Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها>آذربایجان شرقی - کتاب یادنامه زنده یاد دکتر «سید محمد حسین مبین» با حضور مدیر کل جمعیت خیریه قلب‌های سبز، خانواده دکتر مبین،معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و دکتر فرهنگی، نماینده مجلس برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، دکتر شهرزاد مبین، فرزند دکتر مبین و عضو انجمن خیریه قلب‌های سبز نیز در این آیین ضمن خوش ‌آمدگویی به میهمانان گفت: از گرداورندگان این کتاب تشکر می‌کنم و زحمات این عزیزان را قدردان هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: کتاب حاضر حاصل زحمات استاد قابل نژاد شامل بیوگرافی اسناد تصویری و خاطرات پدرم می‌باشد.
محمد حسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: دکتر مبین به عنوان کسی که عمر پر برکت خود را وقف دردمندان جامعه کرد، از یادهای نخواهد رفت و اجر چنین انسان‌هایی در پیشگاه خداوند متعال شایسته می‌باشد.
سعید نامور، مدیر کل جمعیت خیریه قلب‌های سبز در این مراسم اظهار کرد: برگزاری مراسم رونمایی از یادنامه دکتر مبین فرصتی است که گرد هم بیاییم و یاد این پزشک فقید را زنده نگاه داریم.
وی با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت دکتر مبین در سال ۸۲ و زمانی که خود ایشان در قید حیات بود، گفت: این همایش در یک روز کاری برگزار شد و علیرغم ترافیک کاری، استقبال زیادی از این همایش صورت گرفت، چنین رویدادهایی نشان از محبوبیت دکتر مبین در در میان عموم مردم دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهداف جعیت خیریه قلب های سبز خاطرنشان کرد: جمعیت خیریه قلب های سبز مجوز اولیه خود را به عنوان یک تشکل غیرانتفاعی، غیر دولتی و با اهداف آموزشی - تحصیلی در امر حمایت از دانش آموزان و دانشجویان مستعد کم بضاعت فعالیت می‌کند.
وی یادآور شد: جمعیت خیریه قلب های سبز با رایزنی ها و ارتباط گسترده ای که با موسسه محک تهران (موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان) داشته است توانسته از اواخر سال ۱۳۸۹ به عنوان یاور موسسه محک، کودکان مبتلا به سرطان تحت درمان در بیمارستان کودکان تبریز را از لحاظ هزینه های درمانی تحت پوشش خود درآورد و تاکنون مبالغ زیادی را با کمک و یاری موسسه محک برای درمان این عزیزان هزینه نماید. کودکان مبتلا به سرطان تحت درمان در بیمارستان کودکان تبریز، شامل کودکان تبریز، شهرستان ها و گهگاه استان های مجاور و همچنین کودکانی از کشورهای آذربایجان و نخجوان را شامل می شود.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌شرقی نیز در این آیین گفت: دکتر مبین درعین حال که ادیبی توانا و شاعری دلسوخته بود، نمونه‌ای عینی از پزشکانی بود که ملت ایران و آذربایجان به وی افتخار می‌کنند.
چمیده‌فر گفت: دکتر مبین پزشک متعهدی بود که با پشتوانه‌ای از فضائل انسانی و اخلاقی، به محیط‌های مهجور جذامیان توجهی ویژه کرد.
وی تاکید کرد: زحمات دکتر مبین به عنوان یک چهره ملی و بین‌المللی می بایست در هر دوره قدر نهاده شود.
از نکات قابل توجه این مراسم، عدم سخنرانی قابلی نژاد گرداورنده این یادنامه بود.
در پایان مراسم، ضمن رونمایی از کتاب یادنامه ی دکتر مبین، تمبر یادبود این کتاب نیز باطل شد.

48

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۶۹۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادنامه‌ای از تشییع با شکوه پیکر آیت الله مهمان‌نواز

۶ سال پیش در چنین روزهایی مردم استان خراسان شمالی با مردی وداع کردند که برای آنان شریک تلخ و شیرین زندگی‌های‌شان بود و در تمام سال‌های مبارزات انقلاب اسلامی و بعد از آن همدم همیشگی مردم بجنورد لقب گرفت.

 

 

  به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074985 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • داستان فلسطین آنقدر جذاب است که نیازی به تخیل ندارد
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • کتاب نامداران موسیقی سنندج رونمایی شد
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله
  • درمان موفقیت آمیز پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک در شیراز
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • یادنامه‌ای از تشییع با شکوه پیکر آیت الله مهمان‌نواز
  • رونمایی از کتاب «هنر فرازان» در برج آزادی