Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرآبادی می گوید: اصفهان پس از تهران بیشترین سهم ساخت مسکن مهر را در کشور دارد و حدود ۱۶۰هزار واحد مهر را به خود اختصاص داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازقلمکده؛ قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر کشور عصر دیروز چهارشنبه، به همراه مسئولان اداره راه و شهرسازی استان، نماینده مجلس، سرپرست فرمانداری از پروژه مسکن مهر خمینی شهر بازدید کرد و سپس در جلسه شورلی مسکن شهرستان حاضر شد تا مشکلات این طرح را بررسی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد اصغری مهرآبادی با اشاره به اینکه ساخت و ساز مسکن مهر خمینی شهر در سه سال گذشته به اتمام رسیده و مردم در آن سکونت دارند گفت: ساخت مسجد و مدرسه در شهرک مسکن مهر این شهرستان آغاز شده اما مشکلاتی بر سر راه است که نیاز به کمک دارد و برای احداث مسجد در این پروژه متناسب با پیشرفت فیزیکی مبالغی واریز می کنیم.

وی افزود: ساخت مدرسه در پروژه های مسکن مهر نیز تفاهم نامه ای با وزیر آموزش و پرورش داشته ایم تا اسکلت سازی سقف انجام شود و اداره کل نوسازی مدارس تکمیل کند و حاضر هستیم دو سوم هزینه ساخت مدرسه در شهرستان خمینیی شهر را پرداخت کنیم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با بیان اینکه این وزارتخانه مسئول ساخت مدرسه، مسجد، کلانتری، ورزشگاه نیست، اظهار کرد: در کل کشور 484باب مدرسه و 480مسجد را از منابع داخلی شروع به ساخت کردیم و برای ایجاد امنیت نیز ساخت کلانتری را آغاز می کنیم.

وی با بیان اینکه دولت در محدودیت شدید مالی قرار دارد، اضافه کرد: تنها منابع در این وزارت، زمین و اراضی موجود است که برای آماده سازی و برای خدمات زیربنایی باید از این زمین ها استفاده کرد، وزارت راه و شهرسازی به تنهایی قادر به حل این مشکلات نیست و باید همه دستگاه های اجرایی به اتمام این موضوع کمک کنند.

مهرآبادی با اشاره به اینکه مالیات و بیمه موضوع دیگری است که در پروزه های مسکن مهر استان اصفهان حل نشده، خاطرنشان کرد: برای هر واحد مسکن مهر مالیات 300هزارتومان و بیمه هم برای هر متر مربع پنج هزار و 200 تومان است که در جلسه شورای مسکن استان نیز این دو موضوع مطرح شد و استاندار موظف به پیگیری شد تا مشکل به طور کامل برطرف شود.

وی ادامه داد: در برخی استان ها موضوع بیمه مطلقا وجود نداشته اما در بعضی استان ها این موضوع سلیقه ای شده و مشکل بیمه نیز باید در استان اصفهان هرچه سریعتر حل شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه رئیس جمهور تاکید دارد پروژه مسکن مهر در کل کشور تا پایان امسال تمام شود، گفت: استان اصفهان بعد از استان تهران بیشترین سهم مسکن مهر را در سطح کشور با حدود 160هزار واحد به خود اختصاص داده که باید تا پایان مهرماه سال جاری پروژه های مسکن مهر این استان به جز فولادشهر به اتمام برسد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۶۵۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری زمین و اجرای پروژه‌های مسکن در استان بوشهر سرعت می‌گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، امیر برومند سه شنبه ضمن بازدید از سایت‌های ۱۰۸ و ۳۷ هکتاری اراضی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر بوشهر، از پروژه آماده‌سازی ۱۲۲ هکتاری روستای لیلک در شهرستان تنگستان نیز بازدید کرد و دستورات لازم جهت تسریع در روند آماده‌سازی اراضی را صادر کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: این اراضی در اختیار متقاضیانی قرار می‌گیرد که جهت دریافت زمین برای احداث مسکن در سایت نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه اراضی ۱۲۲ هکتاری روستای لیلک در شهرستان تنگستان در هزار و ۵۰۰ قطعه خواهد بود، اظهار داشت: برای تمامی متقاضیانی که پیش‌تر در سایت نهضت ملی ثبت نام کرده‌اند پیامک ارسال شده که در صورت تمایل جهت ساخت در روستای لیلک به بنیاد مسکن شهرستان تنگستان مراجعه کنند.

وی تأکید کرد: تأمین زمین برای افراد واجد شرایط به عهده دولت است و سایر دستگاه‌های خدمات رسان نیز زیر ساخت‌ها را فراهم خواهند کرد.

وی بیان کرد: متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن بعد از واگذاری اراضی می‌توانند پروانه ساختمانی اخذ کرده و ساخت واحد مسکونی خود را آغاز کنند.

کد خبر 6099935

دیگر خبرها

  • سفر یک روزه معاون وزیر علوم به استان فارس
  • واگذاری زمین و اجرای پروژه‌های مسکن در استان بوشهر سرعت می‌گیرد
  • معاونان وزیر راه و شهرسازی به مشکلات مردم قم رسیدگی می کنند
  • ۲۸ هزار هکتار از اراضی شناسایی شده برای ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن حذف شد
  • موضوع مسکن کارکنان نیروی انتظامی استان بررسی شده است
  • ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار واحد عبور کرد
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان+ فیلم
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • قدردانی استاندار همدان از عملکرد بانک مسکن در تامین مالی ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن
  • ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و صنعتگران کشور آغاز شد