Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاهرود-رئیس پارک ملی توران شاهرود ضمن بیان اینکه با اقداماتی ارزشمند مانند نذر طبیعت می توان به افزایش جمعیت وحوش کمک کرد، گفت: طی ۱۰ سال اخیر جمعیت گورخر آسیایی در این پارک دوبرابر شده است.

احمد رادماندر گفتگو با خبرنگار مهر، از دو برابر شدن جمعیت گورخر آسیایی پارک ملی توران طی ۱۰ سال اخیر خبر داد و ابراز داشت: آئین سرشماری گورخر آسیایی هرساله طی تابستان و در ذخیره‌گاه زیست‌کره توران انجام می شود کهبا همکاری ادارات محیط‌زیست شهرستان‌های استان سمنان ۲۳ اکیپ دو و سه نفره به‌وسیله موتورسیکلت و ماشین از جمعه شش مردادماهآغاز و بعدازظهر هفتم مردادماه به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طی آخرین پایش و سرشماری صورت گرفته از جمعیت گورخر آسیایی پارک ملی توران از سال ۸۶ تاکنون این جمعیت دو برابر شده است که نشان می‌دهد توانسته ایم با همکاری نهادهای مختلف در راستای حفظ و احیای این‌گونه ارزشمند کوشا باشیم.

تصویر ۴ یوزپلنگ در سال جاری به ثبت رسید

رئیس پارک ملی توران شاهرود در پاسخ به این پرسش که چه تعداد پلنگ و یوزپلنگ در این منطقه به ثبت رسیده است، ابراز داشت: طی چهارماهه نخست سال جاری چهار مشاهده یوزپلنگ و سه روئیت پلنگ در پارک ملی توران به ثبت رسید که طی سال گذشته نیز هشت مشاهده مستقیم و دو بار توسط دوربین تله‌ای از تصویر یوزپلنگ در قاب دوربین نشست.

رادمان در ادامه تصریح کرد: در ادامه فعالیت‌های کارگروه نجات یوزپلنگ آسیایی و در راستای ایمن‌سازی جاده‌های منطقه طی یک هفته گذشته دو تابلوی هشداردهنده به همراه چراغ چشمک‌زن در حاشیه جاده شاهرود به سبزوار محدوده میاندشت به عباس‌آباد و کاهک توسط اداره کل راه و ترابری استان سمنان نصب شد که امیدواریم با همکاری نهادهای مربوط مراحل فنس کشی کریدور عباس‌آباد عملیاتی شود.

وی درباره تعلیفحیات‌وحش منطقه نیز افزود: در مناطقی مانند عباس‌آبادطی خشک‌سالی‌های اخیر ازنظر علوفه آسیب بسیار متحمل حیات‌وحش شده است ازاین‌رو علوفهرا به کمک خیران و طبیعت دوستان تأمین می‌کنیم که در حال حاضر در منطقه عباس آباد برای گونه‌های گورخر و آهو و همچنین در سایت و مرکز تحقیقات گورخر سازی و آهو پارک ملی توران در حال انجام است.

پاقدم نوزاد شاهرودی نذر طبیعت شد

رئیس پارک ملی توران شاهرود همچنین از اهدای چهار مخزن ذخیره آب به این منطقه توسط مردم دوستدار طبیعت شهرستان خبر داد و ابراز داشت: در آستانه ولادت باسعادت، علی بن موسی‌الرضا (ع) و روز محیط‌بان، به همت انسان‌های خیرخواه و طبیعت دوست در آیین خداپسندانه نذر طبیعت، چهار مخزن ذخیره‌سازی آب توسط خیرین به ذخیره‌گاه زیست‌کره توران اهدا شد.

رادمان بابیان اینکه پاقدم نوزاد شاهرودیو هدیه روز تولد یک خانمو یک باشگاه ورزشی در قالب منبع آب نذر طبیعت شد، تصریح کرد:نذر طبیعت توسط محیط‌بان نمونه کشوری احمد بحری شکل گرفت و اکنون نیز این کار ارزشمند ادامه دارد از این مخازن برای ذخیره‌سازی آب برای حیات‌وحش و مدیریت بحران آب و خشک‌سالی در منطقه استفاده می‌شوند

وی نذر طبیعت را به‌عنوان هدیه به مناسبت روز محیط‌بان به عوامل پارک ملی توران برشمرد و افزود: می‌توان به‌جای خرج‌های اضافه نذری را به حیات‌وحش تقدیم کرد و با انجام تبلیغات گسترده این اقدامات در جامعه ترویج کنیم تا شاهد محیط‌زیست غنی و قوی در منطقه باشیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۷۱۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک جمعیت هلال احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب دیدگان سیلاب و آبگرفتگی‌

محمدباقر محمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت : با وجود بارش‌های خوبی که از اواسط هفته گذشته آغاز و تا روز گذشته تداوم داشت ولی مشکلات ناشی از این بارش‌ها در این استان در مقایسه با سایر استان‌ها کمتر بود.

وی اضافه کرد: در ۶ مورد آبگرفتگی که در مناطق شهری کرمانشاه، منطقه سرفیروزآباد، عشایر دالاهو، منطقه ازگله ثلاث باباجانی و روستای قلاجی اسلام آبادغرب روی داده بود این جمعیت به ۱۲۲ نفر متاثر از این آبگرفتگی‌ها در قالب ۲۶ خانوار کمک رسانی‌های لازم از جمله تخلیه آب از واحد‌های مسکونی با استفاده از دستگاه کف‌کش و موتور آب انجام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه امدادگران این جمعیت از همان ساعات اولیه حضور پررنگی را در مناطق حادثه دیده داشتند یادآور شد: در این عملیات‌ها ۱۰ دستگاه خودرو امدادی و آمبولانس و ۱۰ دستگاه کف‌کش و موتور آب به‌کار گرفته شد که به خانوار‌های حادثه دیده نیز خدماتی از جمله اهدای پک‌های مواد غذایی، چادر، پتو و موکت داده شد.

محمدی با بیان اینکه این خدمات تا بهبود شرایط خانوار‌ها ادامه خواهد داشت افزود: در همین مدت همچنین پنج حادثه کوهستان و جاده‌ای نیز در استان به وقوع پیوست که بلافاصله به افراد نیازمند کمک امدادرسانی شد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • یک قلاده «یوزپلنگ» نر در توران شاهرود مشاهده شد
  • دو نماد شهری تهران تغییر رنگ می‌دهند
  • کاشت ۴۰ هزار بوته گل رز در جنوب غرب تبریز
  • تصاویری از خرس و پلنگ در پارک ملی گلستان
  • سرباز ژاپنی که تا ۲۹ سال پس از پایان جنگ جهانی تسلیم نشد / شیر و یوزپلنگ‌های پسر صدام حسین / پنج فعالیت بشری که از فضا دیده می‌شود / مارچ ۸۱۱، سلطان فرمول یک
  • طبیعت منطقه یومری در بهار
  • احداث سرویس بهداشتی در پارک حجاج تبریز
  • احداث سرویس بهداشتی پارک حجاج تبریز
  • تکمیل سیستم روشنایی ضلع شرقی پارک باغشمال تبریز
  • کمک جمعیت هلال احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب دیدگان سیلاب و آبگرفتگی‌