Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی گفت: بومی‌سازی طرح ترسیب کربن در استان مرکزی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، یوسف یوسفی عصر امروز در جلسه هم‌اندیشی اقتصادی، فرهنگی و روستایی مشترک با دفاتر امور روستای و شوراهای سراسر کشور و دهیاران استان مرکزی با اشاره به نقش مجموعه منابع طبیعی در زمینه توسعه روستاها اظهار داشت: حضور مجموعه منابع طبیعی در عرصه توسعه روستایی سبب تسهیل پیگیری‌های مرتبط اعم از اخذ زمین برای ایجاد پروژه‌های ایجاد اشتغال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تا زمانی که سیاست‌های نظام در دستگاه‌ها به‌صورت مجزا و جزیره‌ای به انجام برسد نتیجه مطلوب کسب نمی‌شود، متاسفانه منابع طبیعی تاکنون اقدامات بسیاری به انجام رسانده که به سبب نبود همکاری بین ارگان‌های مرتبط هیچ یک از آنها منجر به نتیجه نشده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی تصریح کرد: خوشبختانه دولت تدبیر و امید نسبت به اصلاح این موارد اقدام کرده و اگر قرار بر این است که شاهد توسعه‌ای در روستاها باشیم باید بکوشیم تا این توسعه به‌صورت پایدار ایجاد شود.

یوسفی ادامه داد: توسعه پایدار باید بر پنج پایه سرمایه فیزیکی، سرمایه انسانی،سرمایه اجتماعی،سرمایه اعضای شوراها و هیئت‌ها، سرمایه‌های مالی و سرمایه‌های طبیعی اعم از محیط زیست بنا شود و نبود هر یک از این سرمایه‌ها سبب ایجاد نقص در توسعه سرمایه پایدار می‌شود.

وی عنوان کرد: سازمان ملل در اوایل سال 2004 روستاهای کشور ما را مورد بررسی قرار داد و به این نتیجه دست یافت که روستاهای ما درحال خالی شدن هستند و خالی شدن روستاها به سبب نداشتن مدلی صحیح بود که به این سبب مدل کربنی طراحی و در 21 استان کشور به اجرا رسید.

مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: طرح ترسیبکربن می‌تواند پاسخگوی تمامی دغدغه‌های بخش خصوصی، دولت و مردم باشد و مباحثی اعم از تولید ناخالص،مباحث انسانی مثل فقر، بیکاری، مباحث اجتماعی و بهداشتی و ترسیبکربن که می‌تواند قسمی از منابع طبیعی و یا مزارع کشاورزی باشد را در بر می‌گیرد.

یوسفی بیان کرد: طرح ترسیب کربن در شهرستان محلات استان مرکزی به‌صورت پایلوت به اجر رسید و اکنون بنابردرخواست فرماندار منطقه مقرر شده تا فضای 50 هزار هکتاری این طرح به 100 هزار هکتار ارتقاء پیدا کند.

وی افزود: درحال حاضر درحال بررسی شهرستان شازند هم هستیم تا فضا را برای اجرای این طرح فراهم آوریم، البته بومی‌سازی این مدل در دستورکار قرار دارد و درخواست داریم این طرح درکارگروه‌های استان‌های مختلف مطرح شود زیرا اجرای آن زمینه را برای تحقق اهداف روستا فراهم می‌آورد.

انتهای پیام/

R41371/P41362/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۶۶۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد

 

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، عباس پوریانی از خلع ید بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان سوادکوه شمالی و بازگشت به بیت المال خبر داد و افزود: در راستای حفظ حقوق بیت المال و انفال عمومی خصوصاً منابع طبیعی، با پیگیری‌های مستمر دادگستری حوزه قضائی و همکاری یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان سوادکوه شمالی، در راستای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، ۳۳ هزار و ۶۷۵ متر مربع از اراضی ملی تصرف شده توسط متجاوزین خلع ید و به بیت المال بازگشت.

وی با بیان اینکه طبیعت ارزشمند شمال کشور و مواهب خدادادی استان مازندران نیازمند توجه ویژه است، تصریح کرد: حفاظت از منابع طبیعی، انفال، اراضی دولتی و ملی، وظیفه‌ای شرعی و قانونی است و باید این ثروت خدادادی ارزشمند برای نسل‌های بعدی حفظ شود.

پوریانی خاطرنشان کرد: برخورد دستگاه قضائی با متعرضین به منابع طبیعی و اراضی ملی، قاطع و بازدارنده خواهد بود.

دیگر خبرها

  • مشارکت مردمی و تامین امنیت خاطر در سرمایه‌گذاری‌ها در دستور کار دولت
  • بومی سازی تبدیل پسماند پلاستیک به سوخت جامد
  • شارژ ۱۹ میلیارد دلاری صندوق توسعه/ تزریق ۱۰۰ همت به مسکن در ۱۴۰۳
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه/تزریق۱۰۰همت به مسکن در۱۴۰۳
  • خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع
  • بازداشت عامل تیراندازی به ماموران منابع طبیعی مازندران
  • غفلت در بهره‌برداری از میادین مشترک نفت و گاز، چه بر سر آینده اقتصاد می آورد؟
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل
  • کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه