Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام جلال رضوی‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تبریک سالروز ولادت امام رضا(ع) اظهار کرد: امام رضا(ع) از جمله پیشوایان معصومی است که با هجرت خود از مدینه به توس سبب تقویت بنیه علمی، سیاسی و اجتماعی شیعه شدند.

وی خاطرنشان کرد: حضور امام رضا(ع) در مجامع علمی و پاسخ صریح، قاطع، عالمانه و آگاهانه به جواب‌های منتقدان عقیدتی سبب شد تا اعجاز اندیشه آل محمد بر همگان آشکار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیأت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: این امام بزرگوار با احتجاجات منطقی مبتنی بر فطرت توانستند از علوم آسمانی، براهین و ادله را بر اهل زمین به عنوان حجت ارائه دهد.

رضوی‌مهر با بیان اینکه حضور امام رضا(ع) سبب تعبیه ساختار و ایجاد جریان در میان اجتماع امت اسلام شدند، تبیین کرد: نباید هرگز فراموش کنیم که پذیرش ولایتعهدی امام رضا(ع) که با نقشه دشمنان طراحی شده بود به عنایت الهی و فضل خدا به نفع محمد و آل محمد(ص) تمام شد.

وی تصریح کرد: امام رضا(ع) توانستند نقشه‌های نخ‌نمای مأمون عباسی و بنی عباس که در قدرت‌طلبی، شهوت‌رانی و اختلاف در میان امت اسلام شهرت داشتند عقب بزنند و ایشان سبب از بین رفتن نحله‌های التقاطی و افکار فرقه‌گرایانه در بین جامعه دوران خود شدند.

عضو هیأت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) در زمینه‌های فقه، تفسیر، حدیث و روایات و تبیین اندیشه‌های تابناک اجداد طاهرینشان به جهاد علمی در خراسان پرداختند و فرصت را مغتنم شمردند و هجرت تحمیلی را بر حضور افتخارآمیز علمی مبدل کردند.

رضوی‌مهر با بیان اینکه پیشوای هشتم شیعیان توس را ام القرای علمی و خراسان را به خاکریز دفاع از عقیده اسلام ناب تبدیل کردند گفت: امروز نیز حرم امام رضا(ع) پرچم همیشه راسخی است که نورانیت، معنویت و قداست آل‌الله را نمایان می‌کند.

وی یادآور شد: بوی عطر بارگاه امام رضا(ع) مشام هر انسان پاک‌سرشت را به خود جذب می‌کند و باید بدانیم بهترین امانتداری از میراث امام رضا(ع) نشر و ترویج علوم رضوی است.

انتهای پیام/ذ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۷۰۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

المپیاد علمی سراسری طلاب حوزه‌های علمیه پاکستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سالروز شهادت معلمِ شهید مرتضی مطهری و ایام بزرگداشت مقام معلم، مسابقه علمی با شرکت طلاب مدارس علمیه پاکستان برگزار شد.

در این رویداد علمی بیش از ۲۵۰۰ طلبه در سطوح مقدماتی، متوسط و عالی به رقابت پرداختند.المپیاد علمی بصورت همزمان در ۵ ایالت پاکستان و در ۳۵ مرکز و با شرکت بیش از ۲۵۰۰ طلبه خواهر و برادر برگزار شد. لازم به ذکر است این المپیاد توسط معاونت آموزش نمایندگی جامعه المصطفی در پاکستان برنامه ریزی و اجرا شد.

به گفته معاون آموزش نمایندگی پاکستان این رقابت علمی با استقبال خوب مدیران، اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه پاکستان همراه بود و این نمایندگی در نظر دارد در سالهای آینده در سطح کمی و کیفی بالاتری این المپیاد را برگزار نماید.

در جلسه هماهنگی برگزاری این برنامه علمی، حجت الاسلام دادسرشت نماینده جامعة المصطفی در پاکستان تاکید کرد که هدف این نمایندگی تقویت حوزه‌های علمیه پاکستان و رشد علمی طلاب و ارتقای کیفیت آموزش آنهاست که یکی از راههای مؤثر آن برگزاری اینگونه مسابقات است.

مدیران و اساتید مدارس پاکستان نیز ضمن تاکید بر ادامه چنین برنامه‌هایی آن را باعث ایجاد فضای رقابت سالم علمی بین طلاب مدارس دانستند.

در روزهای پیش رو نتیجه المپیاد علمی اعلام و طی مراسمی در شهر اسلام آباد پایتخت پاکستان از طلاب برتر تجلیل بعمل خواهد آمد.

کد خبر 6096100 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • شیخ صدوق بیش از هزار سال پرچمدار مکتب امام صادق(ع) و سایر اهل بیت(ع) بوده است
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد فقه و نهضت علمی اسلامی است
  • امام صادق(ع) نهضت علمی بزرگی را در جهان اسلام پی‌ریخت
  • المپیاد علمی سراسری طلاب حوزه‌های علمیه پاکستان برگزار شد
  • تبیین و ترویج اندیشه های مهدوی در عصر شیخ الائمه
  • دیدار رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با رهبر شیعیان مالی
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
  • واکنش دانشگاه تهران به حواشی برخی انتصابات در دانشکده خانواده
  • مراکز علمی طرح و برنامه علمی برای تحقق شعار سال را داشته باشند
  • انقلاب اسلامی پایگاه حفظ دین اسلام است