Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتشار متن صحبت های تلفنی رئیس جمهور امریکا با نخست وزیر استرالیا، چهره دونالد ترامپ به عنوان یک امریکایی اصیل! را آشکارتر کرده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، روزنامه واشنگتن‌پست در جدیدترین شماره خود متن کامل مکالمه "دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و مالکوم ثورنبال نخست‌وزیر استرالیا را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این که مکالمه ده روز پیش انجام شد، ابتدا نخست‌وزیر استرالیا به ترامپ می گوید که آنها شبیه به یکدیگرند و هر دو تاجر بوده اند و بعدا سیاستمدار شده اند.
بعد از خوش و بش، صحبت به توافق امریکا و استرالیا در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما کشیده می شود و ترامپ از آن ابراز نارضایتی می کند.
در زمان ریاست جمهوری اوباما، امریکا با تاکید سازمان ملل توافق کرد که برخی از مهاجران غیرقانونی به استرالیا را در پاپوا گینه نو بپذیرد.
ترامپ سعی می کند نشان دهد که استرالیا با این توافق به دنبال خلاص شدن از پناهجویان بوده و می گوید: "ایده خوبی است. ما هم باید همین کار را انجام بدهیم. تو از من هم بدتری."

ترامپ در ادامه گفتگو درباره پناهجویان می گوید: "بدم می‌آید این آدم‌ها را قبول کنم. تضمین می‌دهم آنها آدمهای بدی هستند. به خاطر همین است که آنها الان داخل زندان هستند. قرار نیست آنها آدم‌های شگفت‌انگیزی باشند که برای کار کردن به مزارع آدم‌های محلی می‌روند.

نخست‌وزیر استرالیا به ترامپ توضیح می دهد که علت ممانعت از ورود پناهجویان به استرالیا جلوگیری از رونق کار قاچاقچیان انسان بوده و می گوید این بازداشتی‌ها پناه‌جویان اقتصادی هستند که به هیچ جرمی متهم نشده‌اند.
ترامپ بازهم به توافق امریکا و استرالیا اشاره کرده و می‌گوید: "ببینید، من نمی دانم شما چطور آنها را وادار به امضای قراردادی مانند این کردید، ولی به خاطر همین است که آنها در انتخابات باختند. آنها می‌گفتند امکان ندارد من ۲۷۰ رای به دست بیاورم، ولی من ۳۰۶ رای به دست آوردم. به خاطر توافق‌های احمقانه‌ای مثل همین است که آنها باختند."

ترامپ ادامه می دهد: "این توافق احمقانه‌ای است. این توافق باعث می‌شود که وجهه من وحشتناک بشود."

