Web Analytics Made Easy - Statcounter

ذبیح نیکفر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سیاهکل با اشاره به جلسه اخیر خود با مدیران کل برنامه بودجه، میراث فرهنگی و صدا سیمای گیلان اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام‌شده جشنواره «آیین کهن نوروز بل» در روستای نوروز محله دیلمان سیاهکل 19 مردادماه سال جاری برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه بسیار خوب است که مردم به‌ویژه نسل جوان جامعه در این مراسم حضور پیدا کنند، افزود: انتقال میراث کهن فرهنگ مردم دیلمان به نسل‌های حاضر و آینده از اهداف این جشنواره است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی جشنواره‌های بومی محلی را راهی برای معرفی آداب و رسوم گیلان برشمرد و گفت: جشنواره‌های بومی و محلی و نظیر، کشتی گیله‌مردی، جشن خرمن و یا افسانه سیاه گالش می‌تواند مردم را با خصوصیات و روحیات گذشته آن‌ها آشنا کرد.

سخنگوی فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس شورای اسلامی به‌ضرورت انتقال تاریخ کهن گیلان به نسل فعلی و آینده تاکید کرد و افزود: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی بومی و محلی جامعه را از هجوم فرهنگ بیگانه مصونیت می‌بخشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به هدف قرار دادن بیگانگان به فرهنگ و اعتقادات مردم، تصریح کرد: باید تلاش کرد با برگزاری برنامه‌های متنوع و شاد و همچنین با اجرای برنامه‌هایی که بیانگر تاریخ و فرهنگ گیلان و ایران است هویت فرهنگی مردم را نوع و بدیع جلوه دهیم.

نیکفر همچنین به پوشش رسانه‌ای جشنواره آیینی کهن نوروز از سوی صداوسیما خبر داد و گفت: با توجه به اینکه سیگنال‌های دریافت برنامه‌های شبکه باران در روستاهایی از بخش دیلمان قابل دریافت نبود با موافقت و پشتکار عوامل سازمان صداوسیما در گیلان مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام/ذ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۶۴۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در تعطیلات نوروز ۶۱۵ هزار نفر در اماکن اقامتی استان کردستان اسکان یافتند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، منصور مهرزاد مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان در جمع خبرنگاران، با اشاره به کاهش سه درصدی مسافران نوروزی نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: نوروز امسال از ۲۵ اسفند تا ۲۵ فروردین ماه مسافران زیادی به استان ورود کردند و از جاذبه‌های گردشگری بازدید شد.

وی افزود: در نوروز امسال حدود ۶۱۵ هزار نفر در امکان اقامتی اسکان داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان بیان کرد: در استان کردستان پنج هزار و ۵۰۰ تخت هتلی و غیرهتلی وجود دارد و به صورت اضطراری در ایام تعطیلات نوروز و تابستان از ظرفیت دیگر دستگاه ها استفاده شده است.

مهرزاد تصریح کرد: در سال گذشته مرمت بناهای تاریخی ۱۸ میلیارد تومان هزینه شده و شاخص های استانی کامل شده است.

وی گفت: سال گذشته توسط کارشناسان آثار تاریخی زیادی شناسایی و تعداد ۳۰ مورد از آن ثبت شده است همچنین در سالهای گذشته تعدادیک هزار و ۵۲ مورد ثبت ملی شده امیدوارم امسال نیز تعدادی دیگر از آثار را ثبت جهانی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان عنوان کرد: به لحاظ تسهیلات به بخش گردشگری جزو استان های خوبی هستیم هر چند بانک های عامل در این خصوص همکاری های لازم را ندارند.

مهرزاد خاطرنشان کرد: سال گذشته در استان کردستان پنج رویداد بسیار مهم ثبت ملی و جهانی شد که شامل جشنواره توت فرنگی شیان، نوروزی کردی در پالنگان و نوروز سنندج، عروسی پیرشالیار، مراسم کومسای است.

وی یادآور شد: مراسم هزار دف در روستای پالنگان ساعت ۱۵ روز جمعه برگزار خواهد شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896083

دیگر خبرها

  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در تایباد
  • برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی مددجویان بهزیستی در بوکان
  • برگزاری جشنواره ملی ورزشی و بازی‌های بومی محلی جام بلند همتان در تکاب
  • فردا بازدید از تمامی اماکن تاریخی استان فارس رایگان است
  • در تعطیلات نوروز ۶۱۵ هزار نفر در اماکن اقامتی استان کردستان اسکان یافتند
  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی در قوچان
  • برگزاری جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی‌محلی ویژه معلولان در مهاباد
  • ۳.۵ میلیون نفر در تعطیلات نوروز به کردستان سفر کردند
  • مطهری: دولت‌ها مسئولیت سعادت افراد جامعه را بر عهده دارند