Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@13:18:04 GMT

شمیم عطر رضوی در شهرستان صومعه سرا پیچید

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۶۴۷۶۹

شمیم عطر رضوی در شهرستان صومعه سرا پیچید

صومعه سرا- همزمان با دهه کرامت و در قالب جشن های «زیرسایه خورشید» کاروان خادمان حرم مطهر رضوی با پرچم متبرک بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) به شهرستان صومعه سرا رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، مردم شهرستان صومعه سرا امسال نیز همزمان با آغاز دهه کرامت ضمن برگزاری جشن ها در سطح مساجد، هیئت های مذهبی و حسینیه ها چشم انتظار ورود شمیم عطر رضوی که خادمان حرم مطهر باخود همراه دارند، بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بالاخره انتظار به سرآمد صبح امروز (پنج شنبه) چشمان مردم شهر نیلوفران آبی به پرچم مقدس و متبرکه بارگاه مطهر رضوی امام رضا(ع) روشن و دیده ها نمناک شد.

از گوشه و کنار این شهر مردم دسته دسته به سمت میدان اصلی تولمشهر از توابع بخش تولمات و همچنین مصلای مسجد جعفری صومعه سرا گرد می آمدند تا اگر این روزها سعادت حضور در بارگاه ملکوتی و مطهر امام غریب، ضامن آهو حضرت امام رضا(ع) را نداشته اند دستی بر پرچم متبرک این بارگاه کشیده و دلی سبک کنند.

در طول مسیر حرکت، مردم از کوچک و بزرگ، پیر و جوان با بوسه زدن بر پرچم آستان و اهدای دسته های گل، صحنه های به یادماندنی از عشق و ارادت به خاندان اهل بیت (ع) را به نمایش گذاشتند.

بانوی میانسال صومعه سرایی که نم اشک در چشمانش مشخص بود به خبرنگار مهر گفت: امسال چند بار سفر زیارت به مشهد مقدس برای من و خانواده فراهم شد ولی هر بار به دلایلی مسیر نشد.

وی با هق هق گریه ادامه داد: بر سر سجاده نماز از امام رضا (ع) خواسته بودم اگه نتوانسته ام به این سفر بیایم حداقل در زمان حضور خادمان حرمش بتوانم حضور یافته و دستی بر پرچم متبرکه بارگاهش بِکشم که این امام رئوف صدای ناله های من را شنید و امروز در این مراسم حضور دارم.

بانوی صومعه سرایی در ادامه خاطرنشان کرد: مهم ترین وظیفه ما به عنوان پیروان اهل بیت (ع) ادامه دادن مسیر حق و توجه به دستورات و توصیه های این بزرگان است.

وی بابیان اینکه زندگی ائمه اطهار را باید الگوی زندگی خود قرار دهیم، تأکید کرد: با الگوسازی این عزیزان برای خود در مسیر درست حرکت می‌کنیم.

در ادامه این مراسم یکی از خادمان حرم رضوی با اشاره به ویژگی های شخصیتی و رفتاری امام رضا (ع)، هدف از حضور کاروان خادمان حرم رضوی در شهرهای مختلف را اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی اعلام کرد.

گفتنی است امسال ۷۰۰ شهر و روستا در سطح کشور و ۳۰ کشور اروپایی و آفریقایی میزبان خادمان حرم مطهر رضوی در قالب کاروان «زیرسایه خورشید» هستند.

لازم به ذکر از در طول مدت ۱۰ روز دهه کرامت ۵۰ نقطه استان گیلان نیز شاهد حضور خادمان حرم رضوی و برگزاری جشن های «زیرسایه خورشید» بوده و هستند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۶۴۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشهدالرضا؛ سوگوار و عزادار شهادت صادق آل عبا (ع)

در سالروز شهادت ششمین امام معصوم، حضرت امام جعفر صادق (ع)، مشهد مقدس به ویژه حرم مطهر رضوی سیاهپوش و عزادار شده است.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حرم حضرت ثامن الحجج مملو از حضور ارادتمندان اهل بیت (ع) شده است که یک دل در این صحن و سرا و یکدل راهی بقیع غریب کرده اند و در مصیبت شهادت جد بزرگوار امام هشتم مرثیه عزا سر داده اند.

به همین مناسبت، امروز آیین‌های عزاداری و سوگواری در این بارگاه ملکوتی با حضور زائران و مجاوران برگزار می‌شود.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی گفت: مراسم سالروز شهادت رئیس مکتب جعفری امروز ساعتی قبل از اذان ظهر با قرائت زیارت امین‌الله و عرض سلام و ارادت به محضر امام مهربانی‌ها با صدای تکبیر آغاز می‌شود و با بیان احکام دینی حجت‌الاسلام مصطفی رنجبر ادامه می‌یابد.

حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد افزود: اجرای برنامه سرود و همخوانی گروه گلدسته‌های حرم، شعرخوانی آئینی با نوای شاعر و مدیحه‌سرای اهل بیت (ع) و مرثیه‌سرایی و عزاداری در سوگ شهادت صادق آل محمد (ع) از دیگر برنامه‌های روز شهادت امام صادق (ع) است.

وی گفت: در این مراسم، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی سخنرانی می‌کند و سپس زائران حریم ملکوتی رضوی با قرائت زیارت‌نامه امام صادق (ع) به محضر این امام همام عرض ارادت خواهند کرد.

امروز همچنین اجتماع بزرگ صادقیون همزمان با سراسر کشور در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

اجتماع هم اکنون با حضور با شکوه زائران و مجاوران از میدان شهدا آغاز شده است و تا حرم رضوی ادامه دارد.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی افزود: ویژه برنامه‌های شهادت امام صادق (ع) در شامگاه شهادت این امام بزرگوار نیز ادامه دارد و این مراسم بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین‌الله با نوای احمد واعظی، شعرخوانی آئینی، سخنرانی آیت‌الله سید علیرضا صدر حسینی و عزاداری و مرثیه‌سرایی همراه خواهد بود.

حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد افزود: ویژه برنامه‌های شهادت امام جعفر صادق (ع) با محور رواق امام خمینی (ره) از دیشب و همزمان با شب شهادت این امام همام با قرائت زیارت امین‌الله و مرثیه‌سرایی ذاکر نام‌آشنای اهل بیت (ع)، احمد واعظی، بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء آغاز شد.

وی گفت: سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین علی اوسطی پیرامون شخصیت ششمین امام شیعیان مرثیه‌سرایی و عزاداری با نوای ذاکران اهل بیت (ع)، از دیگر برنامه‌های شب شهادت این امام همام بود.

دیشب همچنین مراسم وداع با پیکر مطهر شهید مجید شخصی از شهدای دوران دفاع مقدس که پیکر مطهرش تاکنون مفقود بوده و پس از ۴۲ سال فراق، به آغوش خانواده بازگشته است بعد از نماز مغرب و عشا در حرم مطهر حضرت رضا (ع) برگزار شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت با حضور خادمان رضوی در ماهشهر
  • شست و شوی رواق دارالذکر حرم مطهر رضوی | ویدئو
  • سمنان دهه کرامت میزبان خادمان رضوی با اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه است
  • کرمانشاه میزبان خادمان حضرت معصومه (س) خواهد بود
  • مشهد در سوگ ششمین ولی مسلمین/عطر شهادت در اجتماع صادقیون پیچید
  • عطر و بوی شهادت در اصفهان پیچید
  • خادمان حرم امام رضا (ع) در سوگ شهادت صادق آل عبا به عزاداری پرداختند
  • مشهدالرضا؛ سوگوار و عزادار شهادت صادق آل عبا (ع)
  • آغاز به کار چایخانه بابلسری‌ها در حرم مطهر رضوی
  • حال و هوای حرم مطهر رضوی در ایام شهادت امام جعفر صادق (ع)