ثورنبال می‌گوید: "آقای رئیس‌جمهور فکر می‌کنم این باعث می‌شود شما بیشتر شبیه آدمی به نظر برسید که به تعهدات آمریکا پایبند هستید. این نشان می‌دهد که شما فردی متعهد..."
ترامپ سخنان ثورنبال را قطع کرده و می گوید: "ولی این نشان می‌دهد که من آدم خنگی هستم. من اینطور نیستم ولی اگر مجبور باشم این کار را انجام بدهم، آن را انجام می‌دهم، ولی اصلا دوستش ندارم. من با شما صادق هستم. یک ذره هم دوست ندارم. فکر می‌کنم که این مضحک است و اوباما هیچ وقت نباید آن را امضا می‌کرد."
رئیس جمهور امریکا ادامه می دهد: "تنها دلیلی که آن را خواهم پذیرفت این است که مجبورم به توافقی پوسیده که رئیس‌جمهور قبلی امضا کرده پایبند باشم. من می‌گویم که این هم توافقی احمقانه مثل همه توافق‌های دیگری بوده که این کشور امضا کرده است. باید منتظر بمانید ببینید چه کار می‌کنم. من دارم توافق‌هایی که توسط این آدم‌های نالایق انجام شده‌اند را واکاوی می‌کنم... من خنگ به نظر خواهم رسید. تنها راهی که می‌توانم این کار را انجام بدهم این است که بگویم رئیس‌جمهور قبلی توافقی انجام داد و من چاره‌ای ندارم جز اینکه به آن پایبند باشم. از این کار متنفر هستم ولی باز هم مجبورم که آنها را (پناه‌جویان) را به دقت غربالگری کنم. فرض کنید غربالگری کنم و بعد هیچ کدامشان را نگیرم؟
ثورنبال می‌گوید: "این همان نکته‌ای است که من می‌خواهم بگویم."
ترامپ در جواب گفت: "خب این چه فایده‌ای برای شما دارد؟"
ثورنبال می‌گوید: "خوب، فرض ما این است که ما بر اساس حسن نیت اقدام می‌کنیم."
ترامپ می گوید: "کسی می‌داند این آدمها کی هستند؟ اهل کجا هستند؟ ۵ سال دیگر نمی‌شوند همان آدم‌هایی که در بوستون بمب‌گذاری کردند؟ شاید هم ظرف دو سال. این آدم‌ها که هستند؟"
تورنبال بار دیگر توضیح می دهد که پناهجویان مجرم نیستند و فقط چون از طریق باندهای قاچاق وارد شده اند، بازداشت می شوند و می گوید: آنها با قایق های خطرناک قاچاقچیان آمده اند، اگر آنها از طریق هواپیما یا با روادید توریستی وارد می‌شدند، به آنها اجازه ورود می‌دادیم."
ترامپ از نخست‌وزیر استرالیا می‌پرسد: "مالکوم؛ اما آنها با قایق آمده‌اند؟"
نخست‌وزیر استرالیا می‌گوید: "بله درست است، ما جلوی قایق‌ها را می‌گیریم."
ترامپ می گوید: "مشکل قایق چیست؟ چرا فقط جلوی قایق را می‌گیرید؟ آها، نمی‌خواهد، می‌دانم؛ به خاطر این است که قایق‌ها از مناطق خاصی می‌آیند. گرفتم."
او در ادامه با طعنه به عملکرد سران سابق امریکا می‌گوید: "باشد. بدهیدشان به آمریکا! ما زباله‌دان بقیه جاهای دنیا هستیم! من مدتی است که اینجا هستم. می‌خواهم که این چیزها متوقف شود. اگر این کار را بکنم خیلی احمق به نظر می‌رسم. می‌دانم که برای شما خوب است ولی برای من بد است. برای من وحشتناک است. این چیزی است که می‌خواهم جلویش را بگیرم. من نمی‌خواهم یک اتفاق دیگر مثل سن‌برناردینو یا برج‌های دو قلو بیفتد. می‌توانم ۳۰ تای دیگر را اسم ببرم. ولی الان وقت ندارم."
ثورنبال ضمن رد نظر ترامپ، دلایل جلوگیری از ورود قایق‌ها را اینطور توضیح می‌دهد: "نه بگذارید توضیح بدهم. مشکل قایق‌ها این است که آنها باعث می‌شوند برنامه مهاجرت ما به قاچاق‌چی‌هایی واگذار شود و این باعث می‌شود هزاران نفر در دریا غرق شوند... ما کشوری با فرهنگ مهاجرپذیر و چند ملیتی هستیم، مانند ایالات متحده و دولت و نمایندگان ملت این تصمیم‌ها را دولت می‌گیرد. من خودم مثل شما، یک تاجر اهل معامله هستم و می‌دانم که توافق باید برای دو طرف کارساز باشد. اوباما فکر کرد که این توافق برای او کارساز است و با ما بر سر آن چانه زد."
ترامپ می گوید: "نمی‌دانم که چه عایدی‌ای برای او داشت. هیچوقت چیزی از اینها عاید ما نمی‌شود. مثل معاهده START یا توافق ایران. نمی‌دانم از کجا این آدم‌ها را گیر می‌آورند تا این توافق‌های احمقانه را انجام بدهند. به خاطر این توافق‌ها، می‌میرم."
ثورنبال در جواب می گوید: "نمی‌میرید."
ترامپ می گوید: "همین آدم‌ها من را یک رئیس‌جمهور ضعیف و ناکارآمد خواهند دید."
نخست‌وزیر استرالیا می‌گوید: "شما می‌توانید بگویید که این توافقی نیست که شما انجام داده‌اید، ولی به آن پایبند می‌مانید."
ترامپ می گوید: "بله، چاره‌ای ندارم جز اینکه همین را بگویم. مالکوم، این را خواهم گفت که من چاره‌ای نداشتم جز اینکه به توافق رئیس‌جمهور ماقبلم پایبنذ باشم. فکر می‌کنم توافق وحشتناکی است، توافقی چندش‌آور که من هیچ وقت آن را انجام نمی‌دادم. مایه شرمساری برای آمریکا است، و شما می‌توانید عین همین که من گفتم را بگویید. خودم من هم همین را خواهم گفت. تا همینجا کافی است مالکوم. امروز کلاً تلفنی صحبت کرده‌ام و این بدترین تماس در طول روز بوده است. تماس با پوتین خوب بود. مضحک است."
ثورنبال می گوید: "می‌خواهید درباره سوریه و کره شمالی صحبت کنیم؟"
ترامپ پاسخ می دهد: "مسخره است."
ثورنبال بار دیگر خواهان پایبندی امریکا بر توافق با استرالیا می شود و می گوید: "از تعهد شما متشکریم. برای ما خیلی مهم است."
ترامپ پاسخ می دهد: "برای شما مهم است و برای من شرم‌آور. برای من مایه شرمساری است ولی حداقل من شما را از مخمصه بیرون می‌آورم. شما ولی من را به مخمصه می‌اندازید."
ثورنبال می گوید: "می‌توانید روی من حساب کنید. من برای کمک همیشه حاضرم."
ترامپ در پایان این مکالمه پاسخ می دهد: "امیدوارم. باشد ممنون مالکوم."
ثورنال نیز با جمله "باشد. ممنون." گفتگو را خاتمه می دهد.

