Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام علی سرلک، کارشناس علوم تربیتی و مشاوره شامگاه پنجشنبه، 12 مردادماه در محفل انس با قرآن حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) که همزمان با ایام دهه کرامت و چهلمین دوره مسابقات قرآن اوقاف برگزار شد، گفت: تلاوت، حفظ، کتابت و غیره همگی کوبیدن درب قرآن هستند و مهم این است که بتوانیم از دروازه قرآن عبور کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با طرح این سئوال که دروازه قرآن چیست، افزود: دروازه قرآن به تعبیر قرآن پاکی و پاکیزگی هم در ظاهر و هم در باطن است که اساس آن این است که انسان نه زیر بار ظلم برود و نه ظلم کند.

قرآن کتاب روی طاقچه گذاشتن نیست

سرلک با تأکید بر اینکه قرآن کتاب روی طاقچه گذاشتن، از زیر آن عبور کردن، سرسفر عقد و یا حتی مهریه بانوان نیست، گفت: قرآن بناست از طریق پاکی به زندگی ما آمده و دنیا و آخرت را تغییر دهد.

برخی‌ها تنها به ظاهر قرآن توجه می‌کنند

این مدرس حوزه و دانشگاه از بی توجهی به آموزه‌های قرآن انتقاد کرد و گفت: برخی‌ها تنها به ظاهر قرآن توجه می‌کنند و از آموزه‌های آن غافلند که این افراد آخرت درستی نخواهند داشت.

وی اظهار کرد: کسانی که از قرآن اعراض می‌کنند، زندگی تنگی خواهند داشت و شاید انسان مرفه و پولداری باشند اما در محاصره تنگی‌های حسد، کبر، تفاخر و حرص دنیا هستند اما بر عکس کسانی که از دروازه قرآن وارد شدند، قرآن نور زندگی آن‌ها خواهد شد و مسیر را به آنان نشان می‌دهد.

حفظ و قرائت مقدمه‌ای برای ورود به دروازه قرآن است

سرلک، حفظ و قرائت را مقدمه‌ای برای ورود به دروازه قرآن دانست و گفت: اینها مانند این هستند که ما اذان گفته‌ایم و اکنون هنگام اقامه نماز است.

این کارشناس علوم تربیتی بر این نکته تأکید کرد که کسی که وارد دروازه قرآن می‌شود نه باید ظلم کند و نه مورد ظلم قرار بگیرد در غیر این صورت مورد غضب قرآن قرار خواهد گرفت.

کسی که وظیفه خود را درست انجام نمی‌دهد، ظالم است

وی با بیان اینکه منظور از ظلم، ظلم به هر کسی اعم از جانداران و یا حتی خویشتن خویش است، گفت: کسی که در کلامش انصاف نیست و وظیفه خود را درست انجام نمی‌دهد، ظلم می‌کند و چنین فردی از دروازه قرآن عبور نکرده است و شهروند دولت قرآن نیست، حتی اگر حافظ کل قرآن باشد.

سرلک، همچنین یکی از مصادیق ظلم، را ظلم به خود عنوان کرد و گفت: کسی که در تاریکی‌ها نفس خود گرفتار می‌شود، به خود ظلم کرده است و اصولا علامت ظلم به خودمان، معصیت است و هر جا که زنگ خطر گناه روشن شد، یعنی داریم به خودمان ظلم می کنیم.

زیر بار ظلم نرفتن از ظلم نکردن مهم‌تر است

این مدرس حوزه و دانشگاه با تصریح اینکه مهم‌تر از ظلم نکردن، زیر بار ظلم نرفتن است، گفت: امروز کشور جمهوری اسلامی ایران، در این شاخصه قرآنی بی‌نظیر است و در دنیا مانند آن وجود ندارد.

وی با یادآوری اینکه یکی از مهم‌ترین دستورات قرآن کریم ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی است، گفت: ایران اسلامی 38 سال است که زیر بار ظلم نرفته است زیرا عقبه این انقلاب، قرآنی و معارف توحیدی است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۶۹۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظاهر عجیب و غریب پهپاد نظامی ساخت هند!

ظاهر عجیب و غریب پهپاد نظامی ساخت هند!

دیگر خبرها

  • (تصاویر) دروازه قرآن شیراز
  • تعویض قرآن دروازه ورودی شیراز
  • ظاهر عجیب و غریب پهپاد نظامی ساخت هند!
  • رویکرد فرهنگی دروازه قرآن باید تغییر یابد
  • پاکی هوا ارمغان وزش باد‌های بهاری
  • وعده صادق آب به خانه مورچه ریخت/ نمایش باطن حقوق بشر آمریکایی
  • فریاد «مرگ بر اسراییل» در قلب اروپا بیانگر نابودی استکبار است
  • پادشاهی در تهران که دستورات عجیب صادر می کرد | گفت و گو با پادشاه عجیب را از دست ندهید
  • پادشاهی که دستورات عجیب صادر می کرد | گفت و گو با پادشاه عجیب را از دست ندهید
  • هوای پایتخت در آستانه پاکی قرار گرفت