Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-03@21:54:05 GMT

آمار شاغلان ؛ ۲۳ میلیون و ۳۰۸ هزار و ۳۵۵ نفر است

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۶۶۵۶۵

آمار شاغلان ؛ ۲۳ میلیون و ۳۰۸ هزار و ۳۵۵ نفر است

مدیر کل دفتر جمعیت، نیروی کار و سرشماری‌های مرکز آمار ایران، با تاکید بر ضرورت ارائه تحلیل‌های دقیق گفت:‌ افزایش شاغلان در بهار ۱۳۹۶ نسبت به بهار ۱۳۹۵، حدود ۷۰۰ هزار نفر است.

به گزارش قدس آنلاینبه نقل از مرکز آمار، فریبا سادات بنی هاشمی با تحلیل نرخ بیکاری ۳ ماهه بهار ۱۳۹۶ ضمن تاکید بر اینکه بر اساس برنامه اطلاع رسانی مرکز آمار، نرخ بیکاری بهار ۹۶ همچون فصول قبل مطابق برنامه اطلاع‌رسانی شده است، گفت:‌ بر اساس چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی کار بهار ۱۳۹۶، نرخ بیکاری در بهار سال جاری ۱۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصد است که نسبت به بهار و زمستان سال ۱۳۹۵ به‌ترتیب ۰.۴ و ۰.۱ درصد افزایش یافته است.

این مقام مسئول افزود:‌ آخرین آمار از تعداد شاغلان در بهار سال جاری ۲۳ میلیون و ۳۰۸ هزار و ۳۵۵ نفر بوده که این رقم در زمستان گذشته ۲۲۳۴۲۴۲۹ نفر اعلام شده است.

وی با انتقاد از تحلیل‌های غیر کارشناسی آمارهای بازار کار گفت: به رغم بیان بعضاً نادرست اعداد در گزارش رسانه‌ها از آمار نیروی کار، حسب نظر علمای اقتصاد و متخصصین بازار کار، به جهت حذف اثر شرایط فصلی بر اطلاعات بازار کار، شاخص‌ها در یک فصل صرفاً با فصل مشابه سال‌های قبل از آن قابلیت مقایسه دارد و در نتیجه درست، منطقی و معتبر است. بنابراین، در کشوری مثل ایران که بخش قابل توجهی از مشاغل آن از جمله مشاغل بخش کشاورزی در بهار به فعلیت می‌رسد، به‌طور طبیعی در بهار نسبت به زمستان تعداد شاغلان فصلی افزایش می‌یابد.

بنی هاشمی افزود:‌ این روند در بهار ۱۳۹۵ نسبت به زمستان قبل از آن نیز تکرار شده و در آن مقطع نیز افزایش تعداد شاغلان مشابه به بهار سال جاری بوده است و همانطور که در گزارش‌های قبلی این مرکز آمده افزایش تعداد شاغلان در بهار ۱۳۹۶ نسبت به بهار ۱۳۹۵ حدود ۷۰۰ هزار نفر است.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۶۶۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی شاغلان و فعالان صنعت گردشگری در یزد

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، هما خورشیدی با اعلام این خبر گفت: دوره صرفه‌جویی انرژی در تأسیسات گردشگری و دوره بازآموزی راهنمایان گردشگری از سری دوره‌های آموزشی توانمندسازی شاغلان صنعت گردشگری، امروز و فردا در یزد برگزار می‌شود.
معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد افزود: این دوره‌ها به صورت رایگان با محوریت این اداره‌کل و توسط مؤسسات آموزشی خدمات گردشگری و باهدف آشنایی با مباحث روز صنعت گردشگری برای شاغلان و فعالان این صنعت برگزار می‌شود و در پایان برای هر کدام از شرکت‌کنندگان گواهینامه صادر می‌شود.
وی، ضمن اشاره به اهمیت آموزش و بازآموزی فعالان صنعت گردشگری گفت: تأمین نیروی انسانی ماهر یکی از مهمترین بخش‌های تاثیرگذار در حوزه گردشگری است که با حمایت دفتر مطالعات و آموزش گردشگری کشور و به منظور ارتقای سطح شاغلان این صنعت زمینه اجرای دوره‌های توانمندسازی فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • تورم ترکیه به ۷۰ درصد افزایش یافت
  • آمارسازی اشتغال یعنی پاک کردن صورت مسئله
  • بهار کتاب ایران/از افزایش اجاره غرفه‌ها تاابهامات حضور مهمان ویژه
  • افزایش آمار بازداشت معترضان به ۲هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا
  • جنگ غزه / آمار قربانیان به ۳۴۵۹۶ هزار نفر افزایش یافت
  • آمار شهدای غزه به ۳۴۵۹۶ هزار نفر افزایش یافت
  • بهار کتاب ایران؛از افزایش اجاره غرفه‌ها تاابهامات حضور مهمان ویژه
  • تداوم حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • برگزاری دوره‌های آموزشی فعالان صنعت گردشگری در یزد
  • برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی شاغلان و فعالان صنعت گردشگری در یزد