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۷۱۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرالیا نخستین رایانه کوانتومی کاربردی جهان را می سازد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، دولت فدرال استرالیا و دولت ایالت کویینزلند حدود یک میلیارد دلار استرالیایی (۶۰۰ میلیون دلار آمریکایی) در یک استارت آپ رایانش کوانتومی به نام PsiQuantum سرمایه گذاری کرده اند تا نخستین رایانه کوانتومی مفید و کاربردی جهان را بسازند.

رایانش کوانتومی تاکنون به طور کلی فعالیتی مخصوص بخش خصوصی بوده که شرکت های بزرگ فناوری مانند گوگل، آی بی ام، مایکروسافت میلیون ها دلار در توسعه آن سرمایه گذاری کرده اند. جرمی اوبراین و تری رودلف محققان استرالیایی PsiQuantum را تاسیس کرده اند.

هرچند شرکت های درگیر ساخت رایانه های کوانتومی معتقدند نسل جدید این فناوری می تواند به سرعت مشکلات را حل کند اما تلاش های اولیه آنها برای نشان دادن عملکرد آن کاملاً با مشکلات دنیای واقعی فاصله دارد.

کتی فولی محقق ارشد این پروژه در این باره می گوید: رایانه های کوانتومی به زودی می توانند به بخشی از زندگی روزمره تبدیل شوند و شیوه حل مشکلات مانند یافتن مسیرهای حمل ونقل، سازماندهی بنادر یا کنترل لجستیک برای المپیک ۲۰۳۲ بریزبن را دگرگون کند.

PsiQuantum اعلام کرده نخستین رایانه کوانتومی خطاپذیر جهان را می سازد که بدون خطا و برخلاف رایانه های کوانتومی فعلی است. این امر سبب می شود رایانه های کوانتومی برای مقاصد تحقیقات دفاعی و صنعتی کارآمد باشد.

PsiQuantum به جای استفاده از ابررساناها برای ساخت رایانه های کوانتومی، از روش همجوشی محور استفاده می کند که در آن فوتون ها به عنوان کیوبیت عمل می کنند و مانند رایانه های امروزی، روی تراشه های نیمه رسانا پردازش می شوند.

قرار است نخستین رایانه کوانتومی در مقیاس کاربردی یک میلیون کیوبیت فیزیکی داشته باشد و با استفاده از یک خنک کننده برودتی عمل می کند.

یکی از بنیانگذاران این استارت آپ اعلام کرد محققان کویینزلند از ۲۵ سال قبل روی درک فرایندهای فیزیکی رایانش کوانتومی تمرکز کرده اند. اما در دهه قبل این مشکلات قابل حل شدند.

کد خبر 6094041 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • گزینه عجیب معاون اولی ترامپ؛ زنی معروف به «قاتل سگ‌ها»!
  • استرالیا نخستین رایانه کوانتومی کاربردی جهان را می سازد
  • پس از ژاپن، کره جنوبی هم خواهان پیوستن به پیمان امنیتی «آکوس» است
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟
  • کره‌ جنوبی به دنبال عضویت در پیمان «آکوس»
  • کشف فسیل دست نخورده یک گونه کانگوروی عجیب
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • نحوه انتخاب و معرفی اساتید نمونه کشوری
  • اعتراضات دانشجویان طرفدار فلسطین، تهدیدی برای یهودیان نیست