Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-27@19:16:56 GMT

کاهش هزینه های تمام شده کالا از طریق بندر کاسپین

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۶۹۶۵۶

کاهش هزینه های تمام شده کالا از طریق بندر کاسپین

تین‌نیوز |

رضا مسرور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در مراسم افتتاح همزمان نمایشگاههای بینالمللی صنایع دریایی، دریانوردی، بنادر و شیلات، صیادی و آبزیان که برای نخستینبار در شمال کشور در مرکز همایشها و نمایشگاههای منطقه برگزار شد با بیان اینکه مجتمع بندری کاسپین موجب کاهش هزینههای تمام شده کالا برای تجار میشود، خواستار توجه به لزوم توسعه زیرساختهای ترانزیتی کشور در دریای خزر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فرینا،وی با بیان اینکه در حال حاضر توسعه زیرساختهای بندری و ترانزیتی از سوی کشورهای حاشیه دریای خزر در دستور کار قرار دارد اظهار داشت: براساس طرحهای توسعهای این کشورها تا سال 2020، جمهوری آذربایجان حجم تخلیه و بارگیری در بنادر خود را به 76 میلیون تن در سال، قزاقستان به 51.5 میلیون تن، ترکمنستان به 37 میلیون تن و روسیه به 31 میلیون تن افزایش میدهند و این در حالی است که براساس آمارهای چند سال اخیر حجم مبادلات کشورهای حاشیه دریای خزر کاهش یافته است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی به بررسی دلایل اجرای طرحهای توسعه زیرساختهای بندری از سوی کشورهای حاشیه این دریا پرداخت و گفت: ظرفیتهای موجود در کریدور شمال جنوب، طرح جاده ابریشم قرن بیستویکم چین که از این دریا عبور خواهد کرد، بازار مبادلات تجاری میان کشورهای منطقه خزر که به عنوان مثال حجم تجارت خارجی روسیه در سال گذشته میلادی بیش از 761 میلیارد دلار بوده و ما کمتر از دو درصد آن را به خود اختصاص دادهایم، پتانسیلهای موجود در گردشگری دریایی و کشتیرانی مهمترین ظرفیتهای دریای خزر است که زمینه سرمایهگذاری بالای کشورهای فوق به منظور توسعه ظرفیتهای بندری و ترانزیتی خود طی سالهای آینده را بهوجود آورده است.
رضا مسرور با تصریح بر اینکه توجه به برنامههای بلندمدت کشورهای منطقه ما را ملزم میکند که در استراتژیهای توسعهای کشور بهرهگیری از ظرفیتهای فوق دریای خزر را در دستور کار قرار دهیم، افزود: باید به سرعت نسبت به تکمیل و توسعه زیرساختهای حملونقل خود اقدام کنیم چراکه در صورت تعلل منافع حاصل از ترانزیت کالا میان شرق و غرب در قالب کریدور جاده ابریشم قرن بیستویکم را از دست میدهیم.
وی کاهش هزینههای تمام شده برای تجار ایرانی در قیاس با رقبای خود در سطح منطقه را حائز اهمیت اعلام و اضافه کرد: یکی از الزامات کاهش تعرفهها است کهاین سازمان به تجار ایرانی نوید کاهش 30 درصدی هزینه های کالایی در مجتمع بندری کاسپین را اعلام میکنیم.
رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی درخصوص ظرفیتهای گردشگری دریایی در دریای خزر چنین گفت: سازمان منطقه آزاد انزلی احداث اسکله مارینا را در راستای ایجاد زیرساختهای گردشگری دریایی در دستور کار دارد و تا پایان سال مراحل ساخت اسکلهها و موجشکنهای آن از سوی این سازمان و سرمایهگذار بخش خصوصی به اتمام خواهد رسید و این در حالی است که با ساخت اسکلههای مارینا در شهرهای بندری استان گیلان و مازندران و ایجاد خطوط کشتیرانی میان آنها ظرفیت بسیار خوبی برای گردشگری دریایی در دریای خزر فراهم میشود.
مسرور با اشاره به حضور معاون وزیر دفاع و پشتیبانی پیشنهاد همکاری دو جانبه در زمینه ساخت مجموعه کشتیسازی با توجه به در نظر گرفتن 30 هکتار از ظرفیت 200 هکتاری حوضچه آرامش مجتمع بندری کاسپین به بخش کشتیسازی را مطرح کرد و گفت که این پتانسیل برای همکاری دو جانبه با حضور شریک خارجی وجود دارد.
گفتنی است دکتر نجفی استاندار گیلان، امیر رستگاری معاون وزیر دفاع و رییس سازمان صنایع دریایی، دکتر شریعتمداری معاونت پارک علم و فناوری وزارت علوم، مهندس رضوانی مدیر صندوق توسعه صانیع دریایی، مهندس عبدالحی معاون آبزی پروری سازمان شیلات، رییس دانشکده دریایی سپاه پاسداران و معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی، امام جمعه شهرستان بندرانزلی، معاونین استاندار و فرمانداران شهرهای گیلان و فعالان حوزه های دریایی و شیلات در مراسم افتتاح دو نمایشگاه بینالمللی دریایی، دریانوردی، بنادر و تجهیزات وابسته و نمایشگاه شیلات، آبزیان، صیادی و صنایع وابسته به صورت همزمان در مرکز نمایشگاهها و همایشهای سازمان منطقه آزاد انزلی حضور داشتند و پس از مراسم افتتاح مقامات استانی و کشوری حاضر از غرفههای نمایشگاه بازدید کردند.
لازم به ذکر است در ادامه این مراسم افتتاح جشنواره طبخ غذاهای دریایی نیز در مرکز همایشها و نمایشگاههای این منطقه با حضور فعالان و علاقهمندان به غذا های دریایی برگزار شد.
گفتنی است این نمایشگاهها از 10 تا 13 مرداد از ساعت 16 الی 21 جهت بازدید عموم در به مرکز همایشها و نمایشگاه منطقه آزاد انزلی واقع در فاز تجارت و گردشگری منطقه دایراست.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۶۹۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان

