجلي آزادي،‌ امنيت،‌ آرامش و پيشرفت باشد ناگزير از اتکاي بيشتر به توانمندي‌هاي بي پايان مردم و جوانان هستيم. امروز همه فعالان در کشور به اين باور رسيده‌اند که فراتر از شعارهاي رنگارنگ چاره‌اي جز جامعه‌اي عادلانه و با مشي اعتدالي نداريم.
رئيس دولت دوازدهم در ادامه تاکيد کرد: حمايت برابر و دور از فساد براي همه، بالا بردن آستانه تحمل و مدارا،‌ نظام اجتماعي قدرتمند براي حفاظت افراد جامعه در برابر سختي‌ها، تلاش دولت براي دستيابي مردم به حقوق خود، ريشه کن شدن فقر، مهار تورم،‌ سربلندي ملت در محافل بين المللي ، دستيابي به بازارهاي منطقه و جهان،‌ رشد فضاي آزادي و معنوي، دسترسي آزاد به اطلاعات،‌ برابري مقابل قانون، آينده مطمئن، اظهار نظر، گفت‌وگو و در جريان امور کشور قرار گرفتن حق مردم است.
وي افزود: اين احقاق حقوق جز با همياري، همدلي،‌اعتدال،‌ دوري از افراط و تفريط،‌ اصالت دادن به قانون و فرهنگ قانون گرايي ميسر نمي‌شود. مفتخريم که همه مردم اتفاق نظر دارند. در جمهوري اسلامي ميزان راي ملت است و ملت از طريق صندوق راي نظرشان را درباره سياست ها و شيوه‌هاي اداره کشور اعلام مي‌کنند و نظام امين راي مردم است و آن را حق الناس مي‌دانند و توانسته اعتماد شهروندان به صندوق‌ها را جلب کند.
رئيس جمهور با بيان اينکه مردم با تمام وجود به ميدان آمدند،‌ خاطر نشان کرد: مردم با راي دوباره خود با نظام، رهبري،‌ دولت و منتخب خود تجديد پيمان کردند و به ميدان آمدند و به زيبايي کار خود را به پايان رساندند و اکنون بار مسئوليت به دوش ما نهاده شده که دوباره آمده‌ايم براي اعتلاي اسلام سربلندي ايران،‌ اقتدار اسلام و خدمت به همه مردم ايران.
وي همچنين عنوان کرد: ما صداي مردم را بار ديگر شنيده ايم و بايد به اميد آنها توجه کنيم. ما برکات بزرگ اين مردم سالاري ديني را ديديم که از طريق نامزدهاي مختلف خواست‌هاي مردم مطرح مي‌شود و مردم از طريق راي دادن احساس مي‌کنند که در تعيين سرنوشت خود مشارکت دارند که اين باعث افزايش دلبستگي مردم به نظام مي‌شود تا نظام عاريتي نباشد. امروز نظام در عواطف و قلوب مردم ريشه دارد.
روحاني با اشاره به اينکه نظام متکي به آراء مردم است، گفت: اين باعث مي‌شود که نظام دچار بن بست نشود. در ديکتاتوري‌ها چون خودشان را فارغ از مردم مي‌دانند امکان حکومت براساس تحولات اجتماعي از بين مي‌رود به همين دليل با يک انقلاب و شورش حاکمان گويا تازه بيدار مي‌شوند و صداي مردم را مي‌شنوند.
رئيس جمهور همچنين اظهار کرد: از برکات ديگر انقلاب اين بود که نگاه حکيمانه امام در پيگيري نظام باعث شد نظام با تحولات خود را بازسازي کند. همه ما پذيرفته‌ايم که در جامعه 80 ميليوني به حکم طبيعت انسان درباره موضوعات مختلف سياسي، اجتماعي،‌اقتصادي و فرهنگي طيف گسترده‌اي از مواضع وجود دارد و براي اداره اين راي مردم است که از بين ديدگاه‌ها راه خود را انتخاب مي‌کند. گردن نهادن به صندوق راي بيانگر بلوغ و رشد جامعه است.
روحاني با بيان اينکه بدون شک دستاورد بزرگ مردم سالاري مرهون راهبري امام راحل است، اظهار کرد: امام با يک نگاه راهبردي و با يک مشي ملي بستر رشد و نمو فرزندان انقلاب با سلايق سياسي مختلف را فراهم آوردند.
وي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينکه دستيابي به دستاوردهاي مهمي در زمينه رفع فقر و ايجاد عدلت اجتماعي از آرمان‌هاي انقلاب اسلامي بود، اظهار کرد: دولت‌ها از ابتداي انقلاب خدمات فراواني را ارائه کردند تا فاصله ميان فقير و غني را کاهش دهند و در نتيجه اين اقدامات نظام توانست نسبت درآمد 10 درصد غني به 10 فقير را از 25 برابر در سال 56 به 14 برابر در سال 94 کاهش دهد.
رئيس جمهور تاکيد کرد: وجود بيمه همگاني و اجراي طرح تحول سلامت،‌ قدم‌هاي خوبي است که برداشته شده و با اين حال همچنين وضعيت فقر زيبنده مردم و نظام جمهوري اسلامي نيست.
روحاني با بيان اينکه يکي از اهداف دولت دوازدهم ريشه کن کردن فقر مطلق از کشور و ايجاد نظام تامين اجتماعي و حفظ آن است اظهار کرد: اميدواريم در پايان اين دوره شاهد کارنامه درخشاني در زمينه کاهش فقر و ايجاد عدالت اجتماعي باشيم.
وي افزود: البته براي ايجاد عدالت اجتماعي و رفع فقر نيازمند توليد ثروت هستيم وگرنه فقر را ميان مردم تقسيم مي‌کنيم و رفع فقر نيز در گرو ايجاد شغل است که يکي از مجاري وجود فقر بيکاري است و به همين دليل کشور ما نيازمند ايجاد شغل است تا شرايط نيز براي رشد اشتغال فراهم شود که مي ‌دانيم براي ايجاد چنين شرايطي نيازمند فناوري‌هاي پيشرفته و نوين هستيم.
رئيس جمهوري با تاکيد بر اينکه دولت دوازدهم برنامه اقتصادي خود را بر مبناي سياست‌هاي کلي نظام،‌ اقتصاد مقاومتي و اصل 44 قانون اساسي قرار داده است، گفت: ما به دنبال ايجاد يک انقلاب اقتصادي در کشور هستيم و امروز نيز کشورها در جهاني در هم تنيده در همسايگي هم قرار گرفته‌اند که نمي توان در چنين شرايطي توسعه ملي را جز با تعامل سازنده با جهان که در سند چشم انداز نيز به آن اشاره شده است ممکن ساخت.
روحاني ادامه داد: کشور ما اگرچه از سر عزتمندي هزينه استقلال خود را مي‌پردازد، اما هيچگاه تحميل انزوا را از سوي دشمنان نمي‌پذيرد و خواست بدخواهان در جهت دور نگه داشتن ايران از بهره‌گيري از تجربه‌هاي جهاني و حضور در عرصه بين الملل و تعامل با جهان را نمي‌پذيرد و ما نيز معتقديم برجام سند حسن نيت جمهوري اسلامي در ايجاد تعاملي سازنده با جهان است.
وي با بيان اينکه اعلام مي‌کنم با پايان انتخابات فصل همدلي و همراهي آغاز شده است، گفت: امروز وقت آن است که با گفت‌وگو و انسجام به دنبال پيدا کردن بهترين‌ راهکارها با همراهي همه شخصيت‌ها و آحاد مردم براي ايجاد پيشرفت و توسعه و ساختن آينده اي درخشان هستيم و من نيز از خداوند براي اين ملت بزرگ و صبور آينده‌اي روشن مسئلت مي‌کنم.
رئيس جمهور در پايان اظهار کرد: اي خداوند اينک که اين ملت بزرگ بار ديگر اين بنده کوچک را براي خدمت به خود برگزيده است و من را شايسته خدمت به آرمان‌هاي اين ملت يافته است، اميدوارم تا در تحمل سختي‌ها و ناملايمات صبور باشم و در مقابله با ظلم و جور جسور و در شنيدن صداي مردم شنوا و در پاسخ به مطالبات آنان توانمند و در رساندن اين ملت به مطلوبات خود پايبند و در بازشناسي ناراستي‌ها و کژي‌ها بينا و در کنار زدن پرده ريا و تزوير توانا باشم و همچنين از خداوند مي‌خواهم که حسادت‌ها را به همکاري و ايجاد اختلافات را به همدلي بدل کنند.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۶۳۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح

سردار عباسقلی زاده در مراسم هیات رزمندگان آذرشهر تبیین وصیت نامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را عامل بازدارنده توطئه‌های دشمنان عنوان کرد و گفت: به گفته سردار سلیمانی جمهوری اسلامی حرم است و ماباید در دفاع از این حرم، خود را به سلاح ایمان و بصیرت تجهیز کنیم تا کشورمان و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابل توطئه‌های دشمنان مصون بماند.

وی با تاکید بر حضور گسترده مردم در انتخابات آتی افزود:شرکت گسترده مردم در انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی از اهمیت و حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و دشمنان با توطئه‌های متفاوت سعی دارند حضور مردم در انتخابات را کمرنگ نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • مقاومت اسلامی لبنان از تهدیدهای دشمنان هراسی ندارد
  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • شهید «جلال اعتماد» نماد ایستادگی است
  • بزرگترین مولفه در توسعه سیستان‌و بلوچستان بحث امنیت است
  • برای حفظ اسلام روحانیون در میدان باشند و با جان خود دفاع کنند
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • تکلیف مردم لرستان در دور انتخابات چیست؟
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند