Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین دعای کمیل زائران ایرانی حج تمتع ۹۶ با حضور خیل عظیم عاشقان در محل استقرار و اسکان زائران ایرانی در مدینه منوره برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛نخستین گروه از حجاج کشورمان روز یکشنبه هفته جاری (هشتم مرداد ماه) از بندرعباس عازم عربستان شدند و مراسم بدرقه رسمی حجاج کشورمان نیز در روز دوشنبه با حضور رئیس سازمان حج و سرپرست حجاج ایرانی از فرودگاه امام تهران انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا شامگاه گذشته (پنجشنبه) بیش از 11 هزار نفر زائران ایرانی در هتل‌های شهر مدینه منوره استقرار یافته‌ و در نخستین مراسم معنوی دعای کمیل حضور یافتند.

نوای دعای کمیل زائران پس از 23 ماه دوری حجاج ایرانی و بعد از تعطیلی یک ساله حج تمتع در مدینه منوره شنیده می‌شود.

اما یکی از مهمترین پرسشهایی که به ذهن ایرانیان می‌رسد چرایی برگزاری مراسم دعای کمیل در هتلها و محل استقرار زائران است زیرا این مراسم همه ساله در ایام حج تمتع در کنار قبرستان بقیع و حرم مطهر نبی اکرم(ص) برگزار می‌شد.

رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی

درباره اینکه امسال دعای کمیل در بین‌الحرمین (مدینةالنبی) برگزار نمی‌شود و قرار است این مراسم در برخی هتلها برپا شود، اظهار کرده بود: این تدبیری بود که ما خواستار آن بوده‌ایم البته برای حفظ امنیت حجاج انجام گرفته است.

حجت‌الاسلام آزادیخواه درباره چرایی برپایی مراسم دعای کمیل در هتلها گفته بود: در حقیقت سعودی‌ها به ما گفتند که اگر مراسم دعای کمیل را در بین‌الحرمین شهر مدینه انجام دهید، نمی‌توانیم امنیت شما را تضمین کنیم و ما هم چون می‌خواهیم امنیت این موضوع تضمینی باشد، گفتیم که این مراسمها به نوعی مدیریت شود و در هتلها انجام گیرد.

وی ادامه داده بود: مراسم دعای کمیل امسال با قوت در هتلها انجام می‌شود؛ برگزاری مراسم دعای کمیل در هتلها به نوعی مدیریت مناسب در بحث امنیت است تا خطری این امنیت حجاج را تهدید نکند.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر هم امسال در مراسم آموزش حجاج به موضوع دعای کمیل اشاره کرد و گفته بود: دعای کمیل همیشه بین قبرستان بقیع و حرم شریف نبوی انجام می‌گرفت که طرف مقابل گفت امسال به خاطر مسائل امنیتی برای زائران نگران هستیم که خدایی ناکرده مشکل یا عملیات انتحاری ایجاد شود، بنابراین نتیجه گرفتیم مراسم دعای کمیل به صورت متمرکز در هتل‌ها انجام شود و طرف مقابل نیز با برگزاری مراسم و اجتماعات در هتل‌ها موافقت کرد که امیدواریم شرایط امنیتی بهتر شود و در سالهای بعد هماهنگی‌های لازم انجام گیرد.

امسال قرار است بیش از 86 هزار نفر از کشورمان عازم سفر بیت‌الله الحرام شوند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۷۱۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فریاد «مرگ بر اسراییل» در صحن مجلس طنین‌انداز شد

نمایندگان مجلس در حمایت از اقدام سپاه پاسداران مبنی بر پاسخ به جنایات تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران، شعار «مرگ بر اسراییل» سر دادند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاتری دانشجو ؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۶ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در حمایت از اقدام سپاه پاسداران مبنی بر پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق، با حضور در مقابل جایگاه هیأت رئیسه، شعار «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.

«درود بر رزمندگان اسلام»، «خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست» و «ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده» از دیگر شعار‌هایی بود که نمایندگان مجلس سر دادند.

دیگر خبرها

  • نوای ۱۰۰۰ دف در پالنگان طنین‌انداز می شود
  • اعزام بیش سه هزار یزدی به سرزمین وحی
  • شعار «مرگ بر اسراییل» در کرمانشاه طنین‌انداز شد
  • طنین‌انداز شدن نوای «حیدر حیدر» در اجتماع مردم کرمانشاه
  • ضرورت احراز استطاعت زائران حج ۱۴۰۳
  • شعار «سپاه انقلابی تشکر،تشکر» در صحن شورای شهر تهران طنین انداز شد
  • فریاد «مرگ بر اسراییل» در صحن مجلس طنین‌انداز شد
  • برگزاری مراسم دعای زائران رضوی برای پیروزی رزمندگان اسلام
  • فریاد «مرگ بر اسرائیل» در صحن مجلس طنین‌انداز شد+ فیلم
  • فریاد «مرگ بر اسرائیل» در صحن مجلس طنین‌انداز شد