ایسنا/گلستان سرپرست بنادر و دریانوردی گلستان با اشاره به استقبال گردشگران از ناودگان دریایی مسیر بندرترکمن به آشوراده گفت: این مسیر نیازمند علائم کمک ناوبری جهت ایمن‌سازی آبراه بوده که با همکاری واحد دریایی بنادر گلستان با واحد دریایی بندر امیرآباد به زودی در مسیر تردد شناورها قرار خواهد گرفت.

سیدمحسن طیرانی صبح جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در نشست مشترک مدیرکل بندر امیرآباد با مدیرکل و کارکنان بنادر استان گلستان ضمن بررسی روند همکاری بین دو بندر همجوار شمالی کشور، مشکلات و نقاط ضعف و قوت مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و راهکارهای لازم برای ارتقای کیفیت خدمات رسانی ارائه شد.

وی با بیان اینکه افزایش ۲۰ سانتی‌متری ارتفاع سطح آب خلیج گرگان باعث کاهش شوری آب و مهاجرت پرندگان به خلیج گرگان شده است، ادامه داد: لایروبی کانال آشوراده حدود ۴۰۰ متر به پهنای سواحل اضافه کرده است.

سرپرست بنادر و دریانوردی استان گلستان ادامه داد: لایروبی کانال آشوراده و تبادل آب بین دریا و خلیج موجب شده تا شناورهای سبک به راحتی در خلیج گرگان تردد داشته باشند.

سیدمحسن طیرانی در ادامه با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ بیشترین جذب مسافر در سفرهای دریایی از مسیر اسکله بندرترکمن به جزیره آشوراده انجام شد، افزود: در این ایام حدود ۴۱ هزار و ۴۹۰ نفر مسافر و گردشگر تردد داشته‌اند که نیاز به علائم کمک ناوبری جهت ایمن سازی آبراه بوده  و با هماهنگی بعمل آمده واحد دریایی بنادر گلستان با واحد دریایی بندر امیرآباد فراهم شده و به زودی در مسیر تردد شناورها قرار خواهد گرفت.

به گفته سرپرست بنادر گلستان، یکی از اتفاقات مهمی که در نوروز ۱۴۰۳ محقق شد، قرار دادن شناور جستجو و نجات دریایی توسط واحد دریایی بندر امیرآباد برای اسکله‌های بندرترکمن و بندرگز بود که در تامین امنیت ترددهای دریایی بسیار مثمرثمر بود.

به گزارش ایسنا، در نشست مشترک مدیرکل بندر امیرآباد و سرپرست بنادر استان گلستان، بر افزایش همکاری‌ها بین بنادر این دو منطقه تاکید شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • امواج کوتاه در دریای خزر
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • دستور لازم برای رفع مشکلات آزاد راه پیامبر اعظم(ص) داده شده است
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • موج کوتاه در دریای خزر
  • الحوثی: در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب