Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام محسن قمی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی فناوری‌های نوین شهری اظهار کرد: از کسانی که در برپایی این نمایشگاه و جشنواره تلاش کردند تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه از 22 کشور در نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی فناوری‌های نوین شهری مهمان داریم که می‌توانیم از تجربه آن‌ها استفاده کنیم، افزود: مردم شهر با توجه به فناوری‌های نوین باید مشاهده کنند که با چه فناوری می‌توان مشکلات شهری را رفع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور روابط بین‌الملل رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه اگر در شهری مردم به نانوایی احتیاج دارند همه مردم آن منطقه موظف‌اند برای راه‌اندازی یک نانوایی تلاش کنند، تصریح کرد: هر چیزی که برای ادامه حیات مردم و یک جامعه لازم است، به مردم شهر واجب می‌شود تا با فراگیری علوم آن نیاز را برای مردم رفع کنند.

وی تأکید کرد: البته از افرادی که از امکانات بیشتری برخوردارند انتظار بیشتری برای رفع این نیازها می‌رود و شهرداری یکی از دستگاه‌هایی است که به این تکلیف شرعی باید پاسخ دهد.

قمی با اشاره به زاویه کشورهای بیگانه با انقلاب اسلامی ایران ادامه داد: این کشورها می‌گفتند اگر انقلاب شود سه مشکل بی‌توجهی به علم و حاشیه راندن علم، بی‌توجهی به استفاده از فنّاوری‌های بشری، دوری خانم‌ها از جامعه و راندن اقلیت‌های دینی و ظلم به آن‌ها مطرح می‌شد در حالی که کشور ایران اسلامی در حال حاضر در بسیاری از این فنّاوری‌ها سرآمد است.

وی با بیان اینکه سیاست‌های کشورهای غربی است که می‌خواهند کشورهای اسلامی از علوم عقب بمانند تا ما به آن‌ها وابسته شویم، عنوان کرد: این در حالی است که کشور ما در حال حاضر جزء معدود کشورهایی است که در مورد انرژی هسته‌ای حرفی برای گفتن دارد.

معاون امور روابط بین‌الملل رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: در حالی که امروز در شهر اصفهان چندین دانشگاه تأسیس شده است و علوم به زبان‌های مختلف فراگیری و آموزش داده می‌شود.

وی اضافه کرد: عظمت اصفهان به جامعیت شهر اصفهان است یعنی هم هنر، بینش سیاسی و در خط رهبری حرکت کردن مجموعه شهر اصفهان را تشکیل می‌دهد.

قمی با اشاره به معرف‌ها و ارزش‌های اصفهان تأکید کرد: اصفهان بیش از 23 هزار شهید در دوران انقلاب اسلامی به کشور تقدیم کرده است و اصفهان به دانشجوی فرماندهی مثل شهید خرازی می‌شناسند و این معرف‌ها ارزش‌های والایی دارند که به آن‌ها اهمیت دهیم.

معاون امور روابط بین‌الملل رهبر معظم انقلاباظهار کرد: جنگ بیست ساله ویتنام، حوادث اخیر عراق و افغانستان، مسأله فلسطین همگی در قرن 20 اتفاق افتاده است؛ علم و فناوری زمانی می‌تواند برای شهروندان و مردم رفاه و سعادت را به همراه آورد که در کنار دین و اخلاق باشد.

وی با بیان اینکه امروز افتخار داریم که مشوق اصلی برگزاری تمام جشنواره‌ها، نشست‌های علمی و غیره به برکت امام خمینی (ره) بوده است، ابراز کرد: مقام معظم رهبری از نمایشگاه‌های مختلفی بازدید کردند که در همه آن‌ها محققان و مخترعان می‌گویند که منشأ همه این اقدامات با توجه به فرمایشات شما صورت گرفته‌اند.

پیشنهاد می‌دهیم که خادمان رضوی پرچم گنبد امام رضا (ع) را به مشهد نبرده و در نمایشگاه فناوری‌های نوین شهری بگذارند تا برکت حرم امام رضا (ع) در این نمایشگاه و جشنواره وجود داشته باشد.

انتهای پیام/چ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۷۲۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند

همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، چهارشنبه با آیت‌الله خامنه‌ای دیدار خواهند کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، صبح چهارشنبه 12 اردیبهشت با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.

ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز معلم

این برنامه، از جمله دیدارهای سالانه رهبر معظم انقلاب است که در تکریم مقام معلم بطور پیوسته برگزار شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعاون به عنوان رکن مهم مشارکت مردم، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است
  • دیدار جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • بانوان هنرمند انقلاب اسلامی به منویات اخیر رهبر انقلاب پاسخ دادند
  • گام اول فصلنامه «ماجرا»، پرداختن به خاطرات و کارنامه رهبر معظم انقلاب است
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • قدردانی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم از اجرای طرح نور
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم