Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@05:49:34 GMT

استقبال بی نظیر اهالی شهر حمیل از کاروان زیرسایه خورشید

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۶۴۵۱۵

استقبال بی نظیر اهالی شهر حمیل از کاروان زیرسایه خورشید

کرمانشاه- شهروندان بخش حمیل از توابع شهرستان اسلام آباد غرب از سفیران کاروان زیرسایه خورشید استقبال بی نظیری داشتند و ۱۲۰۰ پرس غذای گرم در بین اهالی منطقه توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری زیرسایه خورشید، استقبال پرشور از کاروان زیرسایه خورشید در حمیل از توابع شهرستان اسلام آباد با حضور مردم انقلابی و میهمان نواز این منطقه صورت پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، خادمان بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) با حمل پرچم نورانی بارگاه مقدس امام معین الضعفا در این منطقه عطر قدسی علی بن موسی الرضا(ع) را در فضا پراکندند.

سخنرانی نماینده آستان مقدس رضوی در استان کرمانشاه، حسن موحد طی این مراسم در بخش حمیل صورت گرفت.

جمعیت ۱۲۰۰ نفره در ۳ کیلومتری مردم شهید پرو حمیل به استقبال خادمان کاروان زیرسایه خورشید آمده و دل جان خود را با قداست ضامن آهو بیمه کردند.

حضور نماینده آستان مقدس رضوی استان کرمانشاه، حسن موحد طی این مراسم معنوی در خادمی پرچم رضوی صورت گرفت.

استقبال بی نظیر روستای حسن آباد ازتوابع شهرستان اسلام آباد از پرچم امام هشتم با شور و شعف بسیار انجام شد و عطر ملکوتی پرچم بارگاه رضوی در این فضا پیچید.

فراهم کردن ۱۲۰۰ پرس غذای تبرکی برای زوار پرچم حرم رضوی این شهرستان، اهدای هدیه به خادمان و پرچم بارگاه امام هشتم نیز از دیگر حرکت های معنوی بود که با حضور دلدادگان بارگاه علی بن موسی الرضا(ع) انجام شد.

پیرغلامان امام هشتم(ع) در بخش حمیل و در مسجدامام رضا(ع) جهت زیارت مقدس حرم رضوی پیش قدم شدند و با نوای یا رضا(ع) یا رضا(ع) به این استقبال رنگ ووبوی خاصی دادند.

حضور پرشور مردم بخش حمیل در استقبال از خادمان و زیارت پرچم امام رئوف(ع) در این دیدار معنوی دل عشاق حضرت شمس الشموس را روانه حرم مطهر رضوی کرد.

سفیران ضامن آهو در منزل شهید مدافع حرم

کاروان سفیران زیرسایه خورشید از خانواده شهید سجاد حبیبی از مدافعان حریم آل الله بازدید و ودلجویی کردند.

خدام رضوی با حمل پرچم متبرک و دیدار با خانواده شهدا برای دلجویی از آنان در شهرستان سنقروکلیایی با استقبال پرشوری اهالی منطقه مواجه شدند.

درمنزل شهید مدافع حرم مورد استقبال بسیار گرم این خانواده قرار گرفتند وهمسر شهید به بیان خاطراتی درمورد چگونگی مبارزه و شهادت این شهید پرداخت سپس علیرضا رحیمی روحانی کاروان درمورد شفاعت شهید درقیامت وگرامات شهید در دنیا سخن گفت و اینکه چگونه شهید هنگام شهادت باچشم ملائکه و حتی امامان را که به استقبالش میایند می توانند ببیند.

تقدیم یک قطعه شعر توسط دختر خردسال این شهید گرامی به خدام آستان مقدس رضوی انجام گرفت و محفل را مزین به نام ائمه معصوم کرد.

درپایان این دیدار به خانوادهٔ حبیبی هدایای متبرک امام رضا، اهدا شد.

سفر کاروان زیرسایه خورشید به سنقر و کلیایی

پس از آن کاروان به شهر سنقر وکلیایی سفر کرده و با استقبال چندین هزار نفری شهروندان و نیز تجمع مردم در بقعه متبرک امام زاده احمد(ع) پیام اتحاد و همدلی را به گوش جهان رساندند.

ویژه برنامه های متنوع فرهنگی از جمله اجرای زیبای گروه تواشی، سخنرانی حجت الاسلام صفدری، سخنرانی مبلغ ارجمند کاروان زیرسایه خورشید به همراه ده ها برنامه معنوی به مناسبت دهه کرامت در این محفل معنوی برگزار شد.

خادمان حضرت شمس الشموس با توزیع تبرکات حرم مطهر رضوی و نیز گرداندن پرچم متبرک بارگاه امام رئوف در بین اهالی این شهرستان دل ها را به حریم امن و ملکوتی هشتیمن خورشید امامت و معرفت گره زدند.

گفتنی است، اهدای تبرکات حرم (نگین حرم مطهر، پوستر، هرز، نمک و نبات) توسط سفیران زیرسایه خورشید به خانواده این شهید معزز صورت گرفت.

تقدیر سفیران خورشید هشتم از خانواده شهدا کرمانشاه

حاملان پرچم متبرک حضرت ثامن الائمه(ع) در اقصی نقاط استان کرمانشاه با استقبال چشمگیر اهالی مناطق شهر و روستا و ارادت آنان به صاحت مقدس امام رئوف(ع) مواجه شدند.

حضور خدام زیرسایه خورشید در منزل شهید والامقام امیر کریمی خو به این محفل معنوی عطر وبوی ویژه ای بخشید و دیدگان خانواده شهدا با زیارت پرچم سبز و مقدس حضرت غریب الاغربا عطرآگین و نورانی شد.

خادمان بارگاه ملکوتی خورشید رضوی از برادرشهید کریمی خو تقدیر به عمل آوردند، همچنین اهدای تبرکی نیز در این مراسم صورت گرفت.

کاروان نورانی ضامن آهو این بار به منزل شهید علی اکبر شرفی آمده و از این خانواده بزرگوار، دلجویی به عمل آوردند.

مقصد بعدی خدام زیرسایه خورشید حرکت به سمت شهرک سجادیه و مسجد مزین به نام امام سجاد(ع) در این منطقه طبق برنامه قبلی انجام پذیرفت.

قبل از ورود خدام به همراه پخش صدای نقاره خانه و صلوات خاصه امام رضا(ع) جلوه ویژه ای به این دیدار بخشید. وتداعی بخش حرم امام رضا بود.

استقبال پرشور مردم شهرک سجادیه از خادمان آستان مقدس رضوی همراه با گرداندن اسفند و نیز اشتیاق بسیار زیاد مردم شهرک سجادیه انجام گرفت.

استقبال پرشور مردم شهرک سجادیه از خادمین آستان مقدس رضوی به همراه اقامه نماز جماعت در مسجد امام سجاد (ع) نیز با حضور مردم ولایت مدار و انقلابی استان صورت گرفت که عطر دل انگیز پرچم حرم رضوی و همنوایی یا رضا(ع) یا رضا(ع) فضا را متبرک کرد.

توسل اهالی منطقه به همراه سفیران زیرسایه خورسید به بارگاه امام هشتم غریب الغربا با پرچم بالای گنبدطلائی در این مراسم حس افتخار و امنیت را در دلهای مومنان متدین این مرز و بوم صد چندان کرد و فضا با عطر دل انگیز خادمان معنوی شد.

مقصد بعدی کاروان خادمان زیرسایه خورشید به سمت کانون فرهنگی عاشورا واقع در مسجد نوالمهدی(ع) در دستور کار قرار گرفت تا اهالی این دیار نیز چشمشان به جمال نورانی پرچم امام رضا(ع) روشن و متبرک شود.

گفتنی است، مراسمات متنوع فرهنگی از جمله حضور خدام حریم رضوی در نمایشگاه مسجد نورالمهدی، مرکزفرهنگی عاشورا و غیره با هدف بازدید از دستاوردهای این دستگاه هایی اجرایی در دستور کار قرار گرفت.

سلامت روح و جسم جامعه توسط روحانیون و پزشکان

خادمان آستان نورانی شمس الشموس از بیماستان امام رضا(ع) بازدید کردند و بر تاثیر ارتباط جامعه روحانیت و پزشکان بر سلامت جامعه تاکید کردند.

این کاروان با ادامه فعالیت در ایام دهه کرامت توانست پرچم بارگاه ملکوتی ثامن الائمه(ع) را در همه نقاط مختلف استان کرمانشاه به گردش درآورد و دلها را راهی زیارت معنوی آستان قدس رضوی کند.

خادمان کاروان هشتمین خورشید ولایت و کرامت در پرچم حرم مطهر رضوی را به نیت شفای بیماران و زیارت افراد به بیمارستان امام رضا(ع) آورده و دیدگان را به عطر مشک سای ضامن آهو متبرک کردند.

استقبال شایسته و ستودنی مردم و کارکنان این دستگاه اجرایی از حاملان پرچم مطهر و کاروان شمس الشموس(ع) بار دیگر فضای استان را به شمیم حضرت سلطان علی ابن موسی الرضا(ع) متوسل کرد.

انجام مراسماتی از جمله سرکشی از بخش های این مرکز درمانی در راستای بازدید از بیماران و گرداندن پرچم متبرک بر بالین آنان (دیالیز، اطفال و غیره) در دستور کار خادمان ارجمند بارگاه آستان قدس رضوی در استان قرار گرفت.

اهدای تبرکات حرم به بیماران و کارکنان توسط خدام زیرسایه خورشید، حضور در آمفی تئاتر بیمارستان جهت مراسم ویژه گرامیداشت دهه کرامت با استقبال حضار برگزار شد و پیام صلح و اتحاد در گوشه گوشه این دیار پهلوان پرور و غیور کشور پبچید.

بیان خوش آمد گویی از سوی مسئول فرهنگی بیمارستان امام رضا(ع) حجت الاسلام خسروی به کاروان زیرسایه خورشید با قدردانی از این حرکت فرهنگی و معنوی صورت گرفت، همچنین به اهمیت کرامت توسل به ائمه اطهار نیز اشاره شد.

حجت الاسلام سید رضا عبدالله زاده مبلغ ارجمند کاروان زیرسایه خورشید آستان قدس رضوی در این مراسم با اشاره به اهمیت توسل به ائمه اطهار به ویژه امام رضا(ع) که معجزات بسیاری از ایشان مشاهده شده است، گفت: حکیم و معالج در حقیقت به کسی گفته می شود که هم به روح و هم به جسم بیمار تسلط دارد.

عبدالله زاده تصریح کرد: روح ‌و جسم با هم ارتباط نزدیکی دارد، بنابراین حضرت رضا(ع) می فرمایند: برای این که جسم سالمی داشته باشیم باید روح را پالایش کرد.

این مسوول تاکید کرد: جامعه روحانیت به نوعی پزشک روح هستند و پزشکان در بیمارستان جنبه سلامت جسمانی بیماران را بر عهده دارند، لذا ارتباط این ۲ به ویژه در تقویت سلامت جامعه بسیار موثر است.

گفتنی است، آقای شاهمرادی مرشد کاروان زیرسایه خورشید به مدیحه سرایی و شعر خوانی دربارهٔ امام رضا پرداخت

درپایان این دیدار توزیع تبرکات حرم مطهر آستان قدس رضوی به کارکنان وبیماران زحمت کش بیمارستان در این مراسم معنوی انجام گرفت.

شفا گرفتن یک زن جوان درخواب و تعبیر خواب آن درون مسجد زینبیه

درمیان شور واشتیاق دوستدارن اهل بیت و علاقمندان به امام هشتم(ع) کاروان قدس رضوی به مسجد زینیبه واقع در خیابان مسکن وارد شد،

دراین میان که علاقمندان به ساحت مبارک امام علی بن موسی الرضا همگی به مناسبت ورود پرچم این امام همام درون مسجد گرد آمده بودند؛ ابتدا حجت الاسلام امان اللّه نظری روحانی مسجد به جمع خدام حرم رضوی به سخنرانی خوش آمد گویی پرداخت

سپس حجت الاسلام سید رضا عبدالله زاده مبلغ کاروان به ذکر حدیثی ازامام رضا به شیعیانش پرداخت و به پیام محبت آمیز حضرت ثامن الحجج به محبانش در نامه ای به حضرت عبدالعظیم حسنی اشاره کرد

وی باطرح این مسأله که گفت؛ بعضی ها میگویند آیا به دلیل گناهان است که وقتی به اهل بیت (ع) سلام میدهیم جواب آن را نمی شنویم؟ پاسخ داد: در زیارت عاشورا قبل از اینکه ما به امام حسین سلام بدهیم امام حسین ما رو دعوت کرده وسلام عرض میکند

دلیلش این است که او قبل از سلام ما؛ به دوستدارانش وکسی که مبخواهد به او سلام کند سلام نموده وما درواقع جواب سلام او را میدهیم

عبدالله زاده تصریح کرد اینکه ما دراین مکان که خانهٔ خداست حضور داریم به واسطهٔ دعوت امام رضا (ع) است؛ ما توفیق پیدا کرده و دعوت شدیم تا از راه دور زائر امام رضا باشیم؛

سپس این مقام مسول در ادامه به فواید زیارت از راه دور پرداخت و گفت اینجا هم همانند حرم امام رضا است ما درون حرم وقتی وارد میشویم زیارتنامه میخوانیم صلوات خاصهٔ امام رضا رو میخونیم و زیارت میکنیم

دراینجا هم خدام امام رضا حضور دارند پرچم رضوی هم هست؛ و ما به زیارت پرچم پرداختیم وزیارت نامه وصلوات خاصهٔ امام رضا رو تلاوت کردیم

درمیان جمعیت شخصی بود که ۵سال پیش از امام رضا شفا گرفته بود و میکفت چند روز پبش بسیار دلتنگ حرم امام رضا شدم و متوسل شدم به حضرت رضا برای دعوت مجدد به مشهد مقدس؛ اما ایشان همون موقع به خوابم آمد وگفت چند روز دیگر بیا دراین مکان مرا زیارت خواهی کرد وامشب طبق همون گفتهٔ امام رضا وقتی وارد مسجد شدم؛ متوجه شدم پرچم متبرک آستان مبارک امام هشتم وارد این مسجد شده و خوابم به طور کامل تعبیر شد، وی ابراز خوشحالی کرد و گفت سالها در اوج جوانی بیماری ام اس داشتم و بطور ناگهانی در بستر مرگ افتادم که حضرت شمس الشموس به خوابم آمد و درون خواب بامعجزه آفتاب هشتم بهبودی کامل یافتم و اکنون دو فرزند دختر هستم

در پایان مراسم مداحی آقای شاهرودی مرشد این کاروان دلهای عاشقان را روانهٔ این آستان کرد و نمک ونبات متبرک آستان قدس رضوی به علاقمندان ودوستداران هدیه داده شد

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۶۴۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، فرهاد قائمیان در دیدار مدیران و دبیران جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ما دوست و همراهانی هستیم که فقط به عشق امام رضا (ع) در این جشنواره‌ها هستیم، تا کارهای بهتری را برای شیفتگان امام هشتم (ع) انجام دهیم.   وی با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره روستایی امام رضا (ع) در روستای کردر گفت: مردمان روستا خانه‌های خود را در اختیار جشنواره و هنرمندان گذاشته بودند. برای مردمی کردن این جشنواره فضایی ایجاد کردیم که مردم بدانند چه نوع فرهنگ رضوی را می‌خواهیم در بین مردم رواج دهیم.   قائمیان گفت: در جشنواره هنرهای نمایشی اتابک نادری نه فقط برای این جشنواره که همراهی خوبی داشت و نمایش‌ها به استان‌های مختلف به صورت اجرای عمومی برگزار شد تا مردم آشناییت بیشتری داشته باشند.   مدیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی امام رضا(ع) با اشاره به دیگر بخش‌های جشنواره گفت: تلاش شد تمام جشنواره‌ها در بین خود مردم باشد و امید است مدیران کل فرهنگ در استان‌ها همراهی خوبی با این رویداد داشته باشند.   وی افزود: امسال با جشنواره فیلم رضوان این بخش از جشنواره امام رضا (ع) هم فعال می‌شود که یک فیلم سینمایی با فرهنگ و نوع نگاه ما به فرهنگ رضوی است. یک فیلم‌نامه از کتاب «از عشق‌آباد تا عشق‌آباد» اقتباس شده و در راستای فرهنگ امام رضا (ع) است و امید است این فیلم از حیث بزرگی و تاریخی بودن برای سال آینده ساخته شود تا بگوییم جشنواره‌های امام رضا(ع) به اهداف والای خود خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد
  • ساخت فیلم سینمایی اقتباسی درباره فرهنگ رضوی
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود
  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی
  • ۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود
  • کانون خدمت رضوی شهرستان تهران آغاز به کار کرد/بزرگترین پرچم رضوی در پایتخت به اهتزاز درمی‌آید
  • استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد