Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا،صادق محرم زاده در همایش ملی انجمن ام - اس ایران در سالن کنفرانس بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل افزود: این انجمن یک نهاد مردمی است که برای خدمت به همنوعان خود به وجود آمده است.
وی اظهار کرد: ما هدف های بزرگی در ارائه خدمات به عزیزان مبتلا به بیماری ام - اس در استان داریم به طوری که این انجمن 2 ماه است در استان تشکیل شده و ما موفق شدیم میزبان همایش ملی انجمن ام - اس ایران در اردبیل باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از برگزاری کلاس های آموزشی متنوع برای بیماران مبتلا به ام - اس در استان خبر داد و بیان کرد: علاوه بر این با انجام مشاوره های لازم برای بیمار و خانواده آنها سعی می شود آنها از لحاظ روحی و عاطفی تقویت شوند.
وی عمده مشکل انجمن ام - اس استان را نبود مکان ثابت برای این انجمن دانست و از مسئولان خواست برای تامین مکان مناسب به این انجمن کمک کنند.
بیماری ام - اس یک بیماری مغزی است که بیش از 2 میلیون نفر در سراسر جهان به آن مبتلا هستند ، عوارض مهم آن تخریب موقتی غلاف عصبی در ناحیه خاصی از مغز است که می تواند عملکرد آن ناحیه از مغز را به طور گذرا مختل کند علت این تخریب گذرا احتمالا ایجاد التهاب در آن ناحیه است و با فروکش کردن التهاب و بازسازی غلاف عصبی، کارکرد مغزی دوباره احیا می شود.
بیماری ام اس ذاتا عودکننده و فروکش کننده است و هر بخشی از مغز و نخاع را می تواند درگیر کند گاهی به صورت ضعف اندام ها ، گاهی به صورت اختلال بینایی، گاهی به صورت سرگیجه و عدم تعادل و گاهی به صورت اختلالات حسی شدید بروز می کند.
این علایم در هر بیماری مغز و اعصاب ممکن است وجود داشته باشد ولی 2 نکته اصلی در بیماری ام اس وجود دارد اول اینکه در بیشتر مواقع به صورت حمله ای است و گاهی عود می کند و گاهی در حالت خاموش است دوم اینکه دست کم طول مدت علایم بیماری کمتر از 24 ساعت نیست و به ندرت طول مدت بیماری به بیش از یک ماه می رسد.
همایش ملی انجمن ام - اس کشور با شرکت مدیران انجمن های ام - اس استان ها و پزشکان مختصص در اردبیل آغاز شد و به مدت 2 روز برگزارشد.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۶۸۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین

جلوخانی مدیر کل دامپزشکی قزوین گفت: هاری یک بیماری ویروسی کشنده و مشترک بین انسان و دام است که سیستم اعصاب مرکزی را درگیر می‌کند و میزان کشندگی آن بسیار بوده و در گوشتخواران اهلی، وحشی و انسان و غالبا از طریق گزش با بزاق آلوده ایجاد می‌شود وحیوان هار علایمی از قبیل ترشح شدید بزاق، عدم توانایی در بلع، حمله و گاز گرفتن اجسام و ناله کشیدن را نشان داده و در نهایت فلجی و مرگ به دنبال دارد.

جلوخانی، واکسیناسیون سگ‌های صاحب‌دار در روستا‌ها را موثرترین اقدام در راستای کنترل و پیشگیری این بیماری برشمرد و افزود: این اداره کل ضمن ایمن نمودن این دسته از دام‌ها، در صورت رخداد کانون‌های احتمال هاری، به بازدید و اقدامات میدانی مثل نمونه‌برداری از دام مشکوک به هاری و ارسال به آزمایشگاه مرجع ملی، واکسیناسیون اورژانسی متعاقب گزش، مراقبت فعال در کانون و واحد‌های موجود در شعاع کانون بیماری، نظارت بر دفن بهداشتی و ضدعفونی جایگاه دام مشکوک به هاری و آموزش و ترویج را به مرحله اجرا درمی‌آورد.

مدیرکل دامپزشکی قزوین از دامداران خواست در راستای کنترل بیماری ضمن همکاری با تیم‌های دامپزشکی، از تماس سگ‌های نگهبان با سگ‌های بلاصاحب از طریق حصارکشی مناسب خانه و دامداری جلوگیری به عمل آورده و در صورت برخورد با موارد مشکوک مراتب را سریعا به ادارات دامپزشکی شهرستان مربوطه اطلاع دهند و یا با شماره گویای ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ تماس حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • مسکن‌ها؛ مهم‌ترین علت بروز سردرد‌های میگرنی!
  • ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • حمایت بیش از ۲۵۰۰ معلم اردبیلی از ایتام
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست