Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@14:21:42 GMT

فعالیت 12 کمپ ترک اعتیاد در استان سمنان

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۶۵۹۹۴

مدیرکل بهزیستی استان سمنان از فعالیت 12 کمپ ترک اعتیاد در این استان خبر داد.

علی‌رضا ایزدپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اعلام این خبر اظهارکرد: حدود 3000 نفر در یک سال اخیر از خدمات مراکز فعال مبارزه با آسیب و کمپ‌های ترک اعتیاد در استان خدمات دریافت کردند.

وی با بیان اینکه بهزیستی استان فعالیت‌های زیادی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و از جمله اعتیاد دارد افزود: در همین راستا تیم‌های سیار کاهش آسیب در استان فعال شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اثرات مخرب اعتیاد بر جامعه از تلاش مجموعه بهزیستی استان برای کیفیت‌بخشی به خدمات این حوزه خبر داد و تصریح کرد: استان سمنان مرکز معتادان متجاهر ندارد.

وی با بیان اینکه معتادان متجاهر به معتادانی اطلاق می شود که با وجود بستر مناسب برای درمان برای ترک اقدام نمی‌کند لذا به این مرکز ارجاع می‌شوند خاطرنشان کرد: این مراکز بیشتر به مبارزه با موادمخدر استان‌ها برمی‌گردد و اما بهزیستی استان چنان چه نیاز باشد آمادگی راه‌اندازی این مرکز در استان را دارد.

وی با بیان اینکه برای کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد سه تیم سیار کاهش آسیب در استان تشکیل شده اظهار کرد: در مجموع بیش از 4000نفر در یک سال اخیر از خدمات بهزیستی در زمینه اعتیاد و کاهش آسیب‌های ناشی از آن خدمات دریافت کردند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان از اعتیاد به عنوان عاملی موثر در بزهکاری‌های دیگر نام برد و افزود: بهزیستی استان با کارشناسان و تیم‌های مجرب خود همه توان خود را برای کاهش این آسیب به کار می‌گیرد ضمن اینکه نیاز به همراهی دیگر دستگاه‌های مسئول در این ارتباط نیز هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۶۵۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند

روح اله خدابنده لو گفت: پرداخت کمک هزینه معیشتی به خانواده‌های دارای فرزندان چند قلو و پرداخت کمک های موردی حسب نیاز فرزندان چند قلو مطابق دستورالعمل جامع حمایت‌های مالی از جمله خدمات و حمایت‌های بهزیستی از این خانواده‌هاست.

وی اضافه کرد: از مجموع خانواده های تحت پوشش ۶۳۳ خانوار دارای فرزند دوقلو و ۴۴ خانوار دارای فرزند سه قلو و بالاتر هستند که از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: به منظور کاهش فشارهای ناشی از تولد همزمان چند نوزاد در یک خانواده و همچنین فراهم کردن امکان رشد و پرورش متعادل آنها، به خانواده های نیازمند دارای فرزندان چند قلو تا پایان ۶ سالگی فرزندان، مستمری ماهانه بر اساس دهک درآمدی و بعد خانوار و سایر خدمات حمایتی ارائه می شود که اجرای آن طبق بخشنامه های مربوطه است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۳۰ هزار خانوار شامل ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش این سازمان هستند و خدمات متعددی به آنها ارائه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین
  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد