Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی گفت: یکی از مشکلات موجود در بازار کار مربوط به تربیت متخصصین است که مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی در این حوزه می‌تواند موفق عمل کند.

دکتر علی‌اکبر ملکی‌راد در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در تحقق اقتصاد مقاومتی افزود: جهاد دانشگاهی با برخورداری از مرکز آموزش علمی کاربردی می‌تواند با راه‌اندازی رشته‌های کاربردی تولیدی و مهارتی، همچنین تربیت متخصصین در این حوزه به تولید و افزایش کیفیت تولید کمک کند که این خود از عواملی است که می‌تواند در افزایش محصولات داخلی و کاهش واردات به کشور کمک‌کننده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی در حوزه تولید دانش‌بنیان ورود پیدا کرده و در برخی از حوزه‌های مربوطه خوش درخشیده است؛ به عنوان مثال در حوزه مراکز درمان ناباروری تقریبا همسو با علم روز دنیا به پیش می‌رود و توانسته است نقش خود را در این زمینه به خوبی نهادینه کند.

ملکی‌راد تصریح کرد: در استان‌ها با راه‌اندازی مراکز علمی و بخش‌های تحقیقاتی درمانی بسیار از جمله بانک بند خون ناف، همچنین استفاده از بخش‌های پژوهشی و رسانه‌ای از دانش نو بهره برده و این دانش را در اختیار جامعه هدف قرار می‌دهد؛ همچنین در سطح کلان توجه این نهاد به اقتصاد دانش‌بنیان مانع مهاجرت افراد به خارج از کشور می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان مرکزی افزود: این نهاد همچنین با استفاده از ظرفیت دانشجویی در خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در اشاعه دستاوردهای علمی و دانش روز و دیگر حوزه‌ها عملکرد مثبتی از خود نشان داده است.

ملکی‌راد در رابطه با نقش جهاد دانشگاهی در توسعه اشتغال جوانان تصریح کرد: فعالان این عرصه با تربیت افراد متخصص و ماهر می‌توانند جایگاه شغلی خاص برای مخاطبان آموزشی خود بیابند. از سوی دیگر راه‌اندازی هر مرکز و کلینیکی می‌تواند خود به ایجاد اشتغال جوانان کمک کند.

وی تاکید کرد:‌ فعالیت دانشجویانی که در مراکز آموزشی این مجموعه تربیت می‌شوند، باید اشتغال‌محور و اشتغالزا باشد.

ملکی راد در خصوص اینکه توجه جهاد دانشگاهی به مزیت‌های استانی جهت انجام اقدامات پژوهشی تا چه حد می‌تواند در رشد آموزش و توسعه استان موثر باشد، گفت: دوره‌های مختلف در زمینه‌های مختلف همچون آموزش پیرایش آقایان در تهران برگزار می‌شود که چنین دوره‌هایی را به راحتی می‌توان در جهاد دانشگاهی استان نیز راه‌اندازی کرد، در نتیجه افراد در همین استان و شهر آموزش دیده و گواهینامه دریافت می‌کنند. این مهم را می‌توان در حوزه‌های مختلف انجام داد، افراد مختلف می‌توانند در دوره‌های کوتاه مدت و خاص آموزش ببینند که اجرایی کردن آن فقط مستلزم جابجایی استاد است و موجب کاهش رفت‌وآمدهای افراد در استان نیز می‌شود.

وی افزود: ‌جهاد دانشگاهی در حوزه مهارتی کاربردی باید از دیگر دستگاه‌ها استثنا شود و باید مورد حمایت قرار گیرد تا این دوره‌ها و مهارت‌ها را در هر مرکز علمی کاربردی موجود راه‌اندازی کند، این مهم کمک بزرگی به جهاد دانشگاهی خواهد بود. باید برگزاری دوره‌های آموزش کوتاه‌مدت فقط در حوزه اختیار جهاد دانشگاهی باشد که در صورت تحقق آن این نهاد برای همیشه فعال و پویا می‌ماند و خدمات آن همیشه برای جامعه دایر خواهد بود.

ملکی‌راد تصریح کرد: انتظار دانشگاه‌ها از جهاد دانشگاهی مربوط به کیفی‌سازی است تا آموزش تحت‌الشعاع مسائل دیگر قرار نگیرد یعنی دقیقا یک متخصص به جامعه تحویل دهیم چراکه افراد خاصی دوره‌های خاصی را در این مجموعه می‌گذرانند که منجر به صدور مدرک دانشگاهی یا گواهینامه می‌شود.

وی افزود: در هر صورت این دوره‌ها باید بسیار کیفی‌سازی شوند و افراد با پتانسیل خوب از این دوره‌ها وارد جامعه و بازار کار شوند تا بتوانند فعالیتی را در بیرون از دانشگاه و جامعه انجام دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۶۴۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند

ایسنا/لرستان رئیس جهاددانشگاهی لرستان اجرای مسابقات ملی سدید را گام مؤثری در تقویت مهارت‌های ارتباطی دانشجویان دانست و اظهار کرد: دانشجویان باید خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند چرا که بی‌تفاوتی در جامعه باعث می‌شود آینده روشنی برای جامعه رقم نخورد.

فرهاد فرامرزیان در آیین اختتامیه و تجلیل از منتخبان مرحله استانی مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید»‌ که هشتم اردیبهشت‌ماه به همت جهاد دانشگاهی لرستان و به میزبانی دانشگاه لرستان در سالن اجتماعات شهید میربهرسی این دانشگاه برگزار شد، بیان کرد: مسابقات ملی سدید برای اولین بار است که در لرستان برگزار می‌شود و با استقبال خوبی از سوی دانشجویان مواجه شده است.

وی با بیان اینکه از دانشگاه‌های آزاد، علوم پزشکی، فنی و حرفه‌ای، علمی کاربردی، لرستان و پیام نور در این مسابقات شرکت‌کننده داشتیم، افزود: در اجرای این برنامه جهاد دانشگاهی و دانشگاه لرستان مشارکت داشتند.

فرامرزیان مسابقات ملی سدید را بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی، بیانی و ایده‌پردازی در دانشجویان، کاربردی کردن پژوهش‌ها و تحقیقات دانشجویی، ترویج فرهنگ مطالعه و ترویج گفتمان علم دانست و  اضافه کرد: دانشجویان باید خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند چراکه بی‌تفاوتی در جامعه باعث می‌شود آینده روشنی برای کشور رقم نخورد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات سدید در دانشگاه‌های ۲۱ استان کشور و ۳۰ واحد جهاد دانشگاهی، ادامه داد: دانشجویان آینده‌سازان جامعه هستند و نباید نسبت به مسائل روز بی‌تفاوت باشند آنها باید خود را در مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دخیل بدانند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان با بیان اینکه مسابقات ملی سدید نقش مهمی در بالا بردن روحیه اعتماد به نفس در دانشجویان دارد، افزود: دانشجویان با شرکت در این مسابقات که در بخش‌های مختلف ازجمله پایان‌نامه، کتاب، مقاله، طرح پژوهشی و اختراع برگزار می‌شود، با نحوه مدیریت زمان آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به در پیش بودن دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی، گفت: ضرورت دارد دانشجویان در بحث انتخابات، گفت‌گو با نامزدهای انتخاباتی ورود پیدا کنند و با دعوت از منتخبان ملت به محیط‌های دانشگاهی راهکارهای لازم برای حل مشکلات را ارائه دهند.

فرامرزیان با اشاره به راهیابی پنج دانشجو از لرستان به مرحله کشوری مسابقات سدید، اظهار کرد: انتظاری که از این دانشجویان به عنوان نمایندگان دانشجویان لرستانی در مسابقات ملی سدید دارم این است که با تمرین و ممارست برای جامعه دانشگاهی استان افتخارآفرینی